Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-28, 19:11
  #1
Medlem
Carbuncles avatar
Vilket är det mest konstiga och oortodoxa ställe du tältat på? Jag "tältade" en gång i mitt vardagsrum när jag blev så sugen på att slå upp ett tält jag nyss köpt att jag inte kunde vänta tills jag kunde göra det utomhus. Jag spände upp tältet så gott det gick på golvet och slängde sedan in en sovsäck för att se hur allt passade in. Som man kan misstänka kunde jag inte motstå frestelsen att krypa ner i säcken och somnade då givetvis omgående.

Har du tältat i en central park i en storstad eller kanske rent av på ett torg? Kanske i en soptipp eller på en kyrkogård? Varför tältade du där och hur gick det? Om man söker på "stealth camping" så får man upp massor av länkar där olika tips ges om hur man kan undvika att bli upptäckt när man slår upp ett tält i det vilda i länder utan någon form av allemansrätt, och där man blir bötfälld eller rent av får skallen bortblåst av en hagelsvärm om man ens försöker.

EDIT: Här är ett smart tält format som en bil. Bara att slå upp det på en parkeringsplats och betala i automaten. Sedan kan man campa på Stureplan. http://4.bp.blogspot.com/-OP1J2V9gRy...ar-tent-04.jpg
__________________
Senast redigerad av Carbuncle 2016-08-28 kl. 19:27.
Citera
2016-08-28, 20:18
  #2
Medlem
sasos avatar
grymt
men vad händer om man inte betalar p-avgiften? haha
Citera
2016-08-28, 20:42
  #3
Medlem
.Kurgan.s avatar
En kyrkogård, ensam.
Inte så konstigt egentligen, där är det ju lugnt om något, och kyrkorna brukar ju vara olåsta ifall man behöver vatten, besöka en riktig toalett och så vidare.
Citera
2016-08-28, 21:24
  #4
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
grymt
men vad händer om man inte betalar p-avgiften? haha
Jag tror inte att man måste registrera tältet som motorfordon så man får antagligen inga nummerskyltar.

Citat:
Ursprungligen postat av .Kurgan.
En kyrkogård, ensam.
Inte så konstigt egentligen, där är det ju lugnt om något, och kyrkorna brukar ju vara olåsta ifall man behöver vatten, besöka en riktig toalett och så vidare.
Bra tänkt! Ett annat sätt att få vara ifred i skumma omgivningar är att tälta på mittsträngen mellan en motorvägs körbanor. På kontinenten är denna sträng ganska bred och i allmänhet bevuxen med buskar och snår. En eventuell rabiat hund, rånare eller yxmördare som är ute efter ett offer hittar en aldrig om man tältar där.
Citera
2016-08-28, 21:40
  #5
Medlem
Slog upp ett enmanstält en gång för länge sedan i Aten (Akropolis) sov gott som satan tills morgonen grydde och de första turisterna dök upp, ett annat ställe jag tältat eller hängt i hängmatta en natt var mellan två björkar utanför en helgstängd polisstation i Västernorrland förra sommaren.
Citera
2016-08-28, 22:31
  #6
Medlem
Drog en presenning över en parkbänk ā la denna en gång. Kanske inte riktigt räknas som tält, men jag överlevde stormen som kom in under natten och var allmänt skitnöjd!

/Torleif Jr
Citera
2016-08-29, 01:47
  #7
Medlem
Ambelains avatar
Jag har tältat inne i ett förtält ...

Det var min mamma som kom på den lysande idén eftersom hon inte ville ligga och bli sjösjuk i husvagnen när jag och min flickvän "nattade varandra" ...
Så hon slog upp ett tält i förtältet.
Där kunde vi hålla på bäst vi ville.
Men det blev vansinnigt Varmt därinne.
Citera
2016-12-25, 18:12
  #8
Medlem
WilliamGrants avatar
Jag har tältat inne i en bordell en gång. Jag tror att det var i Budapest.
Citera
2016-12-26, 14:48
  #9
Medlem
tzjs avatar
Jakt, fiske och vildmark --> Friluftsliv och vildmark
/Moderator
Citera
2016-12-26, 20:08
  #10
Medlem
hazzos avatar
Har legat under bar himmel i en militärbas i Köpenhamn. Blev väckt vid fyratiden på morronen av ett antal militärer med sparpladdat som undrade hur i helsicke vi lyckats ta oss in. Visade sig att en vaktkur hade varit tillfälligt obemannad när vi slank in.
Citera
2017-02-08, 23:51
  #11
Medlem
Nicke1234s avatar
När jag var liten grabb så brukade jag tälta i vardagsrummet.

Annars så har jag väl legat under primitiva konstruktioner i form av presenningar och brädor som kanske påminner om ett tält. Detta under jakt och fisketurer samt fyllekalas.
Citera
2017-02-08, 23:58
  #12
Medlem
På den egna tomten, jag behövde testa det nyinköpta tältet.
Ja, tältet ifråga fungerade på samma sätt när det sedan ställdes upp i skogen.
Konstigt nog?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback