Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 08:48
  #1
Medlem
Hej!
Jag har varit deprimerad en längre tid,är 26 år och aldrig jobbat men ska nu flytta till min bror i Stockholm och är taggad! Inom vilken bransch är det lättast för mig att få en fot in?
Citera
2016-09-06, 09:07
  #2
Medlem
dwgs avatar
Vad har du för utbildning?
Citera
2016-09-06, 09:37
  #3
Medlem
Gymnasiet
Citera
2016-09-06, 10:04
  #4
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimchi89
Gymnasiet

Du kan kolla med Samhall, Mathem, bli taxi-chaufför, städare eller jobba på Mcdonalds.
Citera
2016-09-06, 10:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimchi89
Gymnasiet
Om du inte har annat än gymnasieutbildning kommer arbetsgivarna att värdera attityd och personlighet högre än allt annat. Då blir antagligen enkla jobb (jobb utan särskilda krav på utbildning) aktuella för dig. Sök t.ex. lagerjobb (finns just nu 146 stycken annonserade på Platsbanken i Stockholm). Utifrån dina tidigare inlägg avråder jag från jobb med mycket kundkontakter.

Lagerjobben på Platsbanken kommer ofta från Uniflex med flera bemanningsföretag. Kontakta vart och ett av dessa företag och skicka in dina uppgifter så att du finns i deras system. Även om du inte är aktuell för någon tjänst just nu kan behoven ändras snabbt.

När du väl söker eller fått jobb: visa att du inte är rädd för att jobba, gör som du är tillsagd, klaga ALDRIG så att någon arbetskamrat hör det, försök inte visa att du vet hur jobbet kan göras bättre. Gör ett så bra jobb som du någonsin kan, det är därför du är där.
Citera
2016-09-06, 10:21
  #6
Medlem
Har en oavklarad statsvetenskap utbildning? Har varit deppig och hoppade av! Tycker ni jag ska slutföra den?
Citera
2016-09-06, 11:40
  #7
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimchi89
Har en oavklarad statsvetenskap utbildning? Har varit deppig och hoppade av! Tycker ni jag ska slutföra den?


En utbildning till statsvetare ger dig inte per automatik ett jobb. Vet statsvetare som suttit i kassan på konsum eller jobbat som telefonförsäljare. Det var knappast det dem drömde om när de tog sin magisterexamen.

Som någon annan skrev i tråden så behöver man ha ett starkt driv. Skulle nog rekommendera dig att ta något enklare jobb istället och senare kanske börja plugga något program som mer troligt kan ge dig ett jobb, t ex sjuksköterska, socionom, förskolelärare eller liknande.
Citera
2016-09-06, 12:07
  #8
Medlem
plugga sociologi? tänkte då behöver jag enbart plugga tre terminer
Citera
2016-09-06, 13:02
  #9
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimchi89
Hej!
Jag har varit deprimerad en längre tid,är 26 år och aldrig jobbat men ska nu flytta till min bror i Stockholm och är taggad! Inom vilken bransch är det lättast för mig att få en fot in?
Både Spotify ocg Google söker unga utan löneanspråk. Så det blir ju inga problem för dig att hitta jobb. Du saknar ju dessutom utbildning. Eller är det ett problem tror du? Behöver inte vara det om du går på en låg lön.
Citera
2017-03-29, 02:27
  #10
Medlem
i am looking for a job in stocholm, any advice for any kind of un-qualified jobs?
Citera
2017-03-29, 09:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnson35
i am looking for a job in stocholm, any advice for any kind of un-qualified jobs?
Lagerarbete är enkelt att få i Stockholm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback