Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-08, 04:48
  #1
Medlem
Idag känns det ju som att var och varannan kotte röker cannabis men att alla gömmer sig.
Ifall vi alla bara bestämde en dag när vi "kommer ut" som rökare så skulle folk kanske inse att vi inte är otäcka knarkare hela bunten.
Jag inser att även ifall vi försökte organisera oss och bestämde ett datum så skulle säkert bara en liten procent av oss leverera men lek med tanken att _alla_ som röker (bara för att dra ett exempel) bestämmer att klockan 16.20 den 20/4 skriver en facebook-status med texten "Jag röker cannabis, jag är en vanlig människa. Stoppa stigmatiseringen"

Vad skulle hända?
2016-09-08, 06:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maejd
Idag känns det ju som att var och varannan kotte röker cannabis men att alla gömmer sig.
Ifall vi alla bara bestämde en dag när vi "kommer ut" som rökare så skulle folk kanske inse att vi inte är otäcka knarkare hela bunten.
Jag inser att även ifall vi försökte organisera oss och bestämde ett datum så skulle säkert bara en liten procent av oss leverera men lek med tanken att _alla_ som röker (bara för att dra ett exempel) bestämmer att klockan 16.20 den 20/4 skriver en facebook-status med texten "Jag röker cannabis, jag är en vanlig människa. Stoppa stigmatiseringen"

Vad skulle hända?
Men grejen är att ni är knarkare hela bunten. Hur kan det komma sig att ni alla inte ser några
problem med att röka på och ändå döljer ni det för era arbetskamrater, föräldrar samt icke knarkande vänner?
2016-09-08, 06:17
  #3
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Men grejen är att ni är knarkare hela bunten. Hur kan det komma sig att ni alla inte ser några
problem med att röka på och ändå döljer ni det för era arbetskamrater, föräldrar samt icke knarkande vänner?
Pga körkortet för min del.
2016-09-08, 06:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Pga körkortet för min del.
Vadå körkortet? Om du blir tagen för ringa narkotikabruk blir du inte av med körkortet
såvida du inte är dum nog att köra under påverkan. kom igen nu varför har du inte
berättat för dina föräldrar?
2016-09-08, 06:38
  #5
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vadå körkortet? Om du blir tagen för ringa narkotikabruk blir du inte av med körkortet
såvida du inte är dum nog att köra under påverkan. kom igen nu varför har du inte
berättat för dina föräldrar?
Det har jag!
Är du sur eller?
2016-09-08, 06:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Det har jag!
Är du sur eller?
Tror jag inte på. Såvida det inte är så att du har åkt fast, bor fortfarande hemma
så det har blivit känt den vägen.
2016-09-08, 06:50
  #7
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Pga körkortet för min del.

Samma här...

Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vadå körkortet? Om du blir tagen för ringa narkotikabruk blir du inte av med körkortet
såvida du inte är dum nog att köra under påverkan. kom igen nu varför har du inte
berättat för dina föräldrar?


Man kan tydligen bli av med körkortet (få det indraget) om man åker på ett ringa narkotikabrott. För det är vad som håller på & hända mig pga ett jävla blodprov hos snuten & det enda som fanns i blodet va cannabis. Jag va inte i närheten av någon bil, hade varken körkort eller bilnycklar på mig & jag har haft mitt körkort helt prickfritt i nära 5år. Innan dom tog mig för ringa så fanns jag inte ens i brottsregistret....
2016-09-08, 06:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maejd
Idag känns det ju som att var och varannan kotte röker cannabis men att alla gömmer sig.
Ifall vi alla bara bestämde en dag när vi "kommer ut" som rökare så skulle folk kanske inse att vi inte är otäcka knarkare hela bunten.
Jag inser att även ifall vi försökte organisera oss och bestämde ett datum så skulle säkert bara en liten procent av oss leverera men lek med tanken att _alla_ som röker (bara för att dra ett exempel) bestämmer att klockan 16.20 den 20/4 skriver en facebook-status med texten "Jag röker cannabis, jag är en vanlig människa. Stoppa stigmatiseringen"

Vad skulle hända?

Det skulle bli mer socialt accepterat.

Vem tror att alla cannabisrökare är nedgångna knarkare? Anledningen till att folk är emot det är att det kan få förödande konsekvenser för vissa unga.
2016-09-08, 07:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Samma här...




Man kan tydligen bli av med körkortet (få det indraget) om man åker på ett ringa narkotikabrott. För det är vad som håller på & hända mig pga ett jävla blodprov hos snuten & det enda som fanns i blodet va cannabis. Jag va inte i närheten av någon bil, hade varken körkort eller bilnycklar på mig & jag har haft mitt körkort helt prickfritt i nära 5år. Innan dom tog mig för ringa så fanns jag inte ens i brottsregistret....
Det är inte polisen, åklagaren eller domstolen som bestämmer om du blir av med körkortet, det
är transportstyrelsen så jag har svårt att se att du skulle, möjligen få det indraget ett par månader
eller så men inte mer.
2016-09-08, 07:19
  #10
Medlem
bithaxs avatar
Ni skulle få böter och få gå på nått knarkar program via soc, där ni måste åka in och pissa hela tiden.
2016-09-08, 07:20
  #11
Medlem
Konnysalamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Pga körkortet för min del.
Samma här. Är på prövotid just nu. Känns väldigt dumt och outa att man röker nu.
2016-09-08, 07:30
  #12
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är inte polisen, åklagaren eller domstolen som bestämmer om du blir av med körkortet, det
är transportstyrelsen så jag har svårt att se att du skulle, möjligen få det indraget ett par månader
eller så men inte mer.


Att det är transportstyrelsen som beslutar det är jag medveten om. Att jag inte blir av med det helt & hållet är jag medveten om. Utan om jag blir av med det så blir det som du säger indraget en stund.

Men det är helt jävla sinnessjukt. Det finns fan ingen logik i det hela. Hade jag kört bil så hade jag förstått det. Blir så jävla less på det här, en legalisering kan inte komma snabbt nog.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback