Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-28, 22:19
  #1
Medlem
Kur:
250-500mg Testo/veckan 24 månader.
1000 UI HCG/veckan i 6 månader.

Har även tagit Clenbuterol, Winstrol och Anavar i perioder. Nu är det dags att kliva av så jag tänkte skriva en rapport om hur det går.

Det här är mitt förslag på program. Vad tror ni?

Week 1-3
EOD: 1500 UI HCG
EOD: 0.5mg Arimidex

Week 4-6:
EOD: 0.5mg Arimidex
ED: 100mg Clomid
ED: 40mg Nolvadex

Week 7-8:
EOD: 0.5mg Arimidex
ED: 40mg Nolvadex

Week 9-10:
EOD: 0.5mg Arimidex
Citera
2016-08-28, 23:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voXt
Kur:
250-500mg Testo/veckan 24 månader.
1000 UI HCG/veckan i 6 månader.

Har även tagit Clenbuterol, Winstrol och Anavar i perioder. Nu är det dags att kliva av så jag tänkte skriva en rapport om hur det går.

Det här är mitt förslag på program. Vad tror ni?

Week 1-3
EOD: 1500 UI HCG
EOD: 0.5mg Arimidex

Week 4-6:
EOD: 0.5mg Arimidex
ED: 100mg Clomid
ED: 40mg Nolvadex

Week 7-8:
EOD: 0.5mg Arimidex
ED: 40mg Nolvadex

Week 9-10:
EOD: 0.5mg Arimidex

Låter klokt med en längre pct efter att ha legat på så länge
Eftersom du kört hcg så länge i slutet av kuren borde väl testiklarna vara igång redan?
Om du ändå vill vara på den säkra sidan och köra hcg under pct borde du även få igång hypofys och hypotalamus tidigt med Nolva och Clomid första veckorna också, likt PowerPCT-protokollet.
Du använder annars mycket AI under PCT och dom är ju inte lika snälla mot blodfetter och annat som SERMS vilket du borde ha i åtanke.
Citera
2016-08-29, 12:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Låter klokt med en längre pct efter att ha legat på så länge
Eftersom du kört hcg så länge i slutet av kuren borde väl testiklarna vara igång redan?
Om du ändå vill vara på den säkra sidan och köra hcg under pct borde du även få igång hypofys och hypotalamus tidigt med Nolva och Clomid första veckorna också, likt PowerPCT-protokollet.
Du använder annars mycket AI under PCT och dom är ju inte lika snälla mot blodfetter och annat som SERMS vilket du borde ha i åtanke.

Jag har legat på HCG länge så visst finns det en viss produktion i testiklarna men som du säger så vill jag vara på den säkra sidan och ge dem en ordentlig kick, men det kanske räcker med två veckor då istället för tre. Programmet jag följer är Cashouts HRT exit strategy (http://www.steroidology.com/forum/an...-strategy.html) men jag ska läsa in mig på PowerPCT-protokollet också. Tack för din input angående AI. Jag kanske ska försöka att hålla mig utan det men jag aromatiserar mycket östrogen och får gynokänningar lätt så jag ska fundera lite på hur jag kan använda det. Kanske endast under HCG-perioden då jag inte har någon SERM aktiv.. Eller så lägger jag till SERM där också som PowerPCT-protokollet.
Citera
2016-08-29, 12:13
  #4
Medlem
Hej! Jag är absolut INTE i den sitsen att ge dig råd. Vill verkligen betona detta, men har gjort lite hemläxa då jag gjort ungefär samma sak som du nu gör, helt utan pct. Skämsmössa på för min del! Dock kom jag över den här artikeln www.steroidal.com/post-cycle-therapy/ som, i en lekmans ögon, tycks vara väl uppbackad av undersökningar. Där hävdas att just arimidex tillsammans med nolva inte är en god idè. Som sagt så kan jag med min bristfälliga kunskap inte hävda att detta är korrekt men råder dig att läsa den och, om du har tur, kan någon av de mer, i ämnet, pålästa herrarna här på forumet backa upp eller hjälpa dig att förkasta den teorin. Önskar dig en kort och lyckad konvalecens!

Mvh R
Citera
2016-08-29, 14:57
  #5
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalansiktet
Hej! Jag är absolut INTE i den sitsen att ge dig råd. Vill verkligen betona detta, men har gjort lite hemläxa då jag gjort ungefär samma sak som du nu gör, helt utan pct. Skämsmössa på för min del! Dock kom jag över den här artikeln www.steroidal.com/post-cycle-therapy/ som, i en lekmans ögon, tycks vara väl uppbackad av undersökningar. Där hävdas att just arimidex tillsammans med nolva inte är en god idè. Som sagt så kan jag med min bristfälliga kunskap inte hävda att detta är korrekt men råder dig att läsa den och, om du har tur, kan någon av de mer, i ämnet, pålästa herrarna här på forumet backa upp eller hjälpa dig att förkasta den teorin. Önskar dig en kort och lyckad konvalecens!

Mvh R

Nej, nolva är inte en god ide att tugga i sig om östrogennivåerna redan är låga, och arimidex gör just detta. Nolvan blockerar östrogenet i receptorerna så att kroppen tror att östrogenet är lågt, och det är meningslöst om östrogenet redan är lågt.

För övrigt tycker jag inte om att artikeln i fråga säger att PCT måste innehålla SERMS. Många, jag själv inkluderad mår sämre på tex clomid än att gå av cold turkey....sittandes i en 50-gradig fängelsehåla och bli torterad tills nivåerna är normala.
__________________
Senast redigerad av HeadOfBoo 2016-08-29 kl. 15:01.
Citera
2016-08-31, 22:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Låter klokt med en längre pct efter att ha legat på så länge
Eftersom du kört hcg så länge i slutet av kuren borde väl testiklarna vara igång redan?
Om du ändå vill vara på den säkra sidan och köra hcg under pct borde du även få igång hypofys och hypotalamus tidigt med Nolva och Clomid första veckorna också, likt PowerPCT-protokollet.
Du använder annars mycket AI under PCT och dom är ju inte lika snälla mot blodfetter och annat som SERMS vilket du borde ha i åtanke.

Tack för tipset på PowerPCT protokollet. Jag har läst på det och kommer köra det. Kostar mindre och verkar mindre omständigt än det jag hade tänkt mig så det får bli så La precis beställning på produkter så jag uppdaterar när jag sätter igång.

16 dagar HCG 2500iu EOD
30 dagar clomid 50 mg 2xED
45 days nolvadex 20 mg ED

Eventuellt..:
5000iu Vitamin D ED
ZMA varje natt innan läggdags.
__________________
Senast redigerad av voXt 2016-08-31 kl. 22:26.
Citera
2016-09-01, 10:11
  #7
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Ser bra ut min son.
Citera
2016-09-20, 02:08
  #8
Medlem
Nu har det gått 14 dagar sedan mitt senaste stick med Testo E. Allt känns precis som vanligt.

Ikväll så tog jag min första HCG injektion och imorgon så kommer jag lägga på Nolva och Clomid.

För ett par månader sedan valde jag att minska ner på viktlyftning och istället fokusera på en bredare och mer hälsosam fysik. Detta har såklart medfört att jag minskat i vikterna jag lyfter men har istället fått bättre kondition och uthållighet. Jag kommer därför i denna rapport inte rapportera om några vikter utan det kommer vara fullt fokus på hur jag känner mig mentalt och fysiskt.

I nuläget mår jag toppen både mentalt och fysiskt och mitt sexliv blomstrar. Jag återkommer med uppdateringar så småningom.
Citera
2016-09-20, 21:42
  #9
Medlem
flashbackuserzyzzs avatar
Ska bli spännande att se hur detta går då jag själv är "on" tillsvidare
Citera
2016-09-20, 22:16
  #10
Medlem
Vill inte vara en glädjedödare, men räkna med att den största dippen kommer 1-2 veckor efter avslutad pct. Själv fungerar kuken med nöd och näppe med hjälp av kamagra. Avslutade pct:n för dryga 3 veckor sedan (körde dessförinnan 5 veckor tamoxifen 20 mg ed). Kurade i lite mer än ett år, men körde lite hårdare kurer än dig.

Önskar dig lycka till
Citera
2016-09-26, 14:29
  #11
Medlem
Tackar för lyckönskningarna. Det har nu gått ca 9 dagar och 4 stick med HCG. Allt har varit precis som vanligt fram till igår då jag vaknade upp med väldigt svullna och stela leder och hade ingen styrka alls i kroppen så jag kunde i princip inte röra mig.

Ett dygn senare nu så känns det bättre då jag har halverat doseringen av clomid och nolva samt knaprat ordentligt med voltaren och ipren. Jag höjer dosen igen när det känns bättre.
Citera
2016-10-03, 23:41
  #12
Medlem
Sista sticket HCG idag. Jag kunde rätt snabbt gå på full dos på Nolva och Clomid igen. Har dock fortfarande haft en hel del ledvärk vilket gjort det svårt att träna. Kulorna har växt till sig lite och deras produktion verkar fungera bra. Allt känns som det ska. Jag är lite smått orolig över att jag ska gå av HCG nu dock. Jag hoppas mina bollar fortsätter producera tillräckligt med Testo och att mina leder inte går sönder nu pga lägre nivåer av test -> östro..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback