Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-01, 09:39
  #1
Medlem
Håller på att utforma en kostplan som jag tänkte ge bort gratis men det är inte det jag vill ja hjälp med. Innehållet kommer bestå av följande 3 delar

Kommer vara runt 2-3 sidor informativ text om upplägget, hur det fungerar etc. Detta kommer vara i form av vanlig ren text.

2-3 sidor kommer vara recept för kostupplägget. Här är alternativet att antingen lägga in det bland informationstexten (med enklare style som fetstil etc) eller ha det som en separat pdf och lägga på lite mer style så att det blir lite mer som en "kokbok".

Har även gjort ett veckoschema för måltiderna för varje dag i veckan. Den är gjord i Excel och liggande eftersom det blir snyggast. Annars blir det på två sidor per vecka vilket inte är alls lika snyggt.

Har även tankar på att göra inköpslista som är baserat på veckoschemat men vet inte hur jag gör med det men samma fråga gäller där om det ska vara tillsammans med något annat eller separat.

Upplägget kommer ges ut i pdf (pga kostnader) och om personen vill får den själv skriva ut det om den vill. Frågan är dock om jag ska ha 1, 2 eller tre filer. Vad ska slås ihop? Skippa design på recepten och ha dem bland informationstexten eller snyggare utformning vilket också försämrar resultatet av utskrift pga massa extra färg? Lägga in även veckoschemat bland informationstexten vilket gör att det kommer bli konstigt att läsa på skärmen eftersom det är i liggande format. Eller ska man köra 3 olika filer (pdf)? Vad säger ni? Många fördrar säkert att ha allt samlat. Vad hade ni föredragit?
__________________
Senast redigerad av x-power 2016-09-01 kl. 09:41.
Citera
2016-09-10, 10:32
  #2
Medlem
Gör den bara som A4 rakt upp och ner - eftersom folk ska skriva ut den så är alla andra format rent slöseri med papper för den som ska använda den.

Beroende på textmängd en eller två spalt.
Lägg inte för mycket krut på bilderna då folk tenderar att skriva ut i svartvit, färg är dyrt om man har bläckstråle och det är ändå bara ett recept.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback