Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-02, 10:55
  #1
Medlem
simba_rocks avatar
Åker om några veckor till Sydney

Kommer att bila från Sydney till Brisbane hela oktober. Vill gärna djuphavsfiska någonstans typ Port Stephens, Port Macguire, Coffs Habour. Är det någon som gjort det och kan rekommendera någon ort för djuphavsfiske. Gärna även ett seriöst företag.

Vad kostar det ca ??
Citera
2016-09-02, 15:30
  #2
Medlem
Åker du ensam kan det bli aningen tricky, då de flesta båtar inte åker ut med färre än tre fiskare ombord. Men ring och fråga i förväg, så kanske de kan hjälpa dig.

Hursom – jag har fiskat med två båtar som utgår från Port Stephens. Hammerhead Fishing Charters var bra men aningen för mycket 'turist-safari' för min del. Dessutom tydligen dyra (en uppdragsgivare betalade).
Den andra båten var med en oberoende kombinerad skeppare/guide som hette Anton. Något mindre båt, men extremt trevligt på alla sätt. Mycket professionell.
Båda fisketurerna ägde rum för 5-6 år sedan, så mycket kan ha förändrats. Området kring Nelson Bay vimlar dock av båtar, så du bör inte ha några problem där.
Citera
2016-09-03, 10:01
  #3
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Åker du ensam kan det bli aningen tricky, då de flesta båtar inte åker ut med färre än tre fiskare ombord. Men ring och fråga i förväg, så kanske de kan hjälpa dig.

Hursom – jag har fiskat med två båtar som utgår från Port Stephens. Hammerhead Fishing Charters var bra men aningen för mycket 'turist-safari' för min del. Dessutom tydligen dyra (en uppdragsgivare betalade).
Den andra båten var med en oberoende kombinerad skeppare/guide som hette Anton. Något mindre båt, men extremt trevligt på alla sätt. Mycket professionell.
Båda fisketurerna ägde rum för 5-6 år sedan, så mycket kan ha förändrats. Området kring Nelson Bay vimlar dock av båtar, så du bör inte ha några problem där.

Tack för ditt svar. Har kollat på nätet och som sagt det vimlar av företag som gör detta. Har gjort det i Thailand med uselt resultat. Har gjort det i Mozambique med mycket duktig skeppare. Mao vill man hitta någon som kan det hela. Dessutom att det finns fler att dela med. I Kenya hittade jag ingen att dela med o då skulle det kosta 5500 kronor så jag hoppade av. Jag får vänta tills jag kommer dit !!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2758875

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback