Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-11, 17:28
  #805
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Så en ny säsong av orginalet har börjat, säsong 9.

Vad är era tankar om paren såhär långt?

Kara och Guillermo - En riktigt het redhead som anser sig vara så jävla mycket mer mogen än sin man, hon har nämnt flera gånger att hon är så mogen och han är ju bara barnet... hon är 29 och han är 23.... av det jag sett så känns han ändå ganska mogen för att vara 23 och hon ganska omogen för att vara 29...

Bilal och Shaeeda - Rik mäklare som lurar sin tilltänkta att de bor i ett ruckel för att testa henne om hon är kär i honom eller kär i hans image. Känns såhär långt att det är hans image hon är kär i.

Jibri och Miona - Väldigt speciell kille som gillar att klä sig i färglada kläder och är allmänt over the top, flickvän med fotomodell ambitioner och drömmen om att skapa en egen make-up line. Tvingas bo hos hans föräldrar varabv mamman är psykolog?! Kommer clasha rejält tror jag.

Emily och Kobe - Afrikan som gjorde amerikanskan på smällen i Kina, bland det första han säger när han anländer är att hon har gått upp i vikt.

Yve och Mohammed - Mohammed från Egypten vill ha en mamma som tar hand om honom, för det har hans mamma gjort... Yve har en handikappad son som kräver mycket uppmärksamhet.


Har sett till E5 nu och mina åsikter är som följer:

Kara och Guillermo - Hon är lite väl mycket när hon rätt ofta försöker att förminska Guillermo. Hon verkar vara lite av en partypingla, och Guillermo är raka motsatsen.

Bilal och Shaeeda - Bilal gjorde det jobbigt för sig. Varför inte bara ha skickat foto på det nedgångna huset och hantverksbilen redan i chatten innan hon reste?
Men tycker ändå att hon klarade testet hyfsat.

Jibri och Miona - Detta paret håller nog ända till hon har ett Green Card. Jibri är enkel av sig och tycker att ett bröllop i öknen räcker. Miona drömmer om att lansera en smink-kollktion i L.A.
Mamman verkar vara lite bitsk av sig också.

Emily och Kobe - Lite för tidigt att sia om detta par. Kobe verkar vara väldigt kärleksfylld. Hoppas det går bra för dem.

Yve och Mohammed - Mohammed är en morsgris och jag gillar inte hans röst. Bortskämd och helt okunnig. Pluspoäng att han är schysst mot Yves son.

Bini och Ari - Veteranerna, jag har alltid tyckt att Ari är bitchig. Och nu blir det väl ännu värre när hon är på hemmaplan.

Patrick och Thais - Här tror jag på mycket dramatik. Thais har översittartendenser och verkar inte tycka om Patricks bror alls (som bor ihop med Patrick).
Citera
2022-06-25, 07:48
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Emily och Kobe - Lite för tidigt att sia om detta par. Kobe verkar vara väldigt kärleksfylld. Hoppas det går bra för dem.

Yve och Mohammed - Mohammed är en morsgris och jag gillar inte hans röst. Bortskämd och helt okunnig. Pluspoäng att han är schysst mot Yves son.

Emily förminskar och mästrar Kobe non-stop. Hon har ett kontrollbehov som tangerar psykopati

Yve är illa ute. Mohammed vill ha en muslimsk kvinna att kontrollera och hon måste dra sig ur snabbt som fanns.

Alla avsnitt finns för övrigt på tuben
Citera
2022-06-25, 08:22
  #807
Medlem
evil.drunk.clowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Emily förminskar och mästrar Kobe non-stop. Hon har ett kontrollbehov som tangerar psykopati

Sant. Eller så är det bara skådespeleri, litar fan inte på TLC. Minns ni David och Annie, Annie som fick ett skamligt erbjudande av Davids vän? TLC som hittade på lite drama. Samma med Anny och Robert, scenen där Anny erbjuds pengar för att bryta förhållandet med Robert... https://screenrant.com/90-day-fiance...y-robert-fake/
Citera
2022-06-25, 12:43
  #808
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil.drunk.clown
Sant. Eller så är det bara skådespeleri, litar fan inte på TLC. Minns ni David och Annie, Annie som fick ett skamligt erbjudande av Davids vän? TLC som hittade på lite drama. Samma med Anny och Robert, scenen där Anny erbjuds pengar för att bryta förhållandet med Robert... https://screenrant.com/90-day-fiance...y-robert-fake/

I Pillow Talk S9A107 säger Molly till Cynthia efter 12:00 minuter: "Vi har folk som detaljstyr i showen". Lite märkligt att det inte klipptes bort förresten.

Och det har jag misstänkt ganska länge. T.ex. när det har blev slagsmål mellan Andrei och Charlie hemma hos Chuck och Chuck brast ut i gråt. En gråt som var det sämsta skådespeleri någonsin :-D

Och att Varya helt spontant lämnar Ukraina för att söka upp Geoffrey i USA efter att han gjort slut känns väl också långsökt.
Och en sån slump att filmteamet befann sig på flygplatsen precis när Varya i all hemlighet reste dit

Men strunt samma, det är en bra show. Som troligen skulle bli rätt tråkig om det inte redigerades lite nu och då.
Citera
2022-06-25, 14:18
  #809
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
I Pillow Talk S9A107 säger Molly till Cynthia efter 12:00 minuter: "Vi har folk som detaljstyr i showen". Lite märkligt att det inte klipptes bort förresten.

Och det har jag misstänkt ganska länge. T.ex. när det har blev slagsmål mellan Andrei och Charlie hemma hos Chuck och Chuck brast ut i gråt. En gråt som var det sämsta skådespeleri någonsin :-D

Och att Varya helt spontant lämnar Ukraina för att söka upp Geoffrey i USA efter att han gjort slut känns väl också långsökt.
Och en sån slump att filmteamet befann sig på flygplatsen precis när Varya i all hemlighet reste dit

Men strunt samma, det är en bra show. Som troligen skulle bli rätt tråkig om det inte redigerades lite nu och då.
Jag tänkte också på det där med Molly och Cynthia i Pillow Talk. De kan medvetet låtit det komma med för att tona ner ryktena om att typ allt är regi. Sen behövs väl viss regi men ibland går det så långt så det bara blir så dåligt, som med exemplen ovan.

Men när det gäller paren i denna säsong (S9)

Om Ari o Bini så vete fan. Han verkar väldigt go, och hon extremt nojig. Jag tror det är lite psyk med henne också. Om man tittar på hennes armar så ser det ut som hon skurit sig. Vi får väl se hur det går och jag är faktiskt förvånad att de fortfarande är ihop. Kan tänkas att han till slut lackar på henne när han fått Greencard om han nu får det. Han lär nog inte ha så svårt att hitta någon annan i alla fall. Vad det gäller Ari så kan nog hon få för sig att dumpa honom när som helst.

Evy o Muhammad ger jag inte mycket för. Hon är nog rätt speciell, lite egen, och det brukar ju kvinnor med handikappade ungar bli. Vad det gäller han så får han nog tagga ner sin kvinnosyn. Att en man inte får vara i huset ensam med en kvinna - lägg av! Om nu han vill fortsätta vara getknullare så kan han stanna där han kom från. Sen tycker jag i och för sig att det var lite väl med den klänningen där hon visade trosorna. Fan vet hur mycket regi det är här, men jag tror nog detta är rätt äkta i alla fall. Har svårt att tro att detta kommer funka.

Kara o Guillermo. Kara är mycket vacker tycker jag (vad nu det har med saken att göra) Men hon beter sig som en morsa mot honom och gör ner honom nästan hela tiden - samtidigt som hon är rätt barnslig. Tror inte på detta par.

Emily o Kobe. Ja vad säga om dessa? Vad sägs om att sätta på kondom vid såna relationer? Ingen av dem är väl så smarta direkt. Men hon är riktigt jävla tråkig och mästrande. Tror inte han kommer stanna och gör han det så är det för ungen.

Shaeeda o Bilal. Kan kanske funka. De är lika knäppa båda två. Hon är dock jävligt fin i kanten. Sen är ju han rätt dryg. Detta är väl ett av paren jag är mest "oberörd" för. Fördelen för dem är ju att båda tror på samma religion.

Thais o Patrick. Ja dessa är jag heller inte så intresserad av. Men det kommer nog bli massa drama i o med den alkoholiserade brodern som verkar sotis på att Patrick träffat någon. De borde delat upp huset innan Thais anlände och bestämt vilka rum som tillhörde vem och vad som gäller i gemensamhetsutrymmen som kök osv. Har svårt att se att det ska funka.
Citera
2022-06-25, 17:08
  #810
Medlem
evil.drunk.clowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Thais o Patrick. Ja dessa är jag heller inte så intresserad av. Men det kommer nog bli massa drama i o med den alkoholiserade brodern som verkar sotis på att Patrick träffat någon. De borde delat upp huset innan Thais anlände och bestämt vilka rum som tillhörde vem och vad som gäller i gemensamhetsutrymmen som kök osv. Har svårt att se att det ska funka.

Läste att Patrick och John är uppvuxna i en "trailer park". Kanske John fick en mindre veckopeng och dämpar det traumat med alkohol? Skämt åsido, det verkar vara mera allvarligt och säkert får vi läsa om det småningom. Men, Patrick har sålt sitt hus och nu ska dom (alla 3 tillsammans) bo på hyra istället, till en kostnad på $4,550 / månad. https://starcasm.net/90-day-fiance-p...house-details/
Citera
2022-07-18, 15:59
  #811
Medlem
CyberIngmars avatar
Snart är happly ever after? tillbaka. First look säsong 7

Angela/Michael
Yara/Jovi
Elisabeth/Andrei
Sumit/Jenny
Usman/Kimberley
Ed/Liz

https://youtu.be/z1m_NRF0vmE

https://www.whattowatch.com/watching...reality-series
Citera
2022-07-18, 21:07
  #812
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Snart är happly ever after? tillbaka. First look säsong 7

Angela/Michael
Yara/Jovi
Elisabeth/Andrei
Sumit/Jenny
Usman/Kimberley
Ed/Liz

https://youtu.be/z1m_NRF0vmE

https://www.whattowatch.com/watching...reality-series
Känns som det kan bli ganska platt. De jag personligen är mest intresserad av är Jenny o Sumit. Men jag tycker generellt att de drar för många par i långbänk.
Citera
2022-07-26, 20:50
  #813
Medlem
Alla som kollar på 90 days borde också kolla på Yourwetsock på tuben
Nik Stonestreet säger det vi alla andra tänker
Citera
2022-07-28, 21:57
  #814
Medlem
Jag har fastnat för eländet på Discovery+. Just nu ser jag början av säsong tre på The Other Way och har tidigare sett bl a Happily Ever After? och Before the 90 Days. Inte allt har setts i rätt ordning … det är lite rörigt.

I alla fall, Angela och Michael ska vara med i en ny säsong har jag hört … av HEA, eller? På insta lägger hon ut massor av fjortisfilmklipp, verkar ha mer hybris än någonsinn och svarar inte på nåt om Michael. Vad tror ni? Är de fortfarande gifta? Och i så fall bara på pappret liksom?
Citera
2022-08-06, 14:52
  #815
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag slår ett slag för 90 day UK. Första säsongen påminner om första säsongerna av USA:s original. Fokus ligger inte på drama. Tre avsnitt ligger på D+. Meet the new couples

https://youtu.be/6gnc4qvopNI

En man i 40årsåldern Shaun har ett barn med en filippinsk kvinna i samma åldern. Dejtat i ett årtionde . Shaun sänder över runt 400 pound per månad. När hans egna fasta utgifter är betalade har han runt 500kr-700kr att leva på för månaden. Han är skuldsatt upp över öronen. Nu försöker han ta kvinnan och barnet till England. Ett frågetecken om barnet verkligen är hans
Citera
2022-08-08, 10:37
  #816
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag slår ett slag för 90 day UK. Första säsongen påminner om första säsongerna av USA:s original. Fokus ligger inte på drama. Tre avsnitt ligger på D+. Meet the new couples

https://youtu.be/6gnc4qvopNI

En man i 40årsåldern Shaun har ett barn med en filippinsk kvinna i samma åldern. Dejtat i ett årtionde . Shaun sänder över runt 400 pound per månad. När hans egna fasta utgifter är betalade har han runt 500kr-700kr att leva på för månaden. Han är skuldsatt upp över öronen. Nu försöker han ta kvinnan och barnet till England. Ett frågetecken om barnet verkligen är hans

Jag har också börjat följa programmet, och gillar det jag sett hittills. Måste också säga att de brittiska deltagarna verkar rätt korkade allihop.

- Shaun verkar totalt pantad, och har troligen blivit lurad av Christine. Hon säger ju i telefonen att "när vi är gifta är allt du äger mitt, och det jag äger är bara mitt".

- Birdie verkar också rätt pantad, och jag tror att Host gör vad som helst för att lämna Libanon som är ett land i totalt förfall.

- Victoria och Sean, han verkar väldigt mystisk och hur kan man ta någon till Storbritannien utan att ens veta vad de jobbar med? Troligen jobbar han inte alls och vill ha någon som försörjer honom.

- Kadie och Alejandro är kanske de som är mest genuina. Han verkar inte bara gilla henne för att få komma till Storbritannien, men det är lite för tidigt att säga ännu.

Kul att följa och se vad som händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback