Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 13:57
  #1
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
De senaste två veckorna ungefär har jag märkt att jag sovit för mycket. I början blev det 30-40 minuter för länge, sen utökades det till en timme och sen ännu mer. Jag går alltid och lägger mig i tid och jag brukar sätta klockan så att jag får sova i åtta timmar. När jag går och lägger mig är jag alltid dödstrött och det dröjer aldrig särskilt länge innan jag somnar.

Jag somnar fortfarande direkt när jag lägger mig och jag sover gott om nätterna men ändå orkar jag av någon anledning inte gå upp när klockan ringer. Trots att jag sover gott så känns det som att jag sovit på tok för lite när klockan ringer och jag är så trött att jag knappt orkar röra mig. Dessutom ömmar och värker det i hela kroppen när jag vaknar. Det känns som om jag både spenderat flera timmar på gym och gett 110% där och cyklat Vätternrundan på högsta fart.

Jag gillar inte att sova för mycket, särskilt inte i kombination med det andra som jag just beskrivit. Det har inte hänt något särskilt i mitt liv, varken positivt eller negativt, på sista tiden så jag vet inte vad detta beror på. Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få för det här börjar bli väldigt jobbigt nu.
Citera
2016-08-28, 14:06
  #2
Medlem
Ratis avatar
Ångest, depression, reumatism?
Citera
2016-08-28, 14:30
  #3
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ångest, depression, reumatism?

Kan man få reumatism när man är 28? Visst drabbas jag av ångest ibland men det brukar tack och lov inte påverka sömnen - det har åtminstone aldrig gjort det förut men det kanske har börjat göra det nu.
Citera
2016-08-28, 14:37
  #4
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiusPilatus
Kan man få reumatism när man är 28?

Egentligen inte men det finns väl alltid undantag. Fast då brukar man ha stela och svullna leder också.
Du är nog bara på väg att bli lite utbränd.
Citera
2016-08-28, 14:42
  #5
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Egentligen inte men det finns väl alltid undantag. Fast då brukar man ha stela och svullna leder också.
Du är nog bara på väg att bli lite utbränd.

Jag kan bli lite stel i lederna ibland men det är i regel efter att jag varit ute och rört mig mycket. Svullna leder tror jag dock inte jag varit med om. Hur gör jag för att slippa bli utbränd?
Citera
2016-08-28, 14:44
  #6
Medlem
järnbrist
Citera
2016-08-28, 17:42
  #7
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviking
järnbrist

Har googlat och det skulle kunna vara det. Ska ge mig ut och köpa såna där brustabletter imorgon så får vi se om det hjälper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback