Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-07, 07:43
  #1
Medlem
Nihennas avatar
(Skapar en ny tråd då det tekniskt sett är ett annat spel än vanliga Halo 5 till Xbox One.)

Då har Halo 5 släppts till PC! Nåja, en nerbantad version men som jag tror kan bringa mycket nöje då multiplayer är helt fantastiskt i det spelet.

I Windows Store (krävs alltså Windows 10) så finns Halo 5: Forge.

https://www.microsoft.com/en-us/stor...e/9nblggh51mwp

Jag har inte hunnit titta på det än då jag jobbar, men som jag förstår det finns hela den kompletta Forge-motorn så att man kan bygga samma banor som man kan i Xbox One-versionen, OCH det finns en ordentlig Custom Game-lobby. Dock ingen matchmaking.

Det bästa? Det är gratis
Citera
2016-09-07, 07:44
  #2
Medlem
Nihennas avatar
Men va fan. Nu ser jag att det inte har släppts i Sverige än

Borde sluta hänga på amerikanska sidor som säger att det släppts där.

Någon som vet ifall man kan ändra region i Windows Store på något sätt?
Citera
2016-09-07, 11:20
  #3
Medlem
-Vasslepulvers avatar
Halo kommer inte släppas till pc, det där är bara ett program för att man ska lättare kunna göra engna banor till halo 5 😊
Citera
2016-09-07, 12:34
  #4
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Vasslepulver
Halo kommer inte släppas till pc, det där är bara ett program för att man ska lättare kunna göra engna banor till halo 5 😊

Inte enligt /v/,Gamefaqs eller Neogaf. Det finns även custom games.

För så vet jag inte om du har missat det men Halo 6 kommer till PC också.

http://www.pcgamer.com/halo-5-forge-...browser-on-pc/

Som sagt. Custom games.
Citera
2016-10-08, 15:31
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Nu ligger spelet uppe även i svenska Windows 10 store. Det kanske har gjort det ett tag men jag har haft problem att installera Anniversary-uppdateringen till Windows 10.

Som jag förstår det finns inte custom games än, men det bör komma relativt snart.
Däremot finns det flera personer runt om på internet som är villiga att agera som "hubbar", som man kan joina via.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback