Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 15:46
  #1
Medlem
Hej

Har den senaste apple tv:n hemma och en Nvidia shield som kör android.

Har hört att med Raspberry Pi ska man på något sätt kunna streama massa betaltv grattis/låg kostnad. Vet inte riktigt hur det fungerar om det är p2p. Sökt runt lite men inte hittat något alternativ som fungerar så bra. SopCast fanns till android med tyckte de hade ett tasktigt utbud och någon asiatisk text på alla kanaler.

Min fråga är egentligen om det finns någon liknande Raspberry Pi fast till Android och hur det fungerar, sökt lite på forumet men bara hittat trådar från 2007. Om någon har tips är jag väldigt tacksam.

Egentligen är det mest svenska kanaler jag är ute efter, även de som är gratis men fler hade kanske inte skadat. Fastigheten jag bor i har fortfarande analoga kanaler och de är väldigt dålig kvalitet. Har 100/10 så internet borde hålla väl för att streama.

tacksam för hjälp

mvh
Citera
2016-09-03, 22:48
  #2
Medlem
DaddyD2s avatar
Om du redan har en Shield så tycker jag inte att det är någon mening för dig att skaffa en Raspberry Pi. Allt du behöver göra är att ladda ner appen Kodi och sedan installera addons som MaaaD LIVE TV, Plexus och P2P-Streams. Dessa addons är en bra början men långt ifrån vad som finns tillgängligt.
Citera
2017-07-24, 00:26
  #3
Medlem
Har en nvidia shield tv, Använder videospelarenmxplayer pro, Men vart hittar jag vilken codec jag ska ladda ner för att DTS ska funka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback