Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-01, 00:28
  #13
Medlem
http://deffa.nu/proteinrik-frukost/

riktigt bra med näringsvärden som många inte tar sig tiden att skriva.
Citera
2016-10-01, 09:28
  #14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Bulletproof kaffe med två ägg i

Knäcker du två ägg rätt ner i kaffet? Är det verkligen gott?

Jag har hört massa konstiga varianter på kaffe, bl a smör eller kokos i kaffet. Aldrig testat dock, men kanske är värsta grejen.
Citera
2016-10-01, 09:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Knäcker du två ägg rätt ner i kaffet? Är det verkligen gott?

Jag har hört massa konstiga varianter på kaffe, bl a smör eller kokos i kaffet. Aldrig testat dock, men kanske är värsta grejen.


Haha ja det är svårt att tro och det smakar mycket godare än vad man tror.

Mitt recept.

3 dl kaffe
50 gram ekologiskt smör
15 ml mct olja
2 ägg

Koka kaffe. Ta smör olja ägg i något som kaffet kommer att få plats i och som också går att köra ner en stavmixer i. Jag använder en shake som man brukar ha proteinpullver i. Mixa allt
Citera
2016-10-01, 09:40
  #16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Haha ja det är svårt att tro och det smakar mycket godare än vad man tror.

Mitt recept.

3 dl kaffe
50 gram ekologiskt smör
15 ml mct olja
2 ägg

Koka kaffe. Ta smör olja ägg i något som kaffet kommer att få plats i och som också går att köra ner en stavmixer i. Jag använder en shake som man brukar ha proteinpullver i. Mixa allt

Haha, låter ju för jävligt men jag ska testa.
Citera
2016-10-01, 12:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Är inte periodisk fasta en trendig diet?

Jo du har väl en poäng där. Periodisk fasta är dock inte lika strikt som andra dieter där man bara får äta vissa typer av mat utan det är en väldigt flexibel diet. Vad jag menade med trendiga dieter var egentligen sådana dieter som knubbiga medelålderskvinnor tror åstadkommer mirakulösa resultat som de endast följer i 2 dager som t.ex. LCHF-dieten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback