Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-28, 20:09
  #1
Medlem
I dagens DN finns bra många sidor som propagerar för ökad invandring. Bl. a. skrivs om ett Syriskt par som flytt till Sverige från Syrien. De flydde först till Egypten sedan Turkiet, Grekland, några exjoggeländer, något land i mellaneuropa sedan Tyskland och därefter Sverige.
Inte en fråga eller tanke på varför de överenskommelser som finns i EU inte följts eller varför och hur de kan komma landvägen till Sverige och bli ett svenskt ansvar.

Häromveckan blev jag uppringd av DN om jag ville acceptera ett erbjudande om 50% rabatt på en prenumeration under ett halvår. Det skulle kosta drygt 2,500 kr. Tackade givet nej men har kollat upp prenumerationspriser och den som ringde ljög mig rakt i örat. 2500 för ett halvår blir ungefär 30% rabatt.
Inte ens detta kunde de framföra utan att ljuga.

När ska DN sparka Wolle vingmutter och skaffa någon med integritet att leda tidningen så man kan prenumerera igen?? Och när ska någon journalist klämma åt politikerna för deras ljug om att invandringen behövs för att täcka upp den våldsamma arbetskraftsbristen som uppstår när 40-talisterna går i pension. Inte ens för svenska politiker och journalister är det acceptabelt att sprida lögner.
Citera
2016-08-28, 20:19
  #2
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
I dagens DN finns bra många sidor som propagerar för ökad invandring. Bl. a. skrivs om ett Syriskt par som flytt till Sverige från Syrien. De flydde först till Egypten sedan Turkiet, Grekland, några exjoggeländer, något land i mellaneuropa sedan Tyskland och därefter Sverige.
Inte en fråga eller tanke på varför de överenskommelser som finns i EU inte följts eller varför och hur de kan komma landvägen till Sverige och bli ett svenskt ansvar.

Häromveckan blev jag uppringd av DN om jag ville acceptera ett erbjudande om 50% rabatt på en prenumeration under ett halvår. Det skulle kosta drygt 2,500 kr. Tackade givet nej men har kollat upp prenumerationspriser och den som ringde ljög mig rakt i örat. 2500 för ett halvår blir ungefär 30% rabatt.
Inte ens detta kunde de framföra utan att ljuga.

När ska DN sparka Wolle vingmutter och skaffa någon med integritet att leda tidningen så man kan prenumerera igen?? Och när ska någon journalist klämma åt politikerna för deras ljug om att invandringen behövs för att täcka upp den våldsamma arbetskraftsbristen som uppstår när 40-talisterna går i pension. Inte ens för svenska politiker och journalister är det acceptabelt att sprida lögner.

Det var en tunnsådd analys, på vilket sätt är det att propagera genom att skriva en artikel om ett syriskt par? Om man flyr skiter man väl fullkomligt i om man bryter mot några eventuella överenskommelser som EU gjort.
För övrigt så har telefonförsäljarna inget med DN att göra, det är utlejt.
Citera
2016-08-28, 20:29
  #3
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Antagligen ska svenskarna mjukas upp inför en ny asyl-tsunami nu i höst.
Citera
2016-08-28, 20:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det var en tunnsådd analys, på vilket sätt är det att propagera genom att skriva en artikel om ett syriskt par? Om man flyr skiter man väl fullkomligt i om man bryter mot några eventuella överenskommelser som EU gjort.
För övrigt så har telefonförsäljarna inget med DN att göra, det är utlejt.

Det är propaganda om en tidning publicerar 10 artiklar om syriska par eller "ensamkommande flyktingbarn" etc som lyckats väl i Sverige, men 0 artiklar om syriska par eller "ensamkommande barn" som det går dåligt för, om den verkliga situationen är att det är fler syriska par eller "ensamkommande barn" som det går dåligt för än som lyckas.

Det är också propaganda att framställa det som självklart att Sverige ska ta ansvar för syriska par som har tagit sig genom flera säkra länder innan de kommit till Sverige.
Citera
2016-08-28, 20:47
  #5
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är propaganda om en tidning publicerar 10 artiklar om syriska par eller "ensamkommande flyktingbarn" etc som lyckats väl i Sverige, men 0 artiklar om syriska par eller "ensamkommande barn" som det går dåligt för, om den verkliga situationen är att det är fler syriska par eller "ensamkommande barn" som det går dåligt för än som lyckas.

Det är också propaganda att framställa det som självklart att Sverige ska ta ansvar för syriska par som har tagit sig genom flera säkra länder innan de kommit till Sverige.

Tycker DN taggat ner betydligt sista tiden. För ett år sedan var de helt rabiata.
Sen är det svårt att veta då du inte länkar något.
Citera
2016-08-28, 20:53
  #6
Medlem
envackerblommas avatar
DN måste väl publicera Orrenius tårar o klagan. En sista gång?

Att romska småflickor tvingas hora i Malmö är väl känt. Ingen myndighet vågar ingripa, för då kommer DN o Orrenius med rasimsanklagelse! Antiziganism o dylikt.
__________________
Senast redigerad av envackerblomma 2016-08-28 kl. 20:56.
Citera
2016-08-28, 21:00
  #7
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det var en tunnsådd analys, på vilket sätt är det att propagera genom att skriva en artikel om ett syriskt par? Om man flyr skiter man väl fullkomligt i om man bryter mot några eventuella överenskommelser som EU gjort.
För övrigt så har telefonförsäljarna inget med DN att göra, det är utlejt.
Men som seriös journalist kanske man kan ställa en fråga om varför resmålet var just Sverige?
Och om telenasarna är anställda av DN eller ej är rätt egalt, det är upp till DN att hålla koll på vilka de låter representera sig.
Citera
2016-08-28, 21:02
  #8
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men som seriös journalist kanske man kan ställa en fråga om varför resmålet var just Sverige?
Och om telenasarna är anställda av DN eller ej är rätt egalt, det är upp till DN att hålla koll på vilka de låter representera sig.

Jag sa upp min prenumeration ganska omgående efter Wolodarski blev chefsredaktör så jag är absolut ingen större vän av DN. Men det är dra lite väl stora växlar på en artikel och att bli uppringd från en telefonförsäljare.
Citera
2016-08-28, 21:07
  #9
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag sa upp min prenumeration ganska omgående efter Wolodarski blev chefsredaktör så jag är absolut ingen större vän av DN. Men det är dra lite väl stora växlar på en artikel och att bli uppringd från en telefonförsäljare.
Jag läser fortfarande rätt ofta DN på pränt; varför vet jag inte annat än möjligen av (o)vana och priset. Jag får den i andra hand av en granne. Och TS kanske inte bygger sitt case så starkt men jag är helt enig i vad jag antar är andemeningen: Att DN blivit en skitblaska och att "agendasättande journalistik" är något man lika gärna kan vara utan.

Sa jag att jag avskyr inlejda telenasare?
Citera
2016-08-28, 21:08
  #10
Medlem
Karmans avatar
DN är ett enda stort propagandaorgan för en extrem invandringspolitik. Att någon betalar för skräpet, är ett mysterium.
Citera
2016-08-28, 21:27
  #11
Medlem
13 sidor inkl. vingmutterns söndagskrönika om burkini. Utan något ifrågasättande eller en enda kritisk tanke om hela situationen i Sverige med diverse ekonomiska migranter och illegala invandrare.

Varför träffar länderna i EU överenskommelser när man ändå inte håller vad man kommit överens om? Och varför ifrågasätter aldrig media och journalister avtalsbrotten?

Alldeles för mycket agendajournalistik.
Citera
2016-08-28, 22:01
  #12
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Antagligen ska svenskarna mjukas upp inför en ny asyl-tsunami nu i höst.

Ca 5 veckor kvar till Armageddon då Erdogan öppnar kranen igen.

"Invandraren som bor hos dig skall höja sig över dig, högre och högre, medan du skall sjunka, djupare och djupare. Han skall ge lån till dig, men du kan inte ge lån till honom. Han skall bli huvud, du skall bli svans.

Alla dessa förbannelser skall nå dig, de skall förfölja dig och komma över dig tills du har utplånats, därför att du inte lyssnade till Herren, din Gud, och inte följde de bud och stadgar han gav dig. Förbannelserna som drabbar dig och dina efterkommande skall bli till varnande tecken för alla tider. Eftersom du inte tjänade Herren, din Gud, när du levde glad och mätt och hade överflöd på allt, måste du i stället, hungrig och törstig, naken och utblottad, tjäna den fiende som Herren sänder ut mot dig. Han skall lägga ett ok av järn på din nacke tills han har utplånat dig.

Herren skall sända ett folk mot dig långt bortifrån jordens ände, och det skall slå ner på dig som en örn, ett folk vars språk du inte förstår, ett folk med ansikten av sten, ett folk som inte vördar de gamla och inte skonar de unga. Detta folk skall äta de djur som föds hos dig och den skörd du bärgar tills du har utplånats. De skall inte låta dig behålla något av säden, vinet eller oljan, av kornas kalvar eller tackornas lamm, utan fortsätta tills de har förintat dig. De skall belägra dig i alla dina städer tills murarna faller överallt i ditt land, de höga befästningsverk som du sätter din lit till. De skall belägra dig i alla dina städer överallt i ditt land, det som Herren, din Gud, har gett dig.”


- Femte Moseboken, kap 28
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback