Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-04, 18:47
  #1
Medlem
Min lillebror har tänkt resa på utbytesår/ High School år nästa år(2017/18) när han egentligen skulle gått i tvåan och jag tänkte höra med mina kära flashback vänner om vad ni har för erfarenheter av de olika "byråerna". Jag har själv hört om EF och STS som de största, vad skiljer dem åt och om det finns nåt ytterligare alternativ att snacka om.
Tacksam!
Citera
2016-09-04, 19:14
  #2
Medlem
Hejsan det är ingen större skillnad på EF och STS. De är ungefär lika stora och har i princip samma pris. Jag har själv åkt med EF och känner folk som åkt med STS och en skillnad är att EF har kanske lite mer pappersarbete ( för värdfamiljen) om studenten ska åka utanför USA under sitt utbytesår.
Citera
2016-11-06, 17:04
  #3
Medlem
Vi har dåliga erfarenheter av Explorius. Vår dotter avbröt sitt utbytesår efter drygt tre månader på grund av olika brister och bristande stöd från Explorius sida. Och tyvärr var hon inte den enda som under hösten 2015 tvingades avbryta sitt utbytesår på grund av liknande orsaker. De flesta som åker med Explorius och andra företag som inte har så bra rykte, har det säkert bra - men många råkar illa ut. Utbytesår blir ett onödigt dyrt lotterispel. Hälsa kan äventyras, och pengar och ett helt skolår (=kommande inkomstår) kan bli bortkastade. Vi rekommenderar att ni fortsätter att skaffa allsidig information, läser beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), går in på CSFES:s sida mm. innan ni väljer företag/organisation. Vi tror oss veta att YFU och AFS har ganska lite reklamationer i förhållande till hur många studenter som åker med dem. Lycka till med letandet!
__________________
Senast redigerad av maria1021 2016-11-06 kl. 17:30.
Citera
2017-08-27, 14:24
  #4
Medlem
Här en utbytesstudent som skrivit hur det kan bli https://csfessweden.wordpress.com/20...mils-historia/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback