Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-09-15, 00:04
  #49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jo, för att jag har ju inte pluggat närmare 300HP på tre olika universitet - du är ju den ende med erfarenhet..
Vi är alla olika, men tycker ändå du har konstiga preferenser. Är det inte värt 3-4 kronor per dag att få en liten, lätt och välbyggd maskin med god batteritid gentemot en stor och tung sak byggd i plast? Kan du nämna något annat som ger bättre värde för pengarna än detta?

Sedan finns givetvis andra alternativ än en Macbook på Windows-sidan, vilket jag också nämnde. Men då med liknande egenskaper, inte något som väger tre gånger så mycket.
Citera
2016-09-15, 01:23
  #50
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Du kan klara ekonomiprogrammet på vad som helst
Citera
2016-09-27, 15:42
  #51
Medlem
Var nån idiot som skrev att ens macbook hållt i 5 år medans hans pcs har packat ihop. Kan väl poängtera att jag väl har köpt 9 olika PCs senaste 13 åren. En har "packatihop" men inte i funktion av nåt funktionsfel egentligen utan mest att det var en dell 17" med fullHD-skärm och bra specs (bra o stort för att vara typ 2007) som hade typ 2h batteritid som numera har typ 10 min batteritid. Skulle jag koppla in elsladden dock skulle den dock funka skitfint för dig att studera ekonomiprogrammet rent prestandamässigt. Dock för tung, jag håller med om att lätt vore gött även om jag tog med den varje dag på universitetet.

Är övertygad att du inte vet hur man tar hand om en dator.

Kan rekommendera zenbooks generellt även om de börjar bli lika överprisade som macbookar nuförtiden. Köp något refurbished med låg vikt på elgreen eller sök på prisjakt o filtrera endast på vikt så lär du hitta något under 1,4 kg. Jag är ganska nöjd med min asus T100 och köp en T200 med lite större skärm och det vore guld.

Vivobook e200 här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3661043 kostar 2700 kr som billigast på 1 kg och 11,6" skärm. Har iofs bara en atom-processor men det funkar perfekt för ekonomiprogrammet. Excel, word, powerpoint, allt skit du nånsin kommer behöva. Är väl dock inget för videoproducering eller ovanligt stora cad-filer, renderingar t ex som jag ibland behöver. Men då har jag ju en stationär men tar ofta med en lätt bärbar när jag är på språng!
Citera
2016-11-14, 15:02
  #52
Medlem
LilleCarls avatar
Köpte mig en 12" för typ en månad sedan, köpte varianten med 256gb SSD men m7 processor.

Tycker den fungerar bra som fan, har börjat programmera en del på den, kört virtuella maskiner med linux för dumheterna man inte gör på Mac, i programmering blir det ju en hel del skrivande, det enda som stör mig lite med tangentbordet är att tecken såsom {[]}| ligger på andra platser från Windows. Men det är inget problem alls att skriva på så att säga.

Rekommenderar den starkt!
Citera
2016-11-14, 18:33
  #53
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Hade köpt en Macbook Air "13
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback