Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-02, 07:59
  #1
Medlem
Har två skärmar och när jag öppnar pdf-filer så öppnas de i fel fönster, det är lite av ett lyxproblem men jag fattar inte hur man styr så att de öppnar sig i "rätt" fönster. Nu måste man dra över den till andra skärmen sen maximera
Använder Adobe Acrobat på pdf men jag antar att fönstervalet styrs av operativsystemet så det är generelllt?

tack på förhand
Citera
2016-09-05, 11:30
  #2
Medlem
Skogswalds avatar
http://stackoverflow.com/questions/5...my-app-runs-on

Utgår från att du sitter i Windows, då tråden ligger i detta underforum. Tyvärr kostar UltraMon (som verkar populärast) pengar, fast är det bara just för Adobe Acrobat och PDF:er som problemet föreligger så skulle du säkert kunna göra en enkel egen lösning i form av nåt VBS- el. AHK-skript. För att slippa använda musen och förflytta ett fönster till bildskärmen t.h. håller du ju t.ex. ner Wn-knappen och trycker -> (högerpil) ett par gånger ev. avslutar du med Wn-knapp och uppåtpil för att maximera. Allt går som sagt gissningsvis att automatisera bra mycket smidigare.
Citera
2016-09-07, 07:38
  #3
Medlem
Det finns alltså tangetbordskommando
jättetack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback