Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-14, 11:48
  #61
Medlem
Ska man bara installera in toaletter på tågen menar du?
Finns flera anledningar till att det är en dålig idé, och dom flesta borde kunna hålla sig i 55 minuter kan man tycka.
Citera
2018-11-14, 12:08
  #62
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkebenkpress
Ska man bara installera in toaletter på tågen menar du?
Finns flera anledningar till att det är en dålig idé, och dom flesta borde kunna hålla sig i 55 minuter kan man tycka.
Om det nu är en så dålig idé med toaletter på tåg, varför funkar det på alla andra tåg, även pendeltåg utanför SL-land?
Citera
2018-11-15, 01:28
  #63
Medlem
I yngre dagar så vart de man klev av på station sket eller pissade om de va akut o sen ta nästa. Inget mer me de.... Stockholmare vill komma fram direkt... Trots nästa tåg går 5 min senare inte direkt svårt o gå på muggen då. Heller
Citera
2018-11-15, 02:29
  #64
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
I yngre dagar så vart de man klev av på station sket eller pissade om de va akut o sen ta nästa. Inget mer me de.... Stockholmare vill komma fram direkt... Trots nästa tåg går 5 min senare inte direkt svårt o gå på muggen då. Heller
Pendeltågen går inte alltid så tätt. Speciellt inte långt ut på nätet som tågen till Nynäshamn, Uppsala eller Gnesta. Är nog bara tunnelbanan som går så tätt. På Gnestapendeln är det stundtals mer än en timme mellan tågen.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2018-11-15 kl. 02:31.
Citera
2018-11-16, 03:12
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Någon som vet den vanligaste orsaken till att toaletterna är avstängda? Jag fick idag ett akut trängande behov i de bakre delarna i pendeltågskaoset idag. Paniken steg till 11 på Richterskalan när toaletten på stationen jag var fast på hade en organge lapp att den var ur funkton. Tänkte att personalen borde ha en personaltoalett (vilket jag faktiskt inte var/är säker på), och om jag bad snällt kanske jag skulle få låna den. Frågade spärrvakten,, sade att jag verkligen behöver låna en toalett. Det visade sig att kundtoaletten visst gick att använda trots lappen, och jag slapp bli Sveriges mest hatade person någonsin i pendelkaoset. Undrar dock fortfarande varför lappen fanns där? Hade de glömt att ta bort den, eller händer det att om de har haft problem med toaletten sätter sådana lappar, och ändå kan tänka sig attt öppna den om någon som verkar någorlunda städad ber om att få använda toaletten?

Säkert någon som glömt ta bort lappen, brukade vara samma sak på X10 vagnarna.
Citera
2018-11-16, 11:18
  #66
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
I yngre dagar så vart de man klev av på station sket eller pissade om de va akut o sen ta nästa. Inget mer me de.... Stockholmare vill komma fram direkt... Trots nästa tåg går 5 min senare inte direkt svårt o gå på muggen då. Heller

Ja, på linjer där det finns toalett på alla hållplatser/stationer och en viss turtäthet så behövs inga toaletter. I Göteborg finns det inte toaletter på alla pendeltågshållplatser samt lång tid mellan tågen i lågtrafiktid så därför har tågen toaletter. För spårvagn har man toaletter på knutpunkter och där det tar minst 10 minuter till nästa knutpunkt finns hållplatstoaletter i flera fall. Tidigare fanns det pissoarer vid de flesta spårvagnshållplatser, men de är borttagna nu.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback