Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-07, 21:45
  #1
Medlem
Nyinspelning hösten 2016 av 10 avsnitt av den gamle 80-talssnuten Roland Hassel (Lars-Erik Berenett). Serien var ganska populär när den sändes på 80-talet med mycket action och pang-pang för sin tid.

Nu ska Ola Rapace ta vid och det blir 10 nya avsnitt som ska sändas våren 2017.

Vad tror Flashback-panelen: blir det flipp eller flopp?

http://www.resume.se/nyheter/artikla...i-huvudrollen/
Citera
2016-09-07, 22:06
  #2
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nyinspelning hösten 2016 av 10 avsnitt av den gamle 80-talssnuten Roland Hassel (Lars-Erik Berenett). Serien var ganska populär när den sändes på 80-talet med mycket action och pang-pang för sin tid.

Nu ska Ola Rapace ta vid och det blir 10 nya avsnitt som ska sändas våren 2017.

Vad tror Flashback-panelen: blir det flipp eller flopp?

http://www.resume.se/nyheter/artikla...i-huvudrollen/

Allt talar för en gedigen flopp. Svenska deckare står inte högt i kurs och den gamle Roland Hassel borde ha förblivit begravd. Ola Rapace...nej, det är helt orimligt.
Citera
2016-09-07, 22:24
  #3
Medlem
arakas avatar
Mycket bra serie på sin tid där Lars-Erik Berenett var som klippt och skuren som Roland Hassel. Har mycket svårt att tro att gangstaskådisen Ola Rapace skulle kunna göra en Berenett. Gissar på en FET FLOPP
Att den ska gå på TV3 gör ju inte förutsättningarna bättre direkt...
__________________
Senast redigerad av araka 2016-09-07 kl. 22:31.
Citera
2016-09-07, 22:38
  #4
Medlem
Tror att det kommer bli en stor flopp och det eftersom när man växte upp så passade Lars-Erik Berenett perfekt som rollen Roland Hassel.

Sen så gillar jag personligen inte Ola Rapace som skådespelare, men jag kommer att se det första avsnittet för att bilda mig en uppfattning och är det dåligt så kommer det inte bli fler avsnitt jag kommer att titta på.
Citera
2016-09-08, 17:16
  #5
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Tyckte att det lätt bra först men när jag tänkte efter så låter det absolut inte bra!
Citera
2016-09-09, 05:03
  #6
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Allt talar för en gedigen flopp. Svenska deckare står inte högt i kurs och den gamle Roland Hassel borde ha förblivit begravd. Ola Rapace...nej, det är helt orimligt.
Du sågar iofs allt svenskt överlag...

Jag gillar Hassel. Rapace blir knappast bättre än originalet men filmerna kan ju bli underhållande ändå. Fast det blir svårt att byta ut alla skådisar mot nya. Jag gillade samspelet mellan de ständigt gnabbandes spanarna ocHassels liteöverlägsna men dumdristiga attityd.. Hur ska nån kunna ersätta Björn Gedda i rollen som ständigt snaskande Simon Palm och vem kan ersätta Allan Svensson som reaktionäre rökaren Sune som var mer allmänbildad än alla andra tillsammas, och surmulen till tusen när kollegorna inte lät sig imponeras av hans svada? Kommer vi någonsin få höra Yngve Ruda klaga på Palms ätande med orden "blir du aldrig mätt?" Vem kan ta över rollen som den undersköna sjuksköterskan som Hassel hade ihop det med?

Så länge de inte slänger in en massa genusanusgenderbenderantiheteronormativa hermafroditkaraktärer eller dylikt är jag nöjd..
Citera
2017-02-02, 17:09
  #7
Medlem
Ola Rapace kommer få det hela att kännas konstlat, Rapace försöker spela hård, Lars-Erik Berenett var hård.
Citera
2017-02-02, 17:58
  #8
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Svenska deckare står inte högt i kurs...
Försök att övertyga tyskarna om det. De verkar gilla svenska deckare i Tyskland. Och jag tror att även britterna sänder en hel del svenska deckare på sina olika kanaler.
Citera
2017-09-05, 01:28
  #9
Medlem
GenesisPs avatar
Tre dagar kvar till premiären.

Jag ska se, då jag är ganska svag för svenska deckare.
Citera
2017-09-08, 03:18
  #10
Medlem
fearreapers avatar
Tycker den vara bra av d
Citera
2017-09-08, 03:19
  #11
Medlem
fearreapers avatar
Tycker den vara bra av de avsnitt jag sett (2) st, Spännande story. Bra skådisar, Fint slut i första avsnittet.
Citera
2017-09-08, 03:55
  #12
Medlem
Första avsnittet är helt okej, men det har en av de mindre trovärdiga scenerna jag stött på de senaste åren.


Avsnitt 2:

__________________
Senast redigerad av NorskApa 2017-09-08 kl. 04:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback