Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-09-10, 10:03
  #25
Medlem
xxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Är nog snarare ett undantag i det här fallet. Hoppas jag. :-) Har svårt att se att någonting i en MacBook kan gå sönder under frakten.

Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det där var ju sick men det är nog inte standard. Jag själv pratade om Posten förr i tiden men det var väl bättre då på många sätt

Jag har jobbat på UPS, DHL och Schenker. Guess what? Standard på alla.

Företag vet om detta och packar därför bra, då är det oftast unga problem. Det som är mycket värre är när paket packas i burar utan någon inbördes ordning och några tunga paket hamnar överst, då spelar det ingen roll hur paketen under är packade.

OnT: En dator enbart i orginalkartongen bör vara okej. Apple själva har dock alltid ytterligare en kartong runtom, eventuellt för att minska risken att de försvinner på vägen.
Citera
2016-09-10, 10:51
  #26
Medlem
Om inte annat vill man ju ha kvar originalkartongen

Den är ju ett mervärde i sig, helt ny är den plastad i krympplast. Klistrar man en blaffa på själva kartongen ryker ju någon del av det yttre.

Macen ligger mot locket så den är skyddad av ca 2mm kartong och en tunn sk. ris/pack-papper (lövtunnt).

De skickas inte från Kina i denna kartong, de är förpackade kanske 20st i en rejälare kartong, den förpackning ni syftar på är en sk. butiksförpackning. Lika lite som OLW skickar chipspåsarna lösa skickar Apple sina macar i dessa kartonger. De kommer i en yttre kartong om man köper från Applestore, undra om det fan inte var dubbelt lager med kartong i den lådan också.

Men för den skull är det inte sagt att det inte kan gå bra för TS. Men detta sätt är inte att rekommendera.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback