• 1
  • 2
2016-09-06, 20:08
Medlem
Hej, vet ni var man kan hyra en billig bil en dag , fria mil, billigt?
Den får inte vara för liten då jag inte kan sitta i en mnibil så länge på en dag.

Rekomendationer? Rent a wreck hyr väl ut på en dag? Är de bäst/billigast? Hyr lastbil där förr, funkde bra.
Citera
2016-09-06, 20:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Hej, vet ni var man kan hyra en billig bil en dag , fria mil, billigt?
Den får inte vara för liten då jag inte kan sitta i en mnibil så länge på en dag.

Rekomendationer? Rent a wreck hyr väl ut på en dag? Är de bäst/billigast? Hyr lastbil där förr, funkde bra.

https://www.hyrabil.com/
Citera
2016-09-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
https://www.hyrabil.com/
Den funkade inte alls. Och jag tror de bara tar upp de större firmorna med "Nya" bilar.

Jag tror det får bli rent a wreck. st eriks biluthyrning är också billiga men de kräver två dagars hyrtid.
Kollat ngt som heter freemile men de har en usel och oinformativ hemsida.
Citera
2016-09-06, 21:05
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Vad är billigt i din värld?
Citera
2016-09-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Vad är billigt i din värld?
Ja, det finns ju minibilar för 300 men upp till 500, rent a wreck tror jag har ut på en dag för 470 för en v70. Går bra med allt från en Polo typ. Men en Modus för 299 är lite för liten
Citera
2016-09-07, 05:49
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invoker
Köp en bil istället, jävla drägg.

Är det konstigt att hyra bil eller?
Citera
2016-09-07, 22:56
Medlem
Ja, det blev en underlig sträng detta...
http://www.freemile.se/har jag bestämt att försöka mig på. Verkar lite b-fattigt men billigt och jag bryr mig ju inte så mycket om om bilen är 5-10 år gammal, bara den går bra och jag kommer dit jag ska.
2-300kr för ett dygn, fria mil. Jag ringer dit imorrn bitti och ser vad de har åt mig.
Citera
2016-09-07, 22:57
Bannlyst
Kollat på Car2go?
Citera
2016-09-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Kollat på Car2go?
Ja, men det blir dyrt med 90 mil.
Mer av en citygrej
Citera
2016-09-07, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Ja, men det blir dyrt med 90 mil.
Mer av en citygrej
Sant Hertz då?
Citera
2016-09-08, 02:55
Medlem
Köp en bil för 2tkr de kollad bara så att den går o köra i mer en 0.5 km.
Citera
2016-09-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Sant Hertz då?
(
Nja, de kostar en slant. Jag har hyrt hos st eriks biuthyrning (min 2 dagar) och wrent a wreck (de tror jag hyr ut en dag) tidigare. Kan vara ett alternativ även om man äger eller leasar en bil och ska köra lång bit på kort tid. Har man 1500 mil per år och ska from sthlm till sundsvall och köra runt lite så det närmare sig 100 mil på en dag...

Freemile verkade bra men de hade kontor i Trångsund, fast facebook sa att de skulle öppnat i liljeholmen. Då skulle det kostat taxi. Men jag fick nog bäste erbjudandet där, 199:- för en dag, fria mil. Men sen svarade ingen...

Vem bryr sig om bilen gått en del och inte är tip-top om man hyr för att åka till något, inte för resans skull och se fin ut när man kommer fram.Nu slapp jag hyra bil öht, jag har inte heller varit i form för att köra då jag skadat armen och handen. Tänkte det får väl gå men...ja...Turen kom förbi och en förbipasserande kunde plocka upp sakerna och kärran som skulle hämtas. Vet inte om jag fixat en undanmanöver med armen.
Men efterforskningarna gav nog att jag gärna skulle vilja att fler härifrån ringde Freemile, hyrde ett dygn och berättade. Är det en OK firma är de troligast bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in