Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-01, 18:56
  #1
Medlem
Vid det här laget så kan ingen ha undgått att lägga märke till etablissemangets besatthet av att blanda det maskulina och det feminina.

Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte menar den ockulta varianten som handlar om att förstå sina inre maskulina (logiska) och feminina (känslosamma) energier för att nå ett högre medvetande.

Jag syftar på att mycket som traditionellt sätt har varit manligt och mycket som traditionellt sätt varit kvinnligt nu har blandats ihop. Man har maskerat detta genom att kalla det för jämnlikhet och rättvisa. Men är det verkligen fallet? För mig låter mer som att etablissemanget försöker sabotera för oss. Det här har inte gynnat oss och är rent utsagt helt oförståeligt.

Vi vet tex att mannen har en starkare fysik. I alla tider har man förstått det logiska i att mannen ska vara försörjaren. Självklart ska den fysiskt starkare vara den som är ute och jagar, bygger upp byn och etc... På samma sätt har människan alltid förstått att kvinnan ska vara den omtänksamma som ger liv, tar hand om barnen, håller rent osv...

Nu försöker dom bryta ner den naturliga ordningen och är det verkligen bra? Vi föder mindre barn och antalet ensamstående föräldrar har ökat drastiskt. Många ungdomar är väldigt förvirrade när det kommer till kön och sex och det blir inte bättre av att vi har en populärkultur som ständigt trycker upp sånt här i ansiktet på dom.

Låt oss ta upp homosexualitet medan vi ändå är inne på det här ämnet. Jag tror att det finns en naturlig homosexualitet vars existens är menad. Det finns överallt i naturen om du kollar dig omkring. Men när vi har en kultur som promotar det så mycket som det gör så gör det många förvirrade. Det är många mer nuförtiden som identifierar sig som hbt än vad det har varit tidigare.

Som sagt jag har inget emot naturlig homosexualitet men i en större dos så blir det direkt dåligt för mänskligheten. För låt oss vara ärliga nu - det är ineffektivt. Två män eller två kvinnor kan inte föröka sig.

Vad tror ni andra? Är det här en konspiration för att förvirra och förminska folket?
Citera
2016-09-01, 19:01
  #2
Medlem
stoftmolns avatar
Vad gäller homosexualitet tror jag inte det finns fler homosexuella idag p.g.a. vår kultur, tror helt enkelt att det är vanligare att folk vågar komma ut jämfört med förr. Det var inte så himla längesedan som du kunde bli lynchad om folk visste att du vara homosexuell. Sker ju tragiskt nog fortfarande på olika platser i världen idag.
Citera
2016-09-25, 18:13
  #3
Medlem
-vaas-s avatar
Det är inte en konspiration av ett underliggande nätverk utan en logisk och inbyggd konsekvens som kommer utav att konstruera ett livsstil och tankesätt som inte är baserat i samma logik som naturen fungerar efter.

Dvs avviker moralen som optimalt sett baserad ur regerande logiska förhållanden i världen - och istället baseras ur egna mentala konstruktioner - så uppstår automatiskt mekanismer i den populationen som förhindrar den från att föröka sig där nekande av dualismer i människor uttryckt som bland annat manligt och kvinnligt är ett glasklart exempel på den mekanismen.
Citera
2017-01-28, 14:54
  #4
Medlem
Couplets avatar
Alla får större möjligheter att göra vad de vill = sabotage?

Ja, så kan man såklart tolka det.
Citera
2017-01-28, 18:05
  #5
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Alla får större möjligheter att göra vad de vill

Så skulle man kunna uttrycka sig. Frågan är dock hur långt vi är beredda på att gå i vårt moraliska förfall? (Vad är moral och kan den förändras?)

I januari i år så avkriminaliserades barnprostitution i Kalifornien. Detta får som konsekvens att minderåriga nu med lagen som "skydd" kan sälja sig på gatan utan att polis kan ingripa. Man kan ju bara spekulera i hur en sådan här lagändring kommer att försvåra utredningar där trafficking av minderåriga förekommer.

Ett annat exempel är LUF Stockholm som motionerar för att incest och nekrofili bör vara lagligt
http://www.svd.se/luf-syskonpar-ska-...a-med-varandra

Vad gäller homosexualitet så är jag primärt av den uppfattningen att det är gentiskt betingat, dvs. att det är en obotbar, snedvriden sexuell läggning. I vissa fall tror jag dock, liksom OP, att det kan vara en social konstruktion och att detta då hänger ihop med vårt kulturmarxistiska samhällsklimat och det är väl här då vi så att säga kan göra nånting åt saken.

Med tanke på hur accepterande vi är idag så är problemet som jag ser det balansgången mellan hur man promotar kärnfamiljen utan att vara uteslutande mot någon avvikande minoritetsgrupp. Vänder man på detta resonemang så tycker jag vi är fel ute.
Citera
2017-01-28, 21:05
  #6
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Så skulle man kunna uttrycka sig. Frågan är dock hur långt vi är beredda på att gå i vårt moraliska förfall? (Vad är moral och kan den förändras?)

I januari i år så avkriminaliserades barnprostitution i Kalifornien. Detta får som konsekvens att minderåriga nu med lagen som "skydd" kan sälja sig på gatan utan att polis kan ingripa. Man kan ju bara spekulera i hur en sådan här lagändring kommer att försvåra utredningar där trafficking av minderåriga förekommer.

Ett annat exempel är LUF Stockholm som motionerar för att incest och nekrofili bör vara lagligt
http://www.svd.se/luf-syskonpar-ska-...a-med-varandra

Vad gäller homosexualitet så är jag primärt av den uppfattningen att det är gentiskt betingat, dvs. att det är en obotbar, snedvriden sexuell läggning. I vissa fall tror jag dock, liksom OP, att det kan vara en social konstruktion och att detta då hänger ihop med vårt kulturmarxistiska samhällsklimat och det är väl här då vi så att säga kan göra nånting åt saken.

Med tanke på hur accepterande vi är idag så är problemet som jag ser det balansgången mellan hur man promotar kärnfamiljen utan att vara uteslutande mot någon avvikande minoritetsgrupp. Vänder man på detta resonemang så tycker jag vi är fel ute.

Grattis en till som läser en källa utan att granska om det stämmer! http://www.nbcnews.com/news/us-news/...tution-n701471 talar om att barn i lagens ögon som påträffas i prostitution ska inte räknas som brottslingar utan som offer, vilket inte var fallet tidigare.

Alltså är sex med barn lika brottsligt som tidigare men nu ska barn som är prostituerade få hjälp inte straff, eller tycker du att barn som tvingas till sexuella handlingar mot betalning ska straffas??

Homosexualitet har beskrivits så länge sommdet funnits neskriva berättelser så det är ingen kulturmarxism eller social konstruktion. Som borgelig väljare tar man sig för pannan i detta intellektuella moras som ytterlighetstomtarnan röda som bruna ängnar sig åt.

Hela tråden är ett svammel om blanda maskulin och feminin vilket ur genetik och vetenskaplig grund är larv. Det finns de som är genetisk män och genetiskt kvinnor sedan finns det en hel del som finns på en glidande skalla mellan dessa oberoende av utseendemässiga drag av det ena eller andra könet.

Bilen av man och kvinna som varit rådgörande under vår närmaste historia har om något varit en religös och socialkonstruktion, så man kan ju undra vilka som är kulturmarxisterna!
Citera
2017-01-28, 22:27
  #7
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Grattis en till som läser en källa utan att granska om det stämmer! http://www.nbcnews.com/news/us-news/...tution-n701471 talar om att barn i lagens ögon som påträffas i prostitution ska inte räknas som brottslingar utan som offer, vilket inte var fallet tidigare.

Alltså är sex med barn lika brottsligt som tidigare men nu ska barn som är prostituerade få hjälp inte straff, eller tycker du att barn som tvingas till sexuella handlingar mot betalning ska straffas??

Homosexualitet har beskrivits så länge sommdet funnits neskriva berättelser så det är ingen kulturmarxism eller social konstruktion. Som borgelig väljare tar man sig för pannan i detta intellektuella moras som ytterlighetstomtarnan röda som bruna ängnar sig åt.

Hela tråden är ett svammel om blanda maskulin och feminin vilket ur genetik och vetenskaplig grund är larv. Det finns de som är genetisk män och genetiskt kvinnor sedan finns det en hel del som finns på en glidande skalla mellan dessa oberoende av utseendemässiga drag av det ena eller andra könet.

Bilen av man och kvinna som varit rådgörande under vår närmaste historia har om något varit en religös och socialkonstruktion, så man kan ju undra vilka som är kulturmarxisterna!

Så har vi det här med att vända och vrida på saker ja, och det är väl just det som har pågått lite väl mycket nu den senaste tiden både här och där tycker jag.

Säg mig, hur har du tänkt dig att polis skall kunna ingripa om de tex. kommer i kontakt med en 16-årig pojke som prostituerar sig på gatan när det i Senate Bill No. 1322 står att "The bill would authorize the minor to be taken into temporary custody under limited circumstances", vilket i lagens mening brukar innebära att om det är fara för vederbörandes liv så kan polis ingripa.

Förstår du inte att vad detta i realiteten kan få för konsekvens för dessa ungdomar och vilken slippery slope vi är inne på? Konsekvensen blir att polisen har förlorat laglig möjlighet att omhänderta dessa utsatta ungdomar. Är detta verkligen rätt och riktigt?

Kulturmarxismen som växer sig allt starkare i dagens samhälle handlar om att polarisera olika grupper mot varandra för att på så sätt skapa motsättningar. Varför görs detta kan man fråga sig. Vem kan ha något att vinna på ett samhälle där allt fler och fler och allt mindre och mindre grupper tvingas in i fabricerade konfliktsituationer istället för att sträva efter ett samhällsklimat som präglas av att lära sig att samsas, acceptera och respektera varandra som man är oavsett färg, kön, religion, etc.

Jag kan villigt erkänna att jag inte läst särskilt många poäng genusvetenskap så jag känner inte till speciellt mycket om de 63 olika könen. I min värld så är man antingen Man eller Kvinna. Detta grundar jag på rent fysiologiska egenskaper och har ingenting att göra med vilken känslomässig dagsform man än må befinna sig i.

Jag är dock fullt medveten om att något kan gå fel genetiskt under de nio första månaderna vilket kan resultera i fall där en person av någon anledning under sin uppväxt inte kan identifiera sig med det kön man fötts in i. Som tur är så går ju detta, vad jag försått, hyffsat bra att fixa till nu för tiden och det borde väl inte vara mer med det kan jag tycka.
__________________
Senast redigerad av cheshire 2017-01-28 kl. 23:00.
Citera
2017-01-28, 23:08
  #8
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Så har vi det här med att vända och vrida på saker ja, och det är väl just det som har pågått lite väl mycket nu den senaste tiden både här och där tycker jag.

Säg mig, hur har du tänkt dig att polis skall kunna ingripa om de tex. kommer i kontakt med en 16-årig pojke som prostituerar sig på gatan när det i Senate Bill No. 1322 står att "The bill would authorize the minor to be taken into temporary custody under limited circumstances", vilket i lagens mening brukar innebära att om det är fara för vederbörandes liv så kan polis ingripa.

Förstår du inte att vad detta i realiteten kan få för konsekvens för dessa ungdomar och vilken slippery slope vi är inne på? Konsekvensen blir att polisen har förlorat laglig möjlighet att omhänderta dessa utsatta ungdomar. Är detta verkligen rätt och riktigt?

Kulturmarxismen som växer sig allt starkare i dagens samhälle handlar om att polarisera olika grupper mot varandra för att på så sätt skapa motsättningar. Varför görs detta kan man fråga sig. Vem kan ha något att vinna på ett samhälle där allt fler och fler och allt mindre och mindre grupper av olika anledningar tvingas in i fabricerade konfliktsituationer istället för att lära sig att samsas, acceptera och respektera varandra som man är oavsett färg, kön, religion, etc.

Jag kan villigt erkänna att jag inte läst särskilt många poäng genusvetenskap så jag känner inte till speciellt mycket om de 63 olika könen. I min värld så är man antingen Man eller Kvinna. Detta grundar jag på rent fysiologiska egenskaper och har ingenting att göra med vilken känslomässig dagsform man än må befinna sig i.

Jag är dock fullt medveten om att något kan gå fel genetiskt under de nio första månaderna vilket kan resultera i fall där en person av någon anledning under sin uppväxt inte kan identifiera sig med det kön man fötts in i. Som tur är så går ju detta, vad jag försått, hyffsat bra att fixa till nu för tiden och det borde väl inte vara mer med det kan jag tycka.

Vissa läser som fan läser bibeln! Men du tycker uppenbart att utsatta barn som tvingas till prostitution ska behandlas som brottslingar, bra männsosyn.

Genuskunskap??? Jag beskriver genetik vilket du uppebarligen inte förstår skillnaden mellan, alltså de markörer som man vetenskapligt definerat som könstillhörighet. Glidande skalor har inget med transexualitet att göra som kan korrigeras med operation, utan att egenskaper som manligt och kvinligt inte är så fyrkantiga som vissa vill göra gällande. Dagsform??? Samma känslodravel utan fakta floskler som bigotta människor brukar slänga sig med. Kolla absolut ingen fakta eller vetenskaplig forskning (ironi).

Motsättningarna kommer när människor som levt under hot för att de är homosexuella, transexuella och de som inte vill klä sig efter en sterotyp manlig eller kvinllig klädkod står på sig att ha rätt att leva efter vem de är och har lagig rätt till men ändå ska mötas av bigotta hycklare som ska hota och lägga sig i dessa människor liv.

På 80 talet var det positivt hos vissa att knacka bög, snacka om vem som är orsaken till motsättningar, de som föds homosexuella, transexuella mfl eller de som ser det som sin rätt att våldföra och trakassera andra för att de inte passar i sin världsbild?
Citera
2017-01-29, 14:22
  #9
Medlem
Badassmfokas avatar
Kunde inte sagt det bättre själv, de försöker inte bara bryta ned det naturliga. De vill genom att ta bort det naturliga göra oss förvirrade och svaga människor bland annat.

TS och andra skulle nog uppskatta Gavin Mcinnes, rolig klockren komiker och socialpolitisk kommentator på samma gång.
https://www.youtube.com/watch?v=7pydUfffjZ4&t
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback