Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-04, 10:43
  #1
Medlem
Jag täbkte skapa en diskutionstråd om Pokémon Crystal på GameBoy Color.

Pokémon har ju diskuterats en hel del den senaste tiden, vilket fick mig att bli sugen att kolla på min gamla Pokémon Crystal, gammalt sparade spel. Mitt sparande spel var fortfarande kvar. Jag hade inte spelat på kanske över tio år, och den var fortfarande den. Väldigt kul, och trevligt.

Men efter att bara kollat lite, så startade jag ett nytt spel, för att sedan vart jag fast i det.

I denna allmäna diskutionstråd, kanske vi kan hjälpa varandra, prata om spelet, tips och tricks.

Jag minns att det var trevligt med att få pengar i spelet. Nu har jag själv hittat ett sätt att få in pengar.

Fånga en Meowth och sedan lär du den "Pay Day". Den kommer lära sig den typen av attack på level 20, därefter är det bara att attackera andra Pokémon och använda attacken "Pay Day". Desto mer av anvädningen av attacken i en "battle" desto mer summa av stålar kommer man att få, oerhörd kul!

Finns en hel del tricks, och glitch som man kan uttnjytta. Exempelvis klona en Pokémon. Det kanske alla känner till?

Svårt att förklara, men vid intresse. Bara ställ frågan, så kommer jag svara?

Jag skippar att skriva här på grund av att det kommer bli wall of text, och i och med att denna tråd skall handla om spelet Pokémon Crystal, så tar jag den tipsen/tricksen i senare inlägg, när någon är intresserad av att veta!
Citera
2016-09-04, 18:34
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Det stavas diskussion. Börja i den änden.

Men du har bra tips, det måste jag ju säga.
Citera
2016-09-14, 08:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det stavas diskussion. Börja i den änden.

Men du har bra tips, det måste jag ju säga.
Jag är faktiskt väldigt glad över att attacken och själva grejen av att få pengar existerar.

Jag ville gärna ha pengarna när jag kom på att man kunde köpa föremål som höjer upp Pokémonens stats. Något som är oerhörd bra!

Nu har min Pokémon utvecklas och är på level 55. Desto högre level, desto mer pengar får man. Jag behlver bara attackera en gång, så får jag 120 stålar.

Mitt tillfäliga mål i spelet är att vinna Battle Tower. Väldigt kämpigt är det..

Men jag har lagt märke till att Wobbuffet är väldigt bra Pokémon för det. Låt en Pokémon attackera den, och använd attacken "Mirror coat". Attacken är så pass kraftfull att motståndaren besegras eller blir väldigt skadad.

Jag vann nästan min första strid i Battle Tower, men förlorade efter att motståndaren använde sin tredje Pokémon.

Någon härinne som vunnit hela Battle Tower?

Vad vann ni?

Fick man även pengar?
Citera
2016-09-18, 16:26
  #4
Medlem
Ferozs avatar
um inte för va sån men ditt farmsätt suger rätt hårt. Utmana elitefour. har för mig de finns även ett item som dubblar money från battlevinst. Annars spöa 1,2,3 och wipa på 4an, rinse n repeat tills du kan köpa din cykel.
Citera
2016-09-19, 14:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
um inte för va sån men ditt farmsätt suger rätt hårt. Utmana elitefour. har för mig de finns även ett item som dubblar money från battlevinst. Annars spöa 1,2,3 och wipa på 4an, rinse n repeat tills du kan köpa din cykel.
Okej, tja..Man kan ju absolut gå till Elit Four om och om igen. Självfallet.

Det finns dock några små negativa punkter som jag tänkte på direkt.

För det första Elit Four kommer du inte till förens till det andra staden, det kan ta lång tid tills du är där borta.

För det andra sp måste jag säga att det kanske kan bli både trist & drygt om man skall köra om den om och om igen.

Om du har en Pokémon som kan Pay Day-Move (attack). Så är du helt fri och kan gå omkring och attackera vilda Pokémon, samtidigt som du kan finna ovanliga Pokémon under din äventyr. SAMTIDIGT, som du kan hålla dig aktiv med att göra olika quiz och massa annat roligt.

Dessutom, desto mer du har levlat upp din Pokémon som kan den attacken. Desto mer pengar får du, för varje gpng du gör den attacken.

På vilket sätt suger den egebtligen, om du kanske kunde formulera dig mer korrekt?

Just nu har jag på mig Amulet Coin för min Pokémon som stridar mot andra vilda Pokémon. Detta inebär att jag får dubbelt så mycket pengar för varje gång jag attackerar med den attacken. Fantastiskt!
Citera
2016-09-19, 15:30
  #6
Medlem
Ferozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Okej, tja..Man kan ju absolut gå till Elit Four om och om igen. Självfallet.

Det finns dock några små negativa punkter som jag tänkte på direkt.

För det första Elit Four kommer du inte till förens till det andra staden, det kan ta lång tid tills du är där borta.

För det andra sp måste jag säga att det kanske kan bli både trist & drygt om man skall köra om den om och om igen.

Om du har en Pokémon som kan Pay Day-Move (attack). Så är du helt fri och kan gå omkring och attackera vilda Pokémon, samtidigt som du kan finna ovanliga Pokémon under din äventyr. SAMTIDIGT, som du kan hålla dig aktiv med att göra olika quiz och massa annat roligt.

Dessutom, desto mer du har levlat upp din Pokémon som kan den attacken. Desto mer pengar får du, för varje gpng du gör den attacken.

På vilket sätt suger den egebtligen, om du kanske kunde formulera dig mer korrekt?

Just nu har jag på mig Amulet Coin för min Pokémon som stridar mot andra vilda Pokémon. Detta inebär att jag får dubbelt så mycket pengar för varje gång jag attackerar med den attacken. Fantastiskt!

min aspeger som har a-b läge. Har personligen sällan haft problem med cash i pokemon spelen. alt kan du klona nuggets kom jag på. Men visst du har rätt, med äventyrandet. testa dra till unown grottan och pilla på pokeradio stationerna
Citera
2016-09-19, 17:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
min aspeger som har a-b läge. Har personligen sällan haft problem med cash i pokemon spelen. alt kan du klona nuggets kom jag på. Men visst du har rätt, med äventyrandet. testa dra till unown grottan och pilla på pokeradio stationerna
Gå till unown grottan och pilla på med pokeradio stationerna?

Vad ger det för effekt?
Vad händer då?

Absolut, klona kan man ju göra. En av tipsen som jag skrev i trådstarten. Någon som man skall tänka på är att spelet kan krascha. Så om man håller sig enbart i det orignela och inte leker med glitchen. Så kan jag ge tipsen återigen om att använda pay day-attacken.

Man gör självklart som man vill. Jag ger enbart tips.
Citera
2018-07-29, 06:17
  #8
Medlem
Det var för ungefär två år sedan jag började ett nytt spel. Nu är jag igång igen. Förra gången slutade jag spela mitt i spelet utan att jag klarade av det, på grund av att jag inte blev sugen längre.

Nu har jag startat ett nytt spel. Denna gång satsar jag på att fånga olika sorters Pokémon, jag funderar på att fylla upp Pokedex. Jag undrar vad det skulle hända. Med att fylla på Pokedex, så menar jag då att fånga in Pokémon, så det står i Pokedex att jag fångat alla.

Jag skall försöka fånga legendariska Pokémon. Både de legendariska hundarna, men även de legendariska fåglarna och andra Pokémon.

Jag hoppas andra användare också fyller i denna tråd för tips och tricks och en allmän information m.m
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback