Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-30, 18:43
  #1
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna får ständigt rapporter om folks verklighet och problem i politikens spår. Ofta är det kopplat till massinvandringen och dess hemska konsekvenser. Ibland är det kopplat till politiskt korrektas agerande mot partiets väljare, att man blir illa behandlade, felaktigt behandlade, får tåla att talas negativt om i statens påtvingade institutioner så som skolan, hos myndigheter, på kurser genom arbetsförmedlingen och vad det än må vara.

Det här handlar om det sistnämnda, i det här fallet hur lärare talar illa om och motarbetar Sverigedemokraterna i klassrummen i våra skolor. Alltså där barn och ungdomar tvingas vistas påtvingas man allt för ofta lärare som talar illa om en, ens föräldrar och påstår saker som ofta är vinklat, grova överdrifter och lögner om partiet. Detta TROTS att läroplanen tydligt understryker att undervisningen ska vara saklig och allsidig.

Citat:
I läroplanen framgår det att "alla föräldrar ska med samma förtroende kunna skicka sina barn till skolan, förvissade om att barnen inte blir ensidigt påverkade till förmån för den ena eller andra åskådningen".

Om detta skriver idag Sverigedemokraternas riksdagsledamot Stefan Jakobsson, skolpolitisk talesperson för partiet. I en debattartikel i Svenska dagbladet tar han upp ständiga vittnesmål om att lärare attackerar partiet, sprider personliga åsikter om partiet, påstår att partiet skulle vara rasistiskt eller till och med nazistiskt.

Han menar att föräldrar måste, oavsett vilket parti de själva röstar på, kunna lita på att deras uppfattningar inte svartmålas av andra vuxna i skolan. Barn kan inte på samma sätt som vuxna värdera en åsikt, vad som är rätt och fel, sant eller falskt. En lärare ska därför förhålla sig objektiv och partipolitiskt neutral på lektionstid inför eleverna.

I första hand uppmanar Stefan Jakobsson lärarna att faktiskt följa läroplanen och vad som står där om att vara saklig och allsidig och inte verka i egna politiska syften och efter egna politiska åsikter som lärare. Om inte det fungerar så uppmanar han föräldrar att ta kontakt med lärare och rektorn på skolan för att diskutera saken. Föräldrarna bör kräva lärarens objektivitet inför eleverna.

Läs mer här:

Fel när lärare talar illa om SD på lektioner

http://www.svd.se/fel-nar-larare-tal...d-pa-lektioner

* Vad tycker du om debattartikeln? Håller du med?

* Har du själv haft lärare som försökt motarbeta Sverigedemokraterna på lektionstid? Vad sades? Vad hände?

* Är du själv lärare? Vad tycker du? Hur agerar du på lektioner om Sverigedemokraterna eller andra partier tas upp i klassrummet?

* Ska barn och ungdomar tvingas uppleva det här? Att baktalas på lektionstid i skolan? Att få höra nedsättande tillmälen och personliga åsikter och vinklingar från lärarna i skolan?

* Hur skulle det kännas om era barn om och om igen fick höra i skolan att er familj är en bunt rasister som inte förstår något. Att er familj har olika negativa egenskaper och därför gör det partival ni gör i er familj? Vore det okej tycker ni? Oavsett parti?

* Vad kan man göra åt problemet? Anmäla till rektorn? Kommunen? Skolinspektionen?
__________________
Senast redigerad av 8711 2016-08-30 kl. 18:57.
Citera
2016-08-30, 19:31
  #2
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna får ständigt rapporter om folks verklighet och problem i politikens spår. Ofta är det kopplat till massinvandringen och dess hemska konsekvenser. Ibland är det kopplat till politiskt korrektas agerande mot partiets väljare, att man blir illa behandlade, felaktigt behandlade, får tåla att talas negativt om i statens påtvingade institutioner så som skolan, hos myndigheter, på kurser genom arbetsförmedlingen och vad det än må vara.

Det här handlar om det sistnämnda, i det här fallet hur lärare talar illa om och motarbetar Sverigedemokraterna i klassrummen i våra skolor. Alltså där barn och ungdomar tvingas vistas påtvingas man allt för ofta lärare som talar illa om en, ens föräldrar och påstår saker som ofta är vinklat, grova överdrifter och lögner om partiet. Detta TROTS att läroplanen tydligt understryker att undervisningen ska vara saklig och allsidig.



Om detta skriver idag Sverigedemokraternas riksdagsledamot Stefan Jakobsson, skolpolitisk talesperson för partiet. I en debattartikel i Svenska dagbladet tar han upp ständiga vittnesmål om att lärare attackerar partiet, sprider personliga åsikter om partiet, påstår att partiet skulle vara rasistiskt eller till och med nazistiskt.

Han menar att föräldrar måste, oavsett vilket parti de själva röstar på, kunna lita på att deras uppfattningar inte svartmålas av andra vuxna i skolan. Barn kan inte på samma sätt som vuxna värdera en åsikt, vad som är rätt och fel, sant eller falskt. En lärare ska därför förhålla sig objektiv och partipolitiskt neutral på lektionstid inför eleverna.

I första hand uppmanar Stefan Jakobsson lärarna att faktiskt följa läroplanen och vad som står där om att vara saklig och allsidig och inte verka i egna politiska syften och efter egna politiska åsikter som lärare. Om inte det fungerar så uppmanar han föräldrar att ta kontakt med lärare och rektorn på skolan för att diskutera saken. Föräldrarna bör kräva lärarens objektivitet inför eleverna.

Läs mer här:

Fel när lärare talar illa om SD på lektioner

http://www.svd.se/fel-nar-larare-tal...d-pa-lektioner

* Vad tycker du om debattartikeln? Håller du med?

* Har du själv haft lärare som försökt motarbeta Sverigedemokraterna på lektionstid? Vad sades? Vad hände?

* Är du själv lärare? Vad tycker du? Hur agerar du på lektioner om Sverigedemokraterna eller andra partier tas upp i klassrummet?

* Ska barn och ungdomar tvingas uppleva det här? Att baktalas på lektionstid i skolan? Att få höra nedsättande tillmälen och personliga åsikter och vinklingar från lärarna i skolan?

* Hur skulle det kännas om era barn om och om igen fick höra i skolan att er familj är en bunt rasister som inte förstår något. Att er familj har olika negativa egenskaper och därför gör det partival ni gör i er familj? Vore det okej tycker ni? Oavsett parti?

* Vad kan man göra åt problemet? Anmäla till rektorn? Kommunen? Skolinspektionen?

1: Jajamen! Var under min ungdomstid själv Sverigedemokrat och lutade starkt, i perioder, åt Svenskarnas Parti och dess åsikter. Hade en lärare i SO som jag tyckte bemötte mig på ett bra sätt. När jag kunde häva ur mig någon fundering eller dylikt om t.ex invandrare bemötte han mig lugnt och sakligt och ställde ofta motfrågor som jag skulle besvara. Det var ganska ofta som jag inte kunde svara på hans frågor då jag inte hade reflekterat ur det från hans perspektiv. Han fick mig att fundera över mina egna argument och lärde mig att se en sak ur olika perspektiv. Men han fick mig aldrig att känna att mina åsikter var fel. Det var uppenbart att han inte var Sverigedemokrat iallafall.

2: Jag jobbar själv som Högstadielärare. En lärare ska naturligtvis vara partipolitiskt obunden och detta ska genomsyra din undervisning. Du ska presentera vad de olika partierna står för och deras åsikter i olika frågor. Därefter får eleverna själva ta ställning till vad de tycker och diskutera. Jag intar alltid rollen som moderator och ser till att diskussionen inte spårar ur. Jag brukar alltid ställa mig rakt emot en elevs åsikter, oavsett om den är vänster eller höger, för att ge eleven andra perspektiv på en fråga än sin egen. Jag har elever som sympatiserar med Sverigedemokraterna och som ofta i samma veva häver ur sig rasistiska tillmälen mot personer med utländsk bakgrund. Där är också läroplanen tydlig i hur jag ska agera. Rasism får inte förekomma i svensk skola. Punkt slut!

Problemet som Sverigedemokraterna har är att deras politik och den politik som dess företrädare för i den politiska debatten lite för ofta går stick i stäv med Lgr11. " Ingen ska i skolan utsättas för diskriminering på grund av kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning". Detta står på sidan 7. Problemet som här då uppstår är Sverigedemokraternas syn på Islam och muslimer då dess företrädare och politik bör ses som en diskriminering mot dessa. Sverigedemokraternas syn på etnisk tillhörighet är även det diskuterbart om det inte strider mot den svenska skollagen, därom tvista de lärde. Allt för ofta ser man människor som sympatiserar med Sverigedemokraterna som häver ur sig rasistiska kommentarer om människor med utländsk bakgrund, både på Facebook och här på FB. Det finns mer i Lgr11 som går emot Sverigedemokraternas värden men detta är väl bara något jag själv tänkte lyfta som exempel.

Alla partier bör dock granskas kritiskt och debatten kring invandring och om hur många invandrare Sverige bör ta emot är naturligtvis viktiga saker att ta upp i svensk skola. Men det måste göras snyggt och på korrekt vis.

3: Inget barn förtjänar att baktalas för sin politiska åsikt, oavsett partitillhörighet. Däremot ska den ifrågasättas och testas för att ge barnet olika perspektiv. Naturligtvis är det upp till läraren och dennes professionalitet att genomföra detta utan att kränka barnet.

4: Skulle naturligtvis inte alls vara kul att höra. Har mitt barn däremot rasistiska åsikter kräver jag av läraren att denne tillrättavisar mitt barn på lämpligt sätt. Elever är ganska duktiga att trampa varandra på tårna själva. Oftast är det de själva som tycker att någon annan är dum i huvudet om man säger att man är sosse, moderat eller sverigedemokrat. Alla partier får ta emot sin slev av medicinen, och oftast är det föräldrarnas åsikter hemifrån köksbordet som flödar ur deras munnar. Så det kan man inte beskylla skolan för. Om en elev för höra att denne har rasistiska åsikter är det därför att denne har uttryckt sig så, oavsett partitillhörighet.

5: Uppfattar man att det är ett problem så tycker jag absolut att du ska anmäla till rektorn i första hand. Rektorn är den som bär huvudansvaret för sin skola. Man kan även yttra sina åsikter till Huvudombudsmannen vilket är kommunen.
Citera
2016-08-30, 19:59
  #3
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag har elever som sympatiserar med Sverigedemokraterna och som ofta i samma veva häver ur sig rasistiska tillmälen mot personer med utländsk bakgrund. Där är också läroplanen tydlig i hur jag ska agera. Rasism får inte förekomma i svensk skola. Punkt slut!

Det är ett extremt litet problem i den svenska skolan jämfört med tvärtom, att invandrarelever är grovt rasistiska mot svenskar. Det borde du som lärare också veta. Rasismen och då talar vi om riktig rasism, mycket grov rasism där man väljer brottsoffer för att dom är svenskar och anses mindre värda, fega enkla offer, att svenskar inte gör motstånd osv är mycket utbredd i skolor med många invandrare och där invandrare är i majoritet eller stor majoritet. Det sägs och ropas saker som svennejävel, svennehora, svennebög, ständiga hot och våld mot andra elever för att dom är svenskar i dessa invandrardominerade skolor. Jag har aldrig sett eller hört en lärare protestera mot eller ta tag i detta.

Det kan ske grov mobbing framför lärarnas ögon, vräkas ut saker som att svenska tjejer är horor som förtjänar att våldtas och att såna ligger man möjligen med för att dom är lätta att få i säng, men man skulle aldrig t.ex gifta sig med en svensk tjej. Detta har man ofta fått lära sig hemifrån och hörs ständigt i invandrardominerade skolor.

Får rasism inte förekomma i svensk skola? Då har ni misslyckats något ENORMT! Rasismen mot svenskar är idag så extremt massiv så det är svårt att föreställa sig vilket lidande många svenska barn och ungdomar får utstå i sitt eget land, bara för att dom är svenskar.

Har du någon kommentar på skolans syn på den extremt grova rasismen mot svenska barn och ungdomar från invandrarelever? Har du någon kommentar om det på personligt plan? Har du själv gjort någonting åt detta eller gör du som alla andra lärare och blundar för detta och förnekar detta?

Denna väldigt grova rasism, som uppvisar sig på väldigt många kränkande sätt för svenska elever, barn och ungdomar, borde ju med ditt resonemang lastas på övriga sju partier i riksdagen som fört den här politiken? Trots att man vet följderna idag och sedan länge fortsätter man även med det? Man går även så långt att man förnekar att det här ens förekommer, fast det tvärtom är så extremt vanligt och plågar skolor över hela landet. Ska man som lärare då ta upp att denna rasism är stödd av staten och alla partier i sjuklövern som bestämt och orsakat denna situation för svenska barn och ungdomar. Då bör man ju diskutera detta tydligt, hur fel det är, har varit och att det är fel att förtiga och såra drabbade barn och ungdomar än mer genom att förneka deras situation som svenskar drabbade av mycket grov rasism från invandrare.
__________________
Senast redigerad av 8711 2016-08-30 kl. 20:10.
Citera
2016-08-30, 20:57
  #4
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ett extremt litet problem i den svenska skolan jämfört med tvärtom, att invandrarelever är grovt rasistiska mot svenskar. Det borde du som lärare också veta. Rasismen och då talar vi om riktig rasism, mycket grov rasism där man väljer brottsoffer för att dom är svenskar och anses mindre värda, fega enkla offer, att svenskar inte gör motstånd osv är mycket utbredd i skolor med många invandrare och där invandrare är i majoritet eller stor majoritet. Det sägs och ropas saker som svennejävel, svennehora, svennebög, ständiga hot och våld mot andra elever för att dom är svenskar i dessa invandrardominerade skolor. Jag har aldrig sett eller hört en lärare protestera mot eller ta tag i detta.

Det kan ske grov mobbing framför lärarnas ögon, vräkas ut saker som att svenska tjejer är horor som förtjänar att våldtas och att såna ligger man möjligen med för att dom är lätta att få i säng, men man skulle aldrig t.ex gifta sig med en svensk tjej. Detta har man ofta fått lära sig hemifrån och hörs ständigt i invandrardominerade skolor.

Får rasism inte förekomma i svensk skola? Då har ni misslyckats något ENORMT! Rasismen mot svenskar är idag så extremt massiv så det är svårt att föreställa sig vilket lidande många svenska barn och ungdomar får utstå i sitt eget land, bara för att dom är svenskar.

Har du någon kommentar på skolans syn på den extremt grova rasismen mot svenska barn och ungdomar från invandrarelever? Har du någon kommentar om det på personligt plan? Har du själv gjort någonting åt detta eller gör du som alla andra lärare och blundar för detta och förnekar detta?

Denna väldigt grova rasism, som uppvisar sig på väldigt många kränkande sätt för svenska elever, barn och ungdomar, borde ju med ditt resonemang lastas på övriga sju partier i riksdagen som fört den här politiken? Trots att man vet följderna idag och sedan länge fortsätter man även med det? Man går även så långt att man förnekar att det här ens förekommer, fast det tvärtom är så extremt vanligt och plågar skolor över hela landet. Ska man som lärare då ta upp att denna rasism är stödd av staten och alla partier i sjuklövern som bestämt och orsakat denna situation för svenska barn och ungdomar. Då bör man ju diskutera detta tydligt, hur fel det är, har varit och att det är fel att förtiga och såra drabbade barn och ungdomar än mer genom att förneka deras situation som svenskar drabbade av mycket grov rasism från invandrare.

Lite lätt OT, men jag minns att två tjejer från FP gjorde en undersökning på västkusten där de besökte ett flertal skolor i förorterna och var chockade över hur diskriminerande tillmälen mot svenskar var en daglig jargong i klassrummen. De få svenska barnen i klasserna verkade ha vant sig och reagerade inte alls längre på att höra negativa saker om svenskar och Sverige.

Jag har letat efter en artikel/länk till den undersökningen men förgäves. Kanske någon annan kan gräva fram den må hända?

OnT: Jag har inga egna erfarenheter av detta, men jag har av en väninna med rysk etnisk bakgrund fått höra att hennes dotter matas med propaganda mot Ryssland/Putin väldigt ofta under lektionstid. Så att SD får propaganda emot sig från ansvarslösa lärare är inte alls förvånande.
Detta är väldigt läskigt då barn är väldigt mottagliga för sådant, och fy de jävlar som medvetet försöker manipulera barn i den åldern... Sen att staten ska kräva skolgång för alla barn samtidigt som man tillåter politisk propaganda är väldigt oroväckande.

Görs inget åt detta så är jag själv orolig för vad mina framtida barn blir matade med av någon idiot till lärare!
Citera
2016-08-30, 20:57
  #5
Medlem
breeze420s avatar
Min SO lärare sa helt sjuka saker om SD, beskrev dem som ett grovt rasistiskt och nazistiskt parti. Att någon skulle ha sagt sig vara Sverigedemokrat hade han aldrig accepterat. Den känslomässiga stämningen han byggde upp i klassrummet när han talade om SD gjorde att hela klassen satt helt knäpptysta.

Som tur var sa ingen något sådant, då hade det ej gått roligt till. När vi hade haft skolval och någon procent hade röstat på SD så blev det ett jävla liv, han talade om hur han var "Så, så ledsen..." över att rasismen och hatet spridit såpass även på vår skola.
__________________
Senast redigerad av breeze420 2016-08-30 kl. 21:00.
Citera
2016-08-30, 21:06
  #6
Medlem
Väldigt vad dagens lärare verkar bry sig om politik och försöka tuta in vad eleverna ska rösta på. På min tid uppmuntrades diskussioner om politik på SO-lektionerna. Jag hade i åk 4 en fråga i min SO-bok om Sverige skulle ha monarki eller republik och man skulle argumentera för det(10 åring)
Citera
2016-08-30, 21:29
  #7
Medlem
Alltid lika roligt när man läser om SD-fanatikers cherrypicking. Man citerar ett passus ur läroplanen utan att väga in det stoffet med resten av texten.

Sedan läser jag av intresse hur vissa ska lösa ekvationen där lärare skall vara politiskt obundna med en läroplan som är politiskt bunden. Själva definitionen på en läroplan är just ett politiskt bundet dokument som beskriver hur utbildningen skall gå till i ett samhälle. Det vill säga: Det är sittande politiker som har utformat en arbetsplan på hur skolorna skall utbilda sina elever. En sådan plan kan aldrig vara politiskt obunden och lärarna kan aldrig följa planen och samtidigt vara politiskt obundna.

När det gäller SD så håller sig lärare sakliga. Vad är det för fel med att presentera SD för vad de är: Ett parti för övervakning och främlingsfientlighet?

Frågan är ungefär lika omogen som det rådande doktrinen att behandla alla barn lika i skolan. Hur ska man behandla alla barn lika i skolan när alla barn är unika och olika? Det är just när man behandlar olika barn lika som det blir diskriminering.

Sedan har jag aldrig förstått varför SD-fanatiker reagerar på ord som "svennehora". Har du aldrig sett kvinnor gå runt och ha samlag med ungkarlar? För det är just det som ordet betyder: En kvinna som utanför äktenskapet har samlag med ungkarlar eller tjänare.
Citera
2016-08-30, 22:06
  #8
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag hade en historialärare som var medlem och aktiv i det socialdemokratiska partiet (sic). Han hade inte en fundering på att vara opolitisk när det kom till lektioner i klassrummet. Det här var alltså i gymnasiet och om jag minns rätt hade det varit val dagen innan. Han var sen till lektionen (vilket var ovanligt), så alla hade satt sig ned vid borden och börjat småprata. Sedan stormar han in, nästan smäller igen dörren och kungör med hög röst: "Vårt tredje största parti i riksdagen är nazister."

Därefter höll han en lång genomgång på Sverigedemokraterna historia och diverse medlemmar som haft sympatier åt extrema rörelser kors och tvärs. Det handlade inte mycket sverigedemokratisk politik, mer om guilt by association och svartmålning. Alla satt knäpptysta och tog emot hjärntvätten. Jag började spela in allt på telefonens diktafon app. Såg att vissa av mina klasskamrater tyckte det var olustigt, medan andra lyssnade ivrigt och uppmärksamt.

Jag hade tänkt anmäla honom till rektorn, han hade antagligen fått ordentligt med reprimand, om inte avstängning, men han var en väldigt engagerad lärare. Jag gillade honom eftersom han inte heller var så trångsynt som han låter; man kunde alltid ifrågasätta och han såg inte ner på en för det.

Jag gick på gymnasiet vid Gullmarsplan och vid skolvalet var det cirka 20 stycken som röstade på SD. Moderaterna fick flest röster, sedan MP (dum och ung) såklart. Det går ungefär 1100 elever där.
Citera
2016-08-30, 22:23
  #9
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Sedan har jag aldrig förstått varför SD-fanatiker reagerar på ord som "svennehora". Har du aldrig sett kvinnor gå runt och ha samlag med ungkarlar? För det är just det som ordet betyder: En kvinna som utanför äktenskapet har samlag med ungkarlar eller tjänare.
Nej, det har jag aldrig sett. Vilken skola går du i?

Men andemeningen i ditt resonemang är att det är helt ok att invandrare kallar svenskar för "svennehora"? Eftersom det rent tekniskt skulle kunna vara så att personen verkligen har bedrivit hor?

Hur är det med ett uttryck som "svartskalle"? Det är i så fall fullständigt harmlöst. Personen som blir kallad det har verkligen svart hår på sin skalle.
Citera
2016-08-30, 23:16
  #10
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Alltid lika roligt när man läser om SD-fanatikers cherrypicking. Man citerar ett passus ur läroplanen utan att väga in det stoffet med resten av texten.

Sedan läser jag av intresse hur vissa ska lösa ekvationen där lärare skall vara politiskt obundna med en läroplan som är politiskt bunden. Själva definitionen på en läroplan är just ett politiskt bundet dokument som beskriver hur utbildningen skall gå till i ett samhälle. Det vill säga: Det är sittande politiker som har utformat en arbetsplan på hur skolorna skall utbilda sina elever. En sådan plan kan aldrig vara politiskt obunden och lärarna kan aldrig följa planen och samtidigt vara politiskt obundna.

När det gäller SD så håller sig lärare sakliga. Vad är det för fel med att presentera SD för vad de är: Ett parti för övervakning och främlingsfientlighet?

Frågan är ungefär lika omogen som det rådande doktrinen att behandla alla barn lika i skolan. Hur ska man behandla alla barn lika i skolan när alla barn är unika och olika? Det är just när man behandlar olika barn lika som det blir diskriminering.

Sedan har jag aldrig förstått varför SD-fanatiker reagerar på ord som "svennehora". Har du aldrig sett kvinnor gå runt och ha samlag med ungkarlar? För det är just det som ordet betyder: En kvinna som utanför äktenskapet har samlag med ungkarlar eller tjänare.
Du får nog reda ut begreppen. En politiskt obunden undervisning omöjliggörs inte av att det är politiker som klubbat igenom läroplanen. Osv.
Citera
2016-08-30, 23:25
  #11
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Jag provade på att vara vikarie i en högstadieskola, under ett antal SO-lektioner. Det var samhällskunskap som gällde, och SD svartmålades mycket riktigt - inte försiktigt heller. Det var i samband med morden i Trollhättan, det var en speciallektion insatt om händelsen, där läraren sa något i stil med: "Det är konstigt att människor stödjer händelser som dessa genom att rösta på ett rasistparti i riksdagsvalet". Mycket konstigt resonerat, då SD varken stödjer rasism eller mord.

Detta är absolut helt fel och går emot läroplanen, detta måste avskaffas, men det går inte. Barn hjärntvättas överallt i Sverige. En sak är att de inte gillar SD när de har fått saklig information på bordet, men en lärare ska fan inte påverka elever med subjektiva tolkningar eller lögner. SD kommer vara största parti efter valet 2018, men när dessa hjärntvättade ungdomar själva är gamla nog att rösta kommer det bli en kamp mellan äldre och yngre, de yngre kommer vinna och SD kommer inte längre vara största parti efter valet 2022.
__________________
Senast redigerad av FirstGirl-ILoved 2016-08-30 kl. 23:31.
Citera
2016-08-30, 23:41
  #12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Sedan har jag aldrig förstått varför SD-fanatiker reagerar på ord som "svennehora". Har du aldrig sett kvinnor gå runt och ha samlag med ungkarlar? För det är just det som ordet betyder: En kvinna som utanför äktenskapet har samlag med ungkarlar eller tjänare.

Du och såna som dig är såna äckliga vidriga människor! Falska, hycklande och ni är själva dom allra värsta rasisterna som ser på problem på heeeelt olika sätt beroende på vem som drabbas. Som ser rasism mot en grupp som helt okej, men mot den andra är det helt otroligt fruktansvärt. Det är du som är rasisten, det är du som gör skillnad på folk och folk beroende på vem som drabbas av extremt grov rasism. En skithög till invandrarrasist är du. Världen vore bättre utan sådana som dig.

Nej, det har inte den betydelsen du skriver. Det man menar med svennejävel är svensk jävel/jävla svensk, svennehora att man påstår att en tjej är en svensk hora. Det tycker man om alla svenskar och alla svenska tjejer. Det är generella resonemang dessa invandrar-rasister för fram ständigt och jämt, och ja jag har hört alla dessa åsikter och uttalanden hela mitt liv så jag vet verkligen vad jag talar om. Rasismen hos invandrare mot svenskar är EXTREMT vanlig och EXTREMT grov. Den påstådda rasismen från svenskar är ingenting i jämförelse, det är oftast helt berättigade åsikter som att massinvandringen gör vårt land sämre och att massinvandringen har medfört en enorm kriminalitet som drabbar oss svenskar värst.

Du skulle aldrig försvara att man över hela landet skrek "blattehora" till alla invandrartjejer, att man skrek "blattejävel" i varenda skola varenda rast. Du skulle aldrig tolerera att svenska killar i alla möjliga sammanhang sagt att "invandrartjejer är horor, man kan ligga med dom för att dom är lätta att leka med och få i säng, men man skulle aldrig gifta sig med såna horor". Att svenskar valt ut specifika invandrargrupper som ständiga brottsoffer och sexbrotts-offer. Det är vad som sker mot svenskar. Våldet, rånen och sexbrotten och alla andra brott riktas specifikt mot svenskar, för svenskar anses fega, svaga, att svenskar inte kan försvara sig och liknande oerhört rasistiska åsikter.

Och ni har MAGE att tala om svenskar som rasistiska, för att dom säger ifrån mot en vansinnig massinvandrings-politik som plågar vårt folk något så oerhört och för så enormt mycket grymheter med sig.
__________________
Senast redigerad av 8711 2016-08-30 kl. 23:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback