Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 11:42
  #1
Medlem
Truedetective2s avatar
Jag har ett modem och en dir dlink 645 kopplat till den för att sprida trådlöst nätverk. Vad jag sett nu på senare tid är att den "tappar" internet. Den är igång och så och jag har provat att dra ur kontakten och starta om, men problemet fortsätter, att den inte skickar ut nåt internet trådlöst till våra mobiler & surfplattor.
Så jag googlade runt lite och var inne på routerinställningarna för att kolla om det fanns nån firmwareupdate. Det fanns det inte inne i inställningarna, (jag har version 1.01), men jag hittade en annan version på dlink´s hemsida (1.03), men det skulle isåfall laddas ner manuellt.
Efter lite sökande på internet så såg jag dock att denna version inte passar dir 645 och många har haft problem att återgå till den ursprungliga versionen.

Min fråga är nu om jag ska skrota den, eller om det finns något sätt och kontrollera verksamheten i den.

Det är inte internet som strular, det är jag säker på.
Tack på förhand för svar.
Citera
2016-08-28, 11:54
  #2
Avstängd
Dubbelfittas avatar
Du har gått in i routerinställningarna och sett att routern inte har någon uppkoppling? Så det inte är din dator? Windows 10 har ställt till liknande problem för många användare.
Citera
2016-08-31, 10:04
  #3
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta
Du har gått in i routerinställningarna och sett att routern inte har någon uppkoppling? Så det inte är din dator? Windows 10 har ställt till liknande problem för många användare.

Tack för svar. Nej, vi kan sitta uppkopplade på wifi och min mobil säger till att det inte finns något internet till anslutningen. Det har inget med datorn att göra.
Efter en stund som kommer wifi´t igen, och sen lägger det av, men kontakten mellan mobil/ipad och routern bryts inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback