Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-12, 00:13
  #325
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Nä möjligt, jag själv har bott i Karlstad, på Färjestad, i Deje, 3 mil från Filipstad, sen i Arvika 10 mil från Filipstad.

Har 3 vuxna barn i Värmland, 2 i Arvika, den yngste i Karlstad. Ska du bråka om Värmland och dess geografi har du nog gett dig på helt fel person.

Hur jag vet saker, som kanske du inte vet, angår inte dig. Tycker inte om ditt tonläge, fundera på det, kom tillbaka sen.

Forshaga ligger f ö inte 3 mil från K-d, då får du nog fan åka en jävla omväg då. Lär dig geografin, gör om och gör rätt!!

Då ska vi se hur många rätt det blev den här gången.

Filipstad - Arvika 13 mil.
Filipstad - Deje 5,5 mil.
Filipstad - Forshaga 5,7 mil.

Till Deje och Forshaga är det egentligen ännu längre i.o.m att man bör åka via Karlstad då genvägarna har lite dålig kvalitet.

Det heter Oxhälja och har gjort det sen 1600-talet. Marten låter som skånska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oxh%C3%A4lja

Hagelgeväret var min idé så den har du tagit från mitt inlägg i tråden. Det var en gissning från min sida så det kan omöjligt vara rätt. Du vet ingenting om hagelgevär. Du spelar bara allan och är säkert skåning också.
Citera
2016-09-12, 06:46
  #326
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då ska vi se hur många rätt det blev den här gången.

Filipstad - Arvika 13 mil.
Filipstad - Deje 5,5 mil.
Filipstad - Forshaga 5,7 mil.

Till Deje och Forshaga är det egentligen ännu längre i.o.m att man bör åka via Karlstad då genvägarna har lite dålig kvalitet.

Det heter Oxhälja och har gjort det sen 1600-talet. Marten låter som skånska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oxh%C3%A4lja

Hagelgeväret var min idé så den har du tagit från mitt inlägg i tråden. Det var en gissning från min sida så det kan omöjligt vara rätt. Du vet ingenting om hagelgevär. Du spelar bara allan och är säkert skåning också.


Inte många. Du vet uppenbarlingen ingenting om vägnätet i Värmland. Man behöver inte åka via Karlstad om man ska från Filipstad till någon av de andra orterna du nämner. Det finns flera förbindelser mellan v.63 och v.62 som inte alls har "lite dålig kvalitet" utan beläggningsmässigt motsvarar standard för riksväg även om de är lite krokiga på sina platser.

Marten är värmländska för "marknaden" och låter inte alls som skånska. Oxhälja är samma sak som Filipstadsmarten, dvs namnet på en av Värmlands större marknadshelger. Jag tycker DU spelar allan och hör du inte skillnad på dialekterna i Värmland och i Skåne bör du kanske inte uttala dig om delar av Sverige du inte vet så mycket om.

Sätt nu på dig en påse över huvudet och skäms!
Citera
2016-09-12, 09:57
  #327
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då ska vi se hur många rätt det blev den här gången.

Filipstad - Arvika 13 mil.
Filipstad - Deje 5,5 mil.
Filipstad - Forshaga 5,7 mil.

Till Deje och Forshaga är det egentligen ännu längre i.o.m att man bör åka via Karlstad då genvägarna har lite dålig kvalitet.

Det heter Oxhälja och har gjort det sen 1600-talet. Marten låter som skånska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oxh%C3%A4lja

Hagelgeväret var min idé så den har du tagit från mitt inlägg i tråden. Det var en gissning från min sida så det kan omöjligt vara rätt. Du vet ingenting om hagelgevär. Du spelar bara allan och är säkert skåning också.

Men du, nu är du ute på djupt vatten du. 'Genvägarna har lite dålig kvalitet'. Vad menar du med det? Vet du ens vad du pratar om här?

Marten (mârten), skånska, really? Nu tycker jag du slutar skriva om saker du inte har en aning om. Du gör bort dig.
Citera
2016-09-16, 11:10
  #328
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då ska vi se hur många rätt det blev den här gången.

Filipstad - Arvika 13 mil.
Filipstad - Deje 5,5 mil.
Filipstad - Forshaga 5,7 mil.

Till Deje och Forshaga är det egentligen ännu längre i.o.m att man bör åka via Karlstad då genvägarna har lite dålig kvalitet.

Det heter Oxhälja och har gjort det sen 1600-talet. Marten låter som skånska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oxh%C3%A4lja

Hagelgeväret var min idé så den har du tagit från mitt inlägg i tråden. Det var en gissning från min sida så det kan omöjligt vara rätt. Du vet ingenting om hagelgevär. Du spelar bara allan och är säkert skåning också.
Läs ditt förra inlägg pojk, DU skrev att det mellan K-d och Forshaga var 3 mil. Om du åker över Skived, så blir det runt halva den sträckan. Du nämnde INTE Filipstad då. Jag är inte Skåning, har du heller inte hört talas om Arvika marten, Årjängs marten ?? Ordet betyder marknad och används frekvent i Värmland. Har vapenlicens på 5 skjutvapen bl a hagelgevär. Fan ska man behöva lära er småungar allt, trodde ni växt upp nu
Citera
2017-03-18, 13:03
  #329
Medlem
Ennummerillas avatar
Det har varit tyst om det här ett tag. Vet vi ännu vad som hände? Var det självmord som någon i tråden skrev?
Citera
2017-05-31, 19:58
  #330
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Det har varit tyst om det här ett tag. Vet vi ännu vad som hände? Var det självmord som någon i tråden skrev?

Ja. Det är bekräftat
Citera
2017-10-03, 22:29
  #331
Medlem
Mannen är min morfar. Det är ett självmord. Han halsade en flaska laphroaig och skrev en lapp som löd "Nu får ni sköta era jävla projekt själva". Antagligen riktat åt hans fru och andra släktingar. Morsan sa något om buntband som självmordsmetod men mer än så berättade hon inte.
Citera
2017-10-04, 00:29
  #332
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nappepappe
Mannen är min morfar. Det är ett självmord. Han halsade en flaska laphroaig och skrev en lapp som löd "Nu får ni sköta era jävla projekt själva". Antagligen riktat åt hans fru och andra släktingar. Morsan sa något om buntband som självmordsmetod men mer än så berättade hon inte.


Beklagar sorgen. Jag hoppas du förstår att många har varit fascinerade över hans död och att man därför haft olika teorier. Om någon skrivit något mindre bra om honom ska du inte ta det personligt.

Tack i alla fall för att du redde ut hur det hela gick till och att det var ett självmord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback