Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 10:09
  #1
Medlem
Mona Sahlin misslyckades i rollen att ta tag i problemet mot växande islamism. Hela jippot verkar ha varit en stor bluff för att lura oss svenskar till att tro att problemen kommer att åtgärdas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6510694

Citat:
Men fram till sista augusti i år har inte mer än drygt 260 samtal tagits emot och bara en fjärdedel av dom kom från målgruppen - oroliga anhöriga. En fjärdedel kom från kategorin vård, skola och omsorg och resterande samtal kommer från andra intresserade berörda personer som inte kan kategoriseras

– Det förvånar mig att det är en så stor andel rektorer och lärare som ringer till stödtelefonen. Det borde finnas andra kanaler i deras organisation som fångar upp den här typen av frågor säger Daniel Norlander.

Stödtelefonen har haft tekniska problem och fått kritik för att den är svår att nå. Och Röda Korset bekräftar att det är ett hundratal samtal under det gångna året som inte har besvarats.

Var tycker ni och vad kan man göra för att stoppa islamismen?
__________________
Senast redigerad av Tr11fip0xen 2016-09-06 kl. 10:14.
Citera
2016-09-06, 11:27
  #2
Medlem
Hegernatarens avatar
Är förvånad att någon ringde överhuvudtaget. Då har projektet överträffat mina förväntningar, även om dessa var väldigt låga
Citera
2016-09-06, 12:10
  #3
Medlem
Svenskares avatar
Jag är glad över att telefonen fanns där, för de fåtalet som ringde. Det tycker jag är en bra sak, sedan att antalet inte uppfyllt förväntningarna, de är en sekundär fråga i sammanhanget. Dock är det ett bevis på att fler saker behöver göras.
Citera
2016-09-06, 12:33
  #4
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag är glad över att telefonen fanns där, för de fåtalet som ringde. Det tycker jag är en bra sak, sedan att antalet inte uppfyllt förväntningarna, de är en sekundär fråga i sammanhanget. Dock är det ett bevis på att fler saker behöver göras.


Helt rätt! Repatriera större delen av alla muslimer samt alla bidragstagare och kriminella. Åtala och straffa (ev. straffarbete/landsförvisning/avrätta) ansvariga politiker, journalister och tjänstemän.

Skönt att vi är överens.
Citera
2016-09-25, 01:05
  #5
Medlem
Skräll att de flesta inte vill gola ner sina nära och kära.
Citera
2016-09-25, 15:21
  #6
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag är glad över att telefonen fanns där, för de fåtalet som ringde. Det tycker jag är en bra sak, sedan att antalet inte uppfyllt förväntningarna, de är en sekundär fråga i sammanhanget. Dock är det ett bevis på att fler saker behöver göras.

Tycker det i mångt kan jämföras med BRIS och finner det vara en självklarhet att det finns ett nummer, samtidigt som det är en självklarhet att BRIS telefonlinje inte får psykisk ohälsa och dylikt att försvinna. Av någon anledning trodde man att våldsbejakande extremism skulle göra detta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback