2016-09-01, 16:15
Bannlyst
Vad fan är de för fel på mig? Svettas så jävla mycket vid ansträngning. Nu menar jag inte vid minsta ansträngning men tex när jag gymmar eller är ute och cyklar. Cyklade en sträcka på 10 minuter idag och var jävligt svettig i ansiktet och kroppen sen. Mitt ansikte var fullt med svett och de rann från håret...? Fick lägga alla nytagna kläder i tvätten.

Det beror inte på dålig kondition eller att jag är otränad för de är jag inte. Var likadant innan när jag spelade fotboll så handlar inte om det.

Vad kan detta bero på? Blir så jävla trött på det.
Citera
2016-09-01, 16:20
Medlem
Anser du att detta är ett problem för dig så vänd din fråga till Svettmottagningen i Stockholm (om du bor i Stockholm dvs).
Citera
2016-09-01, 19:49
Medlem
enfindams avatar
Man svettas för att kroppen behöver kylas ner. Det är bra att svettas och ett hälsotecken. Lita på att kroppen vet vad den gör!
Citera
2016-09-10, 12:09
Bannlyst
Bör jag kolla upp de? Känns inte normalt.
Citera
2016-09-11, 06:03
Medlem
Hur gammal är du och har det alltid varit så här?
Om det är nytt att du svettas så där kanske du bör uppsöka läkare, men annars är det nog bara att acceptera eländet. Jag har aldrig haft besvär handsvett, fotsvett eller att svettas under armarna, men från huvud och ansikte Håret blir blött/fuktigt i nacke och lugg och i ansiktet liksom flödar det. Mycket äckligt! Har aldrig sökt för det men haft så större delen av mitt vuxna liv.
Citera
2016-09-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Jag har aldrig haft besvär handsvett, fotsvett eller att svettas under armarna, men från huvud och ansikte.

När jag cyklar brukar jag svettas nästan överallt. Det jobbiga med svett från huvudet är när det kommer i ögonen och svider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in