• 21 149 online
  • 1 139 232 medlemmar
  • 59 010 739 inlägg
2017-08-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Där står ju uttryckligen att man endast ska betala om man vet med sig att man laddat ner filmen; där står också att de INTE kommer driva ärendet i domstol om man nekar till det påstådda brottet. Väldigt milt och hänsynsfullt utformat alltså, till skillnad från den svenska advokatfirman som använde liknande skrämselmetoder förra året.
Jag tror du missuppfattat vem står bakom sajten. Det gjorde jag först och reagerade som du.
Citera
2017-08-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jag tror du missuppfattat vem står bakom sajten. Det gjorde jag först och reagerade som du.

Ah, tack!
Citera
2017-10-14, 18:47
Medlem
Har ingen skrivit om Ramberg? Som på uppdrag om Crystalis Entertainment AG föreslår 5.8k i förlikning för Black Sails?
Som jag förstått har de aldrig drivit frågan vidare? Mor min är lite orolig då min lillebror råkat ladda ner filmen och hon står på abonnemangen.
Citera
2017-10-14, 19:24
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqwww
Har ingen skrivit om Ramberg? Som på uppdrag om Crystalis Entertainment AG föreslår 5.8k i förlikning för Black Sails?
Som jag förstått har de aldrig drivit frågan vidare? Mor min är lite orolig då min lillebror råkat ladda ner filmen och hon står på abonnemangen.
Det är inte hon som åker på det bara för att det är hennes abonnemang, lika lite som att hon åker dit för mord för att någon snott hennes bil och backat över någon.
Citera
2017-10-27, 15:18
Medlem
Gromyko-666s avatar
Jag brukar köra med VPN. Och jag har inte ISP som tillhör de stora aktörerna.
Förhoppningsvis klarar jag mig.

MEN jag har provat Popcorn Time en liten kort stund bara för att kolla om detta verkligen fungerar. Jag tittade på en slumpvis film i kanske 10-20 sekunder. Sedan stängde jag av. VPN var inte påslagen vid detta tillfälle och nu är jag en aning orolig.

Min fråga. Jag läste att Njord Law skickar ju ut kravbrev även till de som tittat på Popcorn Time, men frågan är spelar det någon roll om man tittat 10 sekunder eller om man sett hela filmen?

Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken film det var.
Citera
2017-10-30, 17:04
Medlem
Jag har satt igång med att skriva en bok som handlar om en kille som laddar ned och laddar upp fil. Därför har jag bara laddat ned i det syftet, att kolla vad det är och hur det fungerar (*host host*)

Precis som Pål Holländer som laddade ned barnporr i studiesyfte och klarade sig undan med det
Citera
2017-11-08, 19:27
Medlem
Riberss avatar
Är det någon som vet hur ett bestridande ska formuleras?
Senast redigerad av Ribers 2017-11-08 kl. 19:30.
Citera
2017-11-08, 21:59
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribers
Är det någon som vet hur ett bestridande ska formuleras?

"Fakturan bestrides till fullo".
Citera
2017-11-09, 10:22
Medlem
Hur länge sparas IP nummer hos internetleverantören normalt? Ja menar om någon laddat hem en film för 10 år sen, kan det spåras?
Citera
2017-11-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Släng brevet i papperskorgen, inte ditt problem att posten har slarvat bort ditt brev på vägen

Driver du det vidare så vet dom att du har tagit emot det, ignorera bara och hoppas på att du inte får någon påminnelse vilket jag tror att du inte kommer få.

Ok. funkar det ?
Eller höjer de bara straffbeloppet som ska betalas istället då ?

Svår sits, för de vet ju att hushållet har laddat en film, men inte vem i hushållet.

Hur ska det bevisas ?

Är det den som står på bredbandsabb. som döms då, trots att denne kanske är helt ovetandes om situationen ?
Senast redigerad av phmo 2017-11-10 kl. 11:22. Anledning: Glömde en grej
Citera
2017-11-10, 14:05
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phmo
Ok. funkar det ?
Eller höjer de bara straffbeloppet som ska betalas istället då ?

Svår sits, för de vet ju att hushållet har laddat en film, men inte vem i hushållet.

Hur ska det bevisas ?

Är det den som står på bredbandsabb. som döms då, trots att denne kanske är helt ovetandes om situationen ?

Det kan finnas oändligt många personer bakom ett ip-nummer, så ett ip nummer är inget bevis i sig utan bara vart brottet begicks.

Det är personen som har begått gärningen som är den skyldige, finns en anledning till att polisen har svårt att binda enskilda individer till gärningen inom it-relaterade brot.
Citera
2017-11-10, 16:43
Medlem
Riberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
"Fakturan bestrides till fullo".

Tack så hjärtligt!
Citera