Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-11, 20:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Jag har kommit fram till att konservatism oftast övergår till ett förtryck mot svaga grupper som jag kallar till ekonomisk fascism.

Varför kallar du till Fascism? Och eftersom du gör det, bör du inte hålla dig till Fascismforumet då?

Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Årligen läser vi att en liten klick svenskar ständigt blir rikare samtidigt som vi får en allt större andel fattiga som inte sällan blir kriminella å våldtar, bränner bilar, mördar etc.

Sluta läsa vänstertexter. Floskler om hur dom rika blir rikare medans dom fattiga blir fattiga kan man ju berätta för vandra om det känns skönt, men det är inte så verkligheten ser ut.
Citera
2016-10-11, 20:50
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Vad man kan säga är väl att det finns få ismer som så mycket skriker efter en definition? Konservatism verkar vara ungefär vad var och en konservativ önskar stoppa in i begreppet.

Tycker jag inte alls. Inte värre än med andra ideologier, och betydligt bättre än med Fascism som används som allmän förolämpning. Det problem som finns är väl folk som begår etymologiskt felslut. Plus här på flashback, diverse högerextrema som vill gömma sig bakom etiketten, vilket ändå är rättvist.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback