Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-30, 14:17
  #1
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Den briljanta läkaren Gemma Fosters tillvaro rasar samman när hon misstänker att hennes man har en affär. Sanningen visar sig vara mer chockerande än hon först misstänkt.

Så börjar den brittiska miniserien som med sina fem timslånga avsnitt kan beskrivas som ett mycket spännande relationsdrama om kärlek, familjehemligheter och hämnd.

Serien möttes av fin kritik i brittisk media och blev en överraskande succé i hemlandet där över åtta miljoner britter bänkade sig för sista avsnittet. Suranne Jones fick sedan ta emot en brittisk emmy, en BAFTA, för sin huvudroll som Dr. Gemma Foster och serien har också fått grönt ljus för en andra säsong.

Omdömen i brittisk media:

”Ett gripande porträtt av ett äktenskap som sakta blir förgiftat”, The Guardian.

”En riktig nagelbitare”, The Telegraph.

Premiär av Doctor Foster, måndagen 15 augusti, kl. 21.00 i SVT1 och SVT Play.

Har sett 3 avsnitt av den spännande serien. Måste hålla med om omdömena i Brittiska media att den är otroligt spännande. Intressant att få höra fler kommentarer.
Citera
2016-08-30, 14:18
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har sett 3 avsnitt av den spännande serien. Måste hålla med om omdömena i Brittiska media att den är otroligt spännande. Intressant att få höra fler kommentarer.
Började att se den av en slump och den är faktiskt bra. Ska tydligen komma säsong 2 också om jag förstod det hela rätt?
Citera
2016-08-30, 14:50
  #3
Medlem
MonkMans avatar
Kollar oxa, riktigt bra faktiskt. Trodde aldrig jag skulle gilla den, otrohetsdrama, tyckte jag kanndes fett oinspererande men tji fick ja! Helvete vad bra med en sasong 2, det fortjanar den absolut.
Citera
2016-08-30, 19:03
  #4
Medlem
exoticspices avatar
Dom engelska serierna brukar vara bra och välgjorda och den här är en av dom och har nu sett dom tre första och nästa avsnitt verkar bli riktigt spännande. Riktigt bra skådespelare är det också!
Citera
2016-08-30, 19:04
  #5
Medlem
Jag gillar! Men brittiskt brukar vara bra.
Fast jag gillar serier som får ett slut och kan tycka att det är lite synd att de inte kan klara av detta på de avsnitt som är.

Gillade också serien Unforgotten/ Saknad aldrig glömd, som nyss gått på svt. Brittiskt, bra och spännande!
Citera
2016-08-30, 19:18
  #6
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Jag gillar! Men brittiskt brukar vara bra.
Fast jag gillar serier som får ett slut och kan tycka att det är lite synd att de inte kan klara av detta på de avsnitt som är.

Jag håller med dig. Det blir alltid ett litet glapp tills nästa säsong börjar, hoppas det inte dröjer för länge i denna serie.
Citera
2016-08-30, 19:49
  #7
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Kollar också på denna serie. Mycket bra men speciellt spännande är den inte tycker jag. Den skiljer sig inte så mycket från alla andra drama serier egentligen förutom att den är mycket välgjord och mer trovärdig än de andra som finns.
Citera
2016-09-05, 09:22
  #8
Medlem
vitapumpss avatar
Ikväll får vi se del 4 av 5 i serien. I slutet av förra avsnittet beslöt Gemma att ge Simon en ny chans, men hennes läkarkarriär är på väg utför efter en rad klagomål. Hon har dessutom trasslat
till det för sej genom att själv han sex med grannen som också har hand om ekonomin på Simons företag som håller på att gå bankrutt. Skall bli spännande att se hur dramat utvecklas.
Citera
2016-09-05, 19:04
  #9
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Ikväll får vi se del 4 av 5 i serien. I slutet av förra avsnittet beslöt Gemma att ge Simon en ny chans, men hennes läkarkarriär är på väg utför efter en rad klagomål. Hon har dessutom trasslat
till det för sej genom att själv han sex med grannen som också har hand om ekonomin på Simons företag som håller på att gå bankrutt. Skall bli spännande att se hur dramat utvecklas.
Ja hon har verkligen trasslat till det för sig. Tyckte hon var rätt smart i början när hon spelade kall och mot sin man genom att inte berätta att hon visste att han var otrogen och spelade med, men att hon hade sex med grannen var inte så smart - jag trodde hon skulle backa där, men icke. Vi år se hur hon löser det, plus hennes problem på jobbet, spännande.

Vet grannen om att hans fru (den blonda) är otrogen med hennes man, tror du? Ett riktigt triangeldrama
Citera
2016-09-05, 19:18
  #10
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja hon har verkligen trasslat till det för sig. Tyckte hon var rätt smart i början när hon spelade kall och mot sin man genom att inte berätta att hon visste att han var otrogen och spelade med, men att hon hade sex med grannen var inte så smart - jag trodde hon skulle backa där, men icke. Vi år se hur hon löser det, plus hennes problem på jobbet, spännande.

Vet grannen om att hans fru (den blonda) är otrogen med hennes man, tror du? Ett riktigt triangeldrama

Ja,jag tror att hon anar något. Hon kom ju hem när Gemma var inne och hämtade papper om ekonomin hos grannen. Såg att hon gav Gemma en undrande blick. Mannen hade ju varit borta hela natten. Undrar om inte det hela avslöjas och de blir en het uppgörelse mellan de båda kvinnorna.

Jag är ju själv kvinna och har mina aningar och just därför lever man sej in i dramat. Jag tror att irrationella känslor tar överhand över förnuftet och hon gör fler galna desperata handlingar.
Citera
2016-09-05, 19:33
  #11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Ja,jag tror att hon anar något. Hon kom ju hem när Gemma var inne och hämtade papper om ekonomin hos grannen. Såg att hon gav Gemma en undrande blick. Mannen hade ju varit borta hela natten. Undrar om inte det hela avslöjas och de blir en het uppgörelse mellan de båda kvinnorna.

Jag är ju själv kvinna och har mina aningar och just därför lever man sej in i dramat. Jag tror att irrationella känslor tar överhand över förnuftet och hon gör fler galna desperata handlingar.
Jag var lite otydlig och rörig med min fråga och är dålig på namnen, sorry

men jag menade om mannen till frun som kom hem när Gemma var där, misstänker eller kanske vet att frun är otrogen med Gemma`s man? Han har ju tydligen inte bara varit otrogen med Gemma utan även med andra kvinnor.
Citera
2016-09-05, 19:44
  #12
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag var lite otydlig och rörig med min fråga och är dålig på namnen, sorry

men jag menade om mannen till frun som kom hem när Gemma var där, misstänker eller kanske vet att frun är otrogen med Gemma`s man? Han har ju tydligen inte bara varit otrogen med Gemma utan även med andra kvinnor.

Aha! där pekade du på något som undgått mej. Där ser du! Jag har levt mej så pass in i Gemma att jag inte sett detta. Ja Simon verkar ju vara en känd kvinnokarl för många utom sin hustru. Här kommer ytterligare ett spänningsmoment in i bilden. Snälla nån vilken röra. Åh jag sitter som på nålar av spänning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback