Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 13:06
  #1
Medlem
Hej.

Köpte en Kina tv box med Android Lollipop och vill nu försöka uppgradera den själv med den senaste Android systemet som finns. Men kan man göra detta själv?, vad jag förstått så är det lite med va dem har för någon firmware mm. En egenskapad säkert och då är jag låst. Men en kan inte tömma den helt och lägga in allt från scratch med ny firmware och senaste android systemet? Någon som förstår min fråga.

Detta är alltså denna jag har . "no name" märke. Men har fungerat klockrent annars. Men börjar märka att jag behöver få in det senaste i den för att den ska hänga med i utvecklingen om det ens går

http://www.aliexpress.com/item/2015-...08.0.56.dYSmuf
Citera
2016-09-06, 14:18
  #2
Medlem
Grinfarbrors avatar
Varför vill du uppgradera den? Boxen och dess appar är optimerad för Android 5.x, risken finns att det går slött och trögt med 6.x eller 7.x och att vissa appar inte längre funkar.
Citera
2016-09-06, 14:24
  #3
Medlem
Grejen är att det börjar gå trögt och då tänkte jag mest på att det kanske är flash delar mm som ska uppdateras, eller jag vet inte hur det där fungerar då jag annars är helt apple styrd så kan inte android alls. Typ som när man streamar från chrome så hänger inte undertexterna med. Men när jag testa på datorn så var det inget fel , då tänkte jag att det måste ju vara något i boxen som behöver uppdateras?.
Citera
2016-09-06, 15:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Varför vill du uppgradera den? Boxen och dess appar är optimerad för Android 5.x, risken finns att det går slött och trögt med 6.x eller 7.x och att vissa appar inte längre funkar.


Grejen är att det börjar gå trögt och då tänkte jag mest på att det kanske är flash delar mm som ska uppdateras, eller jag vet inte hur det där fungerar då jag annars är helt apple styrd så kan inte android alls. Typ som när man streamar från chrome så hänger inte undertexterna med. Men när jag testa på datorn så var det inget fel , då tänkte jag att det måste ju vara något i boxen som behöver uppdateras?.
Citera
2017-04-05, 09:26
  #5
Medlem
Kollar lite igen , för när jag kör min Tv-box och streamar över nätet så hamnar oftast inte texten med efter ett tag . Har jämfört med att se på datorn på samma film/serie men där ligger texten i synk . Någon som vet vad det är ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback