• 20 759 online
  • 1 166 007 medlemmar
  • 60 174 482 inlägg
  • 1
  • 2
2016-08-28, 22:15
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Häromveckan blev jag uppringd av DN om jag ville acceptera ett erbjudande om 50% rabatt på en prenumeration under ett halvår. Det skulle kosta drygt 2,500 kr. Tackade givet nej men har kollat upp prenumerationspriser och den som ringde ljög mig rakt i örat. 2500 för ett halvår blir ungefär 30% rabatt.
Inte ens detta kunde de framföra utan att ljuga.

Hah, de ringde mig med. Jag hörde först inte vad de sa och trodde de erbjöd mig tidningen gratis i ett halvår, men jag ville fortfarande inte ha den. Sedan funderade jag på om den kunde utgöra en bra källa för tidningar att tända kaminen med ändå och frågade igen vad erbjudandet var egentligen. När tjejen förklarade att de ville jag att skulle betala för skiten garvade jag högt och förklarade att jag egentligen inte ens ville ha den gratis.

Lustigkurrar. Betala för DN. Haha.
Citera
2016-08-28, 22:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det var en tunnsådd analys, på vilket sätt är det att propagera genom att skriva en artikel om ett syriskt par? Om man flyr skiter man väl fullkomligt i om man bryter mot några eventuella överenskommelser som EU gjort.
För övrigt så har telefonförsäljarna inget med DN att göra, det är utlejt.
Det har allt att göra med svensk massinvandringspolitik, sinnesjukt att inte DN problematiserar bidragsjakten, vilket det handlar om. Flyktingar är det sista de är, finns städer och områden i Syrien där det inte pågår strider öht.
Citera
2016-08-28, 22:24
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Det var en tunnsådd analys, på vilket sätt är det att propagera genom att skriva en artikel om ett syriskt par? Om man flyr skiter man väl fullkomligt i om man bryter mot några eventuella överenskommelser som EU gjort.

En bra och objektiv journalist kan förstås skriva om en familjs öde men bör samtidigt klara av att belysa alla aspekter, som vem som har vilket ansvar, vilka signaler man skickar med olika politik, vilket diskrepans det finns mellan vad man säger och gör i ena stunden och i den andra.

DN publicerar alldeles för okritiskt rena propagandaartiklar om rasistiska brandmän från Boden, invandringens påstådda vinster, hur Sverige blir allt säkrare och hur invandringen inte påverkar brottsligheten. Minns hur det var när Arnstberg ville publicera en annons i DN för sin och Sandelins bok Invandring och Mörkläggning och Wolodarski skrev en ledare om hur hårt de faktagranskat annonsen. Man önskar att de faktagranska sina artiklar med samma noggrannhet.

Det förekommer bra artiklar i DN, ska inte säga något annat, men tycker agendan lyser igenom alltför tydligt alltför ofta.
Citera
2016-08-28, 23:57
Medlem
Hamstrutss avatar
Hjärntvätt, kan man tänka läser man inte sånt skit.
Citera
2016-08-29, 00:21
Medlem
Chics avatar
Brukade läsa DN varje dag när jag gick i gymnasiet (främst kultursidorna), men de verkar ha blivit sjukt dåliga sen de fått sin nya chef och ändrat riktning. Läser aldrig den tidningen längre för jag vill inte stödja deras propaganda.
Citera
2016-08-29, 08:41
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Det är klart att de har med DN att göra. Bara för att det inte är företaget DN som ringer, så ringer de ju på uppdrag av DN. Vad telefonförsäljarna säger och hur de beter sig kommer att associeras till DN, så det är klart att det ligger i DNs intresse att de förmedlar korrekt information.
Citera
2016-08-29, 13:53
Medlem
volvo 240s avatar
Fler och fler genomskådar detta för vad det är.

Snart duger det endast som material för Wolodarski när han ska dra i lilljuden.
Citera
2016-08-29, 15:15
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Brukade läsa DN varje dag när jag gick i gymnasiet (främst kultursidorna), men de verkar ha blivit sjukt dåliga sen de fått sin nya chef och ändrat riktning.

Björn Wiman heter han. Karln är ärligt talat förbryllande. Han kan omöjligen vara helt korkad om han nått så långt, men framstår som en dumdryg farbror helt ur takt med tidsandan när han maniskt upprepar sina Emil-och Pippireferenser samtidigt som han helt missar alla intellektuella strömningar utanför ankdammen. Var det så här pipfarbröderna upplevdes av 68-generationen?

En möjlig förklaring är att Wiman verkar vara en journalist i avsaknad av högre utbildning (nästan en tautologi) på en post som tidigare krävde doktorsgrad. Det gamla kravet kanske inte var så dumt ändå.

Citat:
Läser aldrig den tidningen längre för jag vill inte stödja deras propaganda.

Jag erkänner att jag läser den fortfarande, även om det är mindre och mindre. Det finns ett fåtal bra journalister, som Lasse Wierup som fick mycket mer utrymme efter att We Are Sthlm rullades upp (lätt att se den inomredaktionella maktkampen där), och många som skriver där är fortfarande v´bar stilister om man jämför med övrig svensk press. Även en agendasättare som Niklas Orrenius är i grunden en bra skribent, även om hans alster är mer besläktade med litteratur än journalistik.

Det är faktiskt Wolodarski som mer och mer framstår som den svagaste punkten. Jag läser inte hans ledare längre men behöver bara skumma dem för att se att de är monumentalt ointressanta avskrifter av NYT och liknande. Han går på massiv tomgång men är upenbarligen Bonniersfärens utvalde och får hållas. Det är DNs smala lycka att de saknar konkurrenter, särskilt nu när SvD går mot antingen graven eller anorexiakliniken. DN är som Aftonbladet, en undermålig produkt men desto bättre på mediepolitik och positionering.
Citera
  • 1
  • 2