Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 23:40
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
Jag har sett brevet, det stod att de gjorde brottsliga saker, vilket inte stämmer någonstans.
Omoraliskt kanske, men inte olagligt. Är det inte olagligt skall ej svenska myndigheter lägga sig i. Det är ett brott mot allas frihet i att göra vad man vill sålänge det ej bryter mot någon lag. Jag stoppar inte dig fast jag säkert tycker något du gjort är omoraliskt.






Förutom att du inte vet ett jä*** skit om vårens prov. Lika lite som du visste om förra provet då du hade fel. Begemot gick ju ut offentligt och sa att de misslyckats. Självklart kommer mindre och korkade amatörligor åka fast, man måste vara med i svängarna.

Tror du har fel i ditt sista påstående. Reklamen ökar för fuskindustrin, förtroendet för de stora aktörerna som klarar sig ökar. Förtroendet för de som misslyckas spelar ingen roll då de försvinner i alla fall.


Det finns inga "mindre korkade amatörligor". Begemot är väl en stor aktör..
Citera
2017-03-07, 03:37
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Det finns inga "mindre korkade amatörligor". Begemot är väl en stor aktör..
Jag tror du misstolkat vad han menade med mindre ligor. Begemot är ej aktuell från vad jag vet efter fiaskot. Det kommer finnas små aktörer är vad som menades, inte att Begemot var liten.
Citera
2017-03-08, 01:05
  #903
Medlem
anonymess avatar
Mindre än en månad kvar. Det kommer verkligen bli intressant - hur många kommer UHR ta fast den här gången? Gäller att välja rätt leverantör, annars far man riktigt illa.

Trots att vi är konkurrenter till Begemot hoppas vi att de inte lämnar branschen helt och hållet, det är trots allt vi mot dem. Vi är redo för UHR.
Citera
2017-03-08, 14:42
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Det finns inga "mindre korkade amatörligor". Begemot är väl en stor aktör..

Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Jag tror du misstolkat vad han menade med mindre ligor. Begemot är ej aktuell från vad jag vet efter fiaskot. Det kommer finnas små aktörer är vad som menades, inte att Begemot var liten.

Precis som TheSGuy sa ovan.

Syftar på de som uppkommit, de är för sena in i spelet. Anonymes räknas också in i mängden som liten aktör, välj något bättre.
Citera
2017-03-22, 23:17
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
...välj något bättre.
Bättre utifrån vadå? Jag tycker det är roligt att supermånga åkt dit, och att många i tråden fortsätter att tro på vissa grejer. Så mycket skitsnack.

Jag tror ingen har egentlig koll på marknaden. Det är många aktörer som snackar stort i tråden, Begemot bland annat, och det gick ju bra. På ett sätt tycker jag att de kunderna förtjänade fiaskot. Det var liksom ingen överraskning för oss andra.
So by all means - fortsätt att anlita "stora och bra aktörer", medan vi andra väntar på Expressens nästa VI HAR LISTAN.
De ni inte läser om anlitade antagligen en individ som spökskrivare, fyi.
Citera
2017-03-29, 10:02
  #906
Medlem
informaticss avatar
Till er som funderar på att fuska på ett högskoleprov, tror ni att ni kommer ha en chans att fullfölja er utbildning om ni inte ens kan klara av ett litet test? Patetiskt. Förstår ni att andra, mer värdiga, människor missar sin chans på grund av detta?
Citera
2017-03-29, 11:15
  #907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Till er som funderar på att fuska på ett högskoleprov, tror ni att ni kommer ha en chans att fullfölja er utbildning om ni inte ens kan klara av ett litet test? Patetiskt. Förstår ni att andra, mer värdiga, människor missar sin chans på grund av detta?

Ett litet patetiskt test säger ingenting om hur lämpad du är för högskolan.

Vet du vad som skiljer en som skriver 1.6 från en som skriver 1.8? Ifall de vet vad panegyrisk, stramalj och lakonisk betyder. Det är ett skämt.

Tror du allvarligt att någon skulle betala hundra tusen kronor utan att veta ifall de kan orka med utbildningen?
Citera
2017-03-29, 11:35
  #908
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
Ett litet patetiskt test säger ingenting om hur lämpad du är för högskolan.

Vet du vad som skiljer en som skriver 1.6 från en som skriver 1.8? Ifall de vet vad panegyrisk, stramalj och lakonisk betyder. Det är ett skämt.

Tror du allvarligt att någon skulle betala hundra tusen kronor utan att veta ifall de kan orka med utbildningen?
Ja, jag tror att ju dummare man är, dvs. ju högre chans det är för en människa att fuska på ett test/prov, desto högre sannolikhet är det att man inte heller är smart när det gäller sina investeringar. Ganska uppenbar koppling.

Tycker du att man är smart som spenderar "hundra tusen kronor" på ett test där man inte till 100% vet vad det kommer leda till?
Citera
2017-03-29, 12:55
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Ja, jag tror att ju dummare man är, dvs. ju högre chans det är för en människa att fuska på ett test/prov, desto högre sannolikhet är det att man inte heller är smart när det gäller sina investeringar. Ganska uppenbar koppling.

Tycker du att man är smart som spenderar "hundra tusen kronor" på ett test där man inte till 100% vet vad det kommer leda till?

Men vissa ser fusk som en investering. Man kommer in i drömutbildningen för att sedan komma in i arbetslivet där $$$ finns?

Vad menar du med vad det kommer leda till?
Citera
2017-03-29, 13:45
  #910
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Men vissa ser fusk som en investering. Man kommer in i drömutbildningen för att sedan komma in i arbetslivet där $$$ finns?

Vad menar du med vad det kommer leda till?
Ja, de kan se det som en investering hur mycket de vill. Det är en väldigt dålig investering dock. För dem. Jag säger inte att det är en dålig investering att studera. Det är den bästa investeringen man kan göra. Men inte för människor som redan från början är dömda att misslyckas.

Din sista fråga får du gärna förtydliga, vad är det du undrar?
Citera
2017-03-29, 13:50
  #911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Ja, de kan se det som en investering hur mycket de vill. Det är en väldigt dålig investering dock. För dem. Jag säger inte att det är en dålig investering att studera. Det är den bästa investeringen man kan göra. Men inte för människor som redan från början är dömda att misslyckas.

Din sista fråga får du gärna förtydliga, vad är det du undrar?

Du missar hela poängen, folk är inte dumma nog att det tror att de blir läkare om de betalar 150000, för den summan är man nog väl medveten om hur många års studier det krävs. Men en som får 2.0 på HP är absolut inte mer lämpad att bli läkare än en som får 1.7. Det finns ingen korrelation.

Provet är patetiskt och borde försvinna helt.
Citera
2017-03-29, 14:32
  #912
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
Du missar hela poängen, folk är inte dumma nog att det tror att de blir läkare om de betalar 150000, för den summan är man nog väl medveten om hur många års studier det krävs. Men en som får 2.0 på HP är absolut inte mer lämpad att bli läkare än en som får 1.7. Det finns ingen korrelation.

Provet är patetiskt och borde försvinna helt.

Först och främst, om du istället hade skrivit att det inte helt säkert behöver vara så att en person med 2.0 i poäng passar bättre än en person med 1.7 i poäng så hade ditt resonemang varit mer trovärdigt. Jag missar inte poängen, det är du som inte riktigt verkar förstå. Finns det ingen korrelation? Hur bevisar du det? Du påstår att personer med högre högskolepoäng inte är mer lämpade än fuskare.

Personer som inte fuskar och har 2.0 är mer sannolikt smartare än personer som använder pappas pengar, eller sin rike farbror från Dubai's pengar, för att köpa sig en plats före människor som förtjänar den. Ge mig ett konkret motargument.

Självklart går det inte att diskutera detta med dig. Du verkar ju direkt vara biased och redan inne i det här systemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback