Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-14, 23:23
  #25
Medlem
Hej, jag köpte en sådan nes mini byggsats för rasberry och retropie och det fungerar super! men fläkten som följde med lever om som ett tröskverk, högt som bara den, nån som har nått tips eller länk till en tyst sådan? Eller man kan kanske köra utan?
Citera
2018-01-14, 23:24
  #26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Hej, jag köpte en sådan nes mini byggsats för rasberry och retropie och det fungerar super! men fläkten som följde med lever om som ett tröskverk, högt som bara den, nån som har nått tips eller länk till en tyst sådan? Eller man kan kanske köra utan?
Om du inte kör något tyngre än typ PSX-spel (N64 är att räkna som tyngre av nån anledning) så behöver du inte fläkten.
Citera
2018-01-14, 23:27
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du inte kör något tyngre än typ PSX-spel (N64 är att räkna som tyngre av nån anledning) så behöver du inte fläkten.

Kanon, spelar bara nes o snes å dom andra lite äldre spelen så då tar jag bort fläkten!
Citera
2018-01-14, 23:28
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Kanon, spelar bara nes o snes å dom andra lite äldre spelen så då tar jag bort fläkten!
Då är det helt onödigt att ha fläkt. Problemet med fläktar till Pajar är att dom är små och då måste dom vara högvarviga för att vara effektiva.
Citera
2018-08-11, 22:18
  #29
Medlem
SalvadorDs avatar
Hej.
Får inte riktigt till det.
Alltså allt funkar när det kommer till NES/SNES. Skit bra. Allt flyter alla spel finns där etc...

Men när jag lägger in BIOS filen för psx samt det spel jag vill spela i rätt mapp, sätter tillbaka stickan
i Raspberry´n och startar upp den tillbaka. Låter Retropie starta upp, väntar kanske 5-10 min för filerna att läsas in (kollat youtube klipp) startar om den igen. Men ingenting händer.
Får inte upp någon playstation emulator och kan ej välja spel.

Säkert jag som tabbar mig någonstans. Någon som kan hjälpa mig tro?

/SalvadorD
Citera
2018-08-12, 11:32
  #30
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Hej.
Får inte riktigt till det.
Alltså allt funkar när det kommer till NES/SNES. Skit bra. Allt flyter alla spel finns där etc...

Men när jag lägger in BIOS filen för psx samt det spel jag vill spela i rätt mapp, sätter tillbaka stickan
i Raspberry´n och startar upp den tillbaka. Låter Retropie starta upp, väntar kanske 5-10 min för filerna att läsas in (kollat youtube klipp) startar om den igen. Men ingenting händer.
Får inte upp någon playstation emulator och kan ej välja spel.

Säkert jag som tabbar mig någonstans. Någon som kan hjälpa mig tro?

/SalvadorD

Glöm det jag skrev.
Jag löste det.

/SalvadorD
Citera
2018-08-18, 18:48
  #31
Medlem
SalvadorDs avatar
Okej. Har en ny fråga.
Kanske kan nån hjälpa mig.

Jag har hittat ett spel jag vill ha in i roms/psx.
Problemet är att det är en .img fil istället för .bin .cue.

Så här brukar ju filerna se ut, och då lägger man bara in dessa i roms/psx:

Suikoden (USA) (v1.1).bin 576 289kb
Suikoden (USA) (v1.1).cue 1kb

Spelet jag vill ha in har massa andra filer med sig i mappen och jag blir osäker på vilka det är jag ska lägga in, förutom .img filen då vill säga.

Så här ser det ut:

SLUS-00923.ccd 1kb
SLUS-00923.cue 1kb
SLUS-00923.img 705 240kb
SLUS-00923.sub 28 786kb

Behöver jag konvertera filerna till ett annat format?
Om så hur gör jag?

/SalvadorD
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback