Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-29, 16:20
  #1
Medlem
jcarlbergs avatar
Vet inte vad det är Play Store letar efter men tänkte höra om någon vet vad som behövs.
Citera
2016-08-29, 16:36
  #2
Medlem
Jag förstår inte problemet. Det är väl bara att ta bort/avpublicera den i Googles utvecklarkonsol. De har väl inte tagit bort den funktionen?
Citera
2016-08-29, 16:45
  #3
Medlem
Om du har en app i Play Store som är publicerad, men vill ta bort den så trycker du bara på "Unpublish app" som finns längst upp på varje sida för appen i utvecklarkonsollen.
Om det inte är det du vill så får du beskriva problemet mer detaljerat.

Tyvärr så går det ej att radera en app från konsollen, men det går att filtrera bort alla unpublished apps i listan.
Citera
2016-08-29, 17:25
  #4
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag förstår inte problemet. Det är väl bara att ta bort/avpublicera den i Googles utvecklarkonsol. De har väl inte tagit bort den funktionen?

Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Om du har en app i Play Store som är publicerad, men vill ta bort den så trycker du bara på "Unpublish app" som finns längst upp på varje sida för appen i utvecklarkonsollen.
Om det inte är det du vill så får du beskriva problemet mer detaljerat.

Tyvärr så går det ej att radera en app från konsollen, men det går att filtrera bort alla unpublished apps i listan.


Ursäkta att jag inte var tillräckligt tydlig.

Syftar på random app som i normalafall syns på "Installerade appar" i Play Store, man kan ju ladda ner en APK från internet men finns den på Play store så lär den dyka upp bland Installerade appar oavsett.
Citera
2016-08-29, 17:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Syftar på random app som i normalafall syns på "Installerade appar" i Play Store, man kan ju ladda ner en APK från internet men finns den på Play store så lär den dyka upp bland Installerade appar oavsett.

Det är väl precis det den inte gör. Installerar du en app från annan källa än Play Store så kommer den inte synas i installerade appar på Play Store.
Citera
2016-08-31, 17:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Ursäkta att jag inte var tillräckligt tydlig.

Syftar på random app som i normalafall syns på "Installerade appar" i Play Store, man kan ju ladda ner en APK från internet men finns den på Play store så lär den dyka upp bland Installerade appar oavsett.
Så är det ja. Om du signerar om appen så bör det inte matchas med appen i Play Store. Eventuellt så behöver du även byta applicationId.

Varför vill du inte att den ska synas i Play Store? Det är ju smidigt att få uppdateringar även om man gjort sideload eller det kanske är just det du vill undvika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback