Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-05, 21:37
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Stav ser bra ut med svärd och Duplantis.
I kast går vi med jämnt med erkänt kaststarka Finland.
Plumpen var slägga men där har vi två man på gång.
Tresteg och häck är våra största luckor just nu

Men Svärd är gammal? Ja nu kommer jag ihåg Duplantis, är han också skadad. Jag är mycket besviken när inte dom bästa långdistansarna ställer upp.

Men det var fint på 5000 att medeldistansare gick upp på den distansen. Jag sätter en ära i att vinna finnkampen.

Och det här att ett lopp stör "planeringen" det är ju skitsnack. Jag har själv sprungit och jag vet att ett kvalitétspass på 10.000 meter, alltså ett landslagsuppdrag, är utomordentlig träning. Det var många år sedan jag tävlade, men jag vet.

Tack för ditt svar, jag skall försöka följa med bättre i framtiden.
2016-09-05, 21:49
  #230
Medlem
Jag vill egentligen inte kritisera, men Torneus, vad i helv...han skall ju bara vinna i längd. Och få två finnar framför sig i tresteg, det var en besvikelse.

Jag tycker inte att han är en tävlingsmänniska alls. Jag gillar inte att massmedia har honom som kjelgris han presterar inte NÄR har SKALL prestera!!

Om jag skall fortsätta att kritisera är jag inte helt nöjd med sprinterinsatserna på herrsidan. Jag ser en stagnation men hoppas jag har fel.

Medeldistans ger mig drömmar om en bra framtid för Svensk friidrott. Det kan stimulera många andra.
2016-09-05, 21:51
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Som jag nämnt många gånger förut så tycker jag att friidrottsklubbarna borde samarbeta mer med skolorna för att leta fram talanger.

Finns säkert många bastanta flickor som skulle kunna bli diskuskastare. Och kanske få en stolthet över sin kropp.


Hmmm du har rätt. Tur att man inte har hamnat under en sådan bastant tjej, man får vara rädd om revbenen. Ursäkta...off topic.... ----
2016-09-06, 06:05
  #232
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men Svärd är gammal? Ja nu kommer jag ihåg Duplantis, är han också skadad. Jag är mycket besviken när inte dom bästa långdistansarna ställer upp.

Men det var fint på 5000 att medeldistansare gick upp på den distansen. Jag sätter en ära i att vinna finnkampen.

Och det här att ett lopp stör "planeringen" det är ju skitsnack. Jag har själv sprungit och jag vet att ett kvalitétspass på 10.000 meter, alltså ett landslagsuppdrag, är utomordentlig träning. Det var många år sedan jag tävlade, men jag vet.

Tack för ditt svar, jag skall försöka följa med bättre i framtiden.
Svärd är bara 22 år, typ hälften av svenske mästaren

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback