Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-09-07, 15:12
  #25
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Kvaliten på maten spelar ingen roll ur ett muskelbyggande perspektiv.

HAHAHA året mest idiotiska inlägg!!! Finns du på riktigt?

Ibland är det fan svårt att hålla sig för skratt när man surfar omkring på FB!
Citera
2016-09-07, 17:56
  #26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Ditt inlägg antyder att havregryn är bättre än godis när det kommer till prestera/bygga muskler vilket är falskt.

Jag orkar inte. Ät godis du och lycka till.
Citera
2016-09-08, 05:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Vad är er bästa pre-workout meal innan era träningspass och när äter/tar ni det? Och ändrar ni på tiden när ni äter ifall ni tar t.ex. pwo?

3st dadlar och 10g mandelnötter.
Citera
2016-09-08, 06:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
HAHAHA året mest idiotiska inlägg!!! Finns du på riktigt?

Ibland är det fan svårt att hålla sig för skratt när man surfar omkring på FB!

Välkommen in i 2000-talet, där fakta väger tyngre än broscience. IIFYM <3

References

1. Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. The Carbohydrate Ratio Management in European National diets. Saris WH, Astrup A, Prentice AM, Zunft HJ, Formiguera X, Verboeket-van de Venne WP, Raben A, Poppitt SD, Seppelt B, Johnston S, Vasilaras TH, Keogh GF. Int J Obes Relat Metab Disord. 2000 Oct;24(10):1310-8.
2. Weight loss in overweight subjects following low-sucrose or sucrose-containing diets. West JA, de Looy AE. Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Aug;25(8):1122-8.
3. Metabolic and behavioral effects of a high-sucrose diet during weight loss. Surwit RS, Feinglos MN, McCaskill CC, Clay SL, Babyak MA, Brownlow BS, Plaisted CS, Lin PH. Am J Clin Nutr. 1997 Apr;65(4):908-15.
4. Extended use of foods modified in fat and sugar content: nutritional implications in a free-living female population. Gatenby SJ, Aaron JI, Jack VA, Mela DJ. Am J Clin Nutr. 1997 Jun;65(6):1867-73.
5. Effect of fructose on body weight in controlled feeding trials: a systematic review and meta-analysis. Sievenpiper JL, de Souza RJ, Mirrahimi A, Yu ME, Carleton AJ, Beyene J, Chiavaroli L, Di Buono M, Jenkins AL, Leiter LA, Wolever TM, Kendall CW, Jenkins DJ. Ann Intern Med. 2012 Feb 21;156(4):291-304.
6. No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. Sloth B, Krog-Mikkelsen I, Flint A, Tetens I, Björck I, Vinoy S, Elmståhl H, Astrup A, Lang V, Raben A. Am J Clin Nutr. 2004 Aug;80(2):337-47.
7. No effect of a diet with a reduced glycaemic index on satiety, energy intake and body weight in overweight and obese women. Aston LM, Stokes CS, Jebb SA. Int J Obes (Lond). 2008 Jan;32(1):160-5. Epub 2007 Oct 9.
8. Glycemic response and health–a systematic review and meta-analysis: relations between dietary glycemic properties and health outcomes. Livesey G, Taylor R, Hulshof T, Howlett J. Am J Clin Nutr. 2008 Jan;87(1):258S-268S.
9. The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. Jamurtas AZ, Tofas T, Fatouros I, Nikolaidis MG, Paschalis V, Yfanti C, Raptis S, Koutedakis Y. J Int Soc Sports Nutr. 2011 Oct 20;8:15.
Citera
2016-09-08, 06:24
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag orkar inte. Ät godis du och lycka till.

Bulka på havregryn och potatis du och ha dina "cheatmeals" , käkat godis nästa varje dag under mina deffperioder, går hur bra som helst.
Citera
2016-09-08, 06:32
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopaCoopa
Bulka på havregryn och potatis du och ha dina "cheatmeals" , käkat godis nästa varje dag under mina deffperioder, går hur bra som helst.

Samma här. Men gör det inte numera, men gjorde i mååånga år.
Citera
2016-09-08, 06:59
  #31
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopaCoopa
Välkommen in i 2000-talet, där fakta väger tyngre än broscience. IIFYM <3

References

1. Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. The Carbohydrate Ratio Management in European National diets. Saris WH, Astrup A, Prentice AM, Zunft HJ, Formiguera X, Verboeket-van de Venne WP, Raben A, Poppitt SD, Seppelt B, Johnston S, Vasilaras TH, Keogh GF. Int J Obes Relat Metab Disord. 2000 Oct;24(10):1310-8.
2. Weight loss in overweight subjects following low-sucrose or sucrose-containing diets. West JA, de Looy AE. Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Aug;25(8):1122-8.
3. Metabolic and behavioral effects of a high-sucrose diet during weight loss. Surwit RS, Feinglos MN, McCaskill CC, Clay SL, Babyak MA, Brownlow BS, Plaisted CS, Lin PH. Am J Clin Nutr. 1997 Apr;65(4):908-15.
4. Extended use of foods modified in fat and sugar content: nutritional implications in a free-living female population. Gatenby SJ, Aaron JI, Jack VA, Mela DJ. Am J Clin Nutr. 1997 Jun;65(6):1867-73.
5. Effect of fructose on body weight in controlled feeding trials: a systematic review and meta-analysis. Sievenpiper JL, de Souza RJ, Mirrahimi A, Yu ME, Carleton AJ, Beyene J, Chiavaroli L, Di Buono M, Jenkins AL, Leiter LA, Wolever TM, Kendall CW, Jenkins DJ. Ann Intern Med. 2012 Feb 21;156(4):291-304.
6. No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. Sloth B, Krog-Mikkelsen I, Flint A, Tetens I, Björck I, Vinoy S, Elmståhl H, Astrup A, Lang V, Raben A. Am J Clin Nutr. 2004 Aug;80(2):337-47.
7. No effect of a diet with a reduced glycaemic index on satiety, energy intake and body weight in overweight and obese women. Aston LM, Stokes CS, Jebb SA. Int J Obes (Lond). 2008 Jan;32(1):160-5. Epub 2007 Oct 9.
8. Glycemic response and health–a systematic review and meta-analysis: relations between dietary glycemic properties and health outcomes. Livesey G, Taylor R, Hulshof T, Howlett J. Am J Clin Nutr. 2008 Jan;87(1):258S-268S.
9. The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. Jamurtas AZ, Tofas T, Fatouros I, Nikolaidis MG, Paschalis V, Yfanti C, Raptis S, Koutedakis Y. J Int Soc Sports Nutr. 2011 Oct 20;8:15.

Gratulerar, du länkade en hel bunt med studier som inte har ett skit med vad du skrev. Du skrev att kvalitén på maten inte spelar någon roll ur muskelbyggande perspektiv. Jag skiter väl fullständigt i dina studier som undersöker högt/lågt GI eller carb/fat ratio vid viktförändring.

Men sitt du kvar i din fantasivärld och ät ditt skräp, så länge du har rätt macros är det väl lugnt? Hahaha. Jävlar alltså. Det är HUMOR!
Citera
2016-09-08, 14:27
  #32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopaCoopa
Bulka på havregryn och potatis du och ha dina "cheatmeals" , käkat godis nästa varje dag under mina deffperioder, går hur bra som helst.

Den här tråden handlar om pre-workout meal. Ditt inlägg var totalt meningslöst. Läs tråden ordentligt så slipper du göra bort dig.
Citera
2016-09-08, 14:37
  #33
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag älskar att trycka i mig torkad frukt innan passen. Russin, torkade aprikoser, bananchips. Det är väl de snabba kolhydraterna som ger lite grand, och man blir inte lika risig i magen/huvudet som man kan bli av godis.
Citera
2016-09-08, 15:47
  #34
Avstängd
2 bananer är standard. (när jag väl tränar).
Citera
2016-09-11, 13:14
  #35
Medlem
hobokens avatar
Kaffe, ett rått ägg skummat till ett latteaktigt skum, lite kokosolja och kanel. Fungerar lika bra till frukost som innan träning.
Citera
2016-09-20, 00:49
  #36
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Lösgodis är i stort sett bara kolhydrater.

Havregryn (per 100g) = 62,3 g Kolhydrater
Ahlgrens bilar (per 100g) = 83 g Kolhydrater

Avskyr smaken av gröt så äter hellre något jag tycker om som ger mig mer tryck på gymmet (min personliga åsikt)
Blanda i lite sylt i din gröt så når du upp i din Ahlgrens bilar diet sett till kolhydrater samt att du får ner gröten lättare och en godare gröt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback