Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-08, 18:51
  #37
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjageskon
Nyanlända låt mig småle ni som skriver har ingen jäkla aning om Älvsjö/Solberga /östberga/Örby hagsätra/Rågsved /Bandhagen å sen jäkla massa snorungar runt där

Jag har synnerligen god aning om Älvsjö-Solberga-Östberga-Örby. Bandhagen o Rågsved inte alls.
Men du har rätt i att det är snorungar. Tyvärr beväpnade snorungar många gånger.
Citera
2016-09-10, 18:15
  #38
Medlem
M
__________________
Senast redigerad av veterani 2016-09-10 kl. 18:29.
Citera
2017-03-16, 14:11
  #39
Medlem
Arsedestroyers avatar
Jag bor sedan 1995 i Solberga.

Man kan säga att Solberga är uppdelat i 2 delar och att alla påståenden i tråden stämmer.

Gamla Solberga / Kristallvägen, den delen som ligger närmast E4:an är rätt lugn, barnfamiljer, hipsters, pensionärer och mestadels bostadsrätter.

Slummen och ghettot ökar ju närmare Älvsjö man kommer.

Det börjar redan vid Klacktorget och alla gator med sko-relaterade namn där bor det en hel del white trash, bidragstagare och blandmissbrukare.

Solberga Hagväg och Älvsjö är värst med mycket Nordafrikaner, Somalier och Araber, drogförsäljning, rån, misshandel osv osv
Klientelet från Solberga Hagväg och Älvsjö rör sig ofta uppe vid och omkring Klacktorget.

Personligen så bor jag i den gamla delen och ser aldrig något av det jag beskrev ang Klacktorget, Solberga Hagväg, Älvsjö i "mitt område".
__________________
Senast redigerad av Arsedestroyer 2017-03-16 kl. 14:22.
Citera
2017-03-16, 19:15
  #40
Medlem
Arsedestroyers avatar
Glöm det här inlägget, fan det var fel tråd jag svarade i!
Sorry!


Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Jag bor sedan 1995 i Solberga.

Man kan säga att Solberga är uppdelat i 2 delar och att alla påståenden i tråden stämmer.

Gamla Solberga / Kristallvägen, den delen som ligger närmast E4:an är rätt lugn, barnfamiljer, hipsters, pensionärer och mestadels bostadsrätter.

Slummen och ghettot ökar ju närmare Älvsjö man kommer.

Det börjar redan vid Klacktorget och alla gator med sko-relaterade namn där bor det en hel del white trash, bidragstagare och blandmissbrukare.

Solberga Hagväg och Älvsjö är värst med mycket Nordafrikaner, Somalier och Araber, drogförsäljning, rån, misshandel osv osv
Klientelet från Solberga Hagväg och Älvsjö rör sig ofta uppe vid och omkring Klacktorget.

Personligen så bor jag i den gamla delen och ser aldrig något av det jag beskrev ang Klacktorget, Solberga Hagväg, Älvsjö i "mitt område".
Citera
2017-08-20, 21:29
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Skeptisk är nog rätt, det verkar ha varit en blindgångare men det tycks ändå ha varit polis på plats och spärrat av vid parken bakom gamla Solberga sjukhus. Var hämtade du från dagis? Finns tydligen många såna i trakten.
Ja, du har rätt alla skott missade...trots att dom tömde ett magasin. Har hört att det var för att skrämma bort konkuransen i orten, en eller flera som sköt mot sina gamla "bröder". Synd bara att det va barn där.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback