Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-02, 17:32
  #1
Medlem
PW-Gerssons avatar
Det mesta av fokuset i Västmanland berör för närvarande "sommarstugemordet" i Arboga vilket gjort att aktuell händelse gått nästintill obemärkt förbi.

Ung man hittas allvarligt skadad på en gata i Sala natten till söndag 2016-08-28. Polisen rubricerar det som mordförsök. Är det någon som sitter inne på info utöver vad som framkommit i media?

http://salaallehanda.com/nyheter/sal...ter-misshandel

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4237...r-for-sitt-liv

Han har enligt media frakturer i skallbenet, ansiktet, lårbenet och ryggen samt skadade lungor och blödningar i hjärnan.
__________________
Senast redigerad av PW-Gersson 2016-09-02 kl. 18:11.
Citera
2016-09-02, 18:13
  #2
Medlem
Hoppas att dem som gjort detta bli åtalade för det. Hoppas killen återhämtar sig någorlunda
Citera
2016-09-02, 18:24
  #3
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
VLT:
Citat:
Läget är fortsatt kritiskt för den 21-årige Salabo som natten till söndag hittades allvarligt skadad på Åkraområdet. Mannen är fortfarande nedsövd och hans familj vakar vid sjukhussängen. Samtidigt jobbar polisen efter två olika spår i förundersökningen.

...påträffades allvarligt skadad på Åkragatan natten mot söndag...

– Den ena teorin är att 21-åringen, som skulle sova hos en kompis på Åkra, blivit misshandlad på det ställe där han hittades. Den andra teorin är att han råkat ut för en olyckshändelse, till exempel ramlat omkull...
Måste ha ramlat ganska rejält då...

SA:
Citat:
Det var vid 01.20-tiden som polisen larmades.

– Någon boende hade hört att det varit något bråk och sen hittade man mannen liggandes...

Enligt henne har inte polisen än kunnat prata med den drabbade mannen och inte heller ska det finnas mycket vittnesuppgifter...
Citera
2016-09-02, 18:27
  #4
Medlem
PW-Gerssons avatar
Jag tänkte först att det kunde röra sig om en brutal påkörning av en smitare men eftersom grannar hört bråk så är det nog inte aktuellt.

Märkligt att en av polisens teorier är att han ska ha ramlat omkull. Får man så omfattande skador då?
Citera
2016-09-03, 15:41
  #5
Medlem
Body_mikes avatar
Nånting nytt kring detta? Namn på B.O? Hoppas stackarn kryar på sig utan medföljande men..
Citera
2016-09-04, 00:04
  #6
Medlem
Vet att det finns flera i Sala som misstänker två personer för detta. Och till er vill jag bara skriva: TÄNK förfan! Den ena har ALDRIG varit misstänkt eller blivit dömd för något som helst våldsbrott!! Ge er inte på oskyldiga människor för att ni är så jävla dumma i huvudet för att förstå vem av dem som är kapabel till att göra något liknande.... är redan kaos i stan folk som försöker bryta sig in hos personer med barn o.s.v ... jag kan bara tala för den ena personen, han är helt jävla oskyldig!! Den andra vet jag inte å vill fan inte veta heller.. fan, jävla idioter

Personen som är helt 100 oskyldig har dessutom alibi som jag själv kan styrka!
__________________
Senast redigerad av MixedSmoke 2016-09-04 kl. 00:09. Anledning: Tillägg
Citera
2016-09-04, 00:17
  #7
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Body_mike
Nånting nytt kring detta? Namn på B.O? Hoppas stackarn kryar på sig utan medföljande men..

Utgång oklar men i pressen står det att han kan förlora syn och/eller hörsel om han överhuvudtaget klarar sig.

Det verkar iaf utifrån ovanstående inlägg som att händelsen är uppmärksammad i Sala och har skapat rykten och följder där, så säkerligen finns det de som sitter på info eller idéer om vad som kan ha hänt samt vilka som är inblandade och varför.
Citera
2016-09-04, 00:48
  #8
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixedSmoke
Vet att det finns flera i Sala som misstänker två personer för detta. Och till er vill jag bara skriva: TÄNK förfan! Den ena har ALDRIG varit misstänkt eller blivit dömd för något som helst våldsbrott!! Ge er inte på oskyldiga människor för att ni är så jävla dumma i huvudet för att förstå vem av dem som är kapabel till att göra något liknande.... är redan kaos i stan folk som försöker bryta sig in hos personer med barn o.s.v ... jag kan bara tala för den ena personen, han är helt jävla oskyldig!! Den andra vet jag inte å vill fan inte veta heller.. fan, jävla idioter

Personen som är helt 100 oskyldig har dessutom alibi som jag själv kan styrka!
Haha! Andas nu lilla du. Ingen har nämnt nånting om nån i den här tråden. Bor själv i Sala, så kommer fram tids nog vilka det är. Allt har sin gång 😊
__________________
Senast redigerad av Grumpe0000 2016-09-04 kl. 00:59.
Citera
2016-09-04, 01:15
  #9
Medlem
Ja samma här.

Men tror det är många andra ifrån sala som läser i tråden och jag hoppas att de på så sätt kan komma i underfund med att just den personen är oskyldig!

Det kan ju inte vara särskilt kul att bli anklagad för ngt som detta. Det förstår väl vem som helst?
Citera
2016-09-04, 09:17
  #10
Medlem
PW-Gerssons avatar
Okej, så ryktet på byn gör alltså gällande att det finns två potentiella inblandade. Att den ene av dem skulle ha ngt att göra med det har dock kraftigt dementerats i tråden.

Vad gäller det hela då? Vad berättigar att bryta någons lår och rygg, krossa skallen och punktera lungorna?
Droger, Svartsjuka eller Skulder?
Citera
2016-09-04, 12:26
  #11
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixedSmoke
Ja samma här.

Men tror det är många andra ifrån sala som läser i tråden och jag hoppas att de på så sätt kan komma i underfund med att just den personen är oskyldig!

Det kan ju inte vara särskilt kul att bli anklagad för ngt som detta. Det förstår väl vem som helst?
Exakt vart i tråden hittar du att någon anklagar nån?
Citera
2016-09-04, 13:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Exakt vart i tråden hittar du att någon anklagar nån?

Men för i helvete! Jag skrev det jag skrev för att MEDDELA dem i Sala som jag vet anklagar folk för detta!!

Vad Fan är det som du inte förstår igentligen???
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback