Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-27, 23:09
  #1
Medlem
Jag har extremt svåra sömnbesvär och jag får ont i ryggen. Jag har nedanstående säng och jag undrar om det är en dålig säng? Jag har ryggbesvär

http://www.sangjatten.se/stallbar-sang-saltholmen.html
Citera
2016-08-27, 23:13
  #2
Medlem
En säng är en säng. Ett snöre är ett snöre.
Köp sängen på IKEA
Citera
2016-08-27, 23:19
  #3
Medlem
cacas avatar
Man ska prova en säng så att man vet att den passar dig och din kropp. Glid in på sova butiken och visa intresse för köpa säng så kommer personalen låta dig ligga olika modeller och även kolla så säng/hårdhet på madrass passar din kropp, olika material i sängen känns också olika, sen kan du med den kunskapen prova sängen du tänker köpa och känna om den är rätt för dig!
Citera
2016-08-28, 00:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Man ska prova en säng så att man vet att den passar dig och din kropp. Glid in på sova butiken och visa intresse för köpa säng så kommer personalen låta dig ligga olika modeller och även kolla så säng/hårdhet på madrass passar din kropp, olika material i sängen känns också olika, sen kan du med den kunskapen prova sängen du tänker köpa och känna om den är rätt för dig!

Det är omöjligt att avgöra även om jag probligger i sängen. Jag måste snarare sova i sängen för att kunna avgöra.
Citera
2016-08-28, 00:11
  #5
Medlem
Anses pocketresår vara bättre än vanlig resårmadrass?
Citera
2016-08-28, 07:39
  #6
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
Det är omöjligt att avgöra även om jag probligger i sängen. Jag måste snarare sova i sängen för att kunna avgöra.
Kolla om de har öppet köp på sängen, då kan du ju prova och lämna tillbaka ifall du inte är nöjd.

Jag tyckte dock att när man provade olika sängar, kvalité på madrasser, hårdhet etc, och fick hjälp av personal så kände man skillnad direkt när man la sig i sängen. Vissa modeller/material gick bort direkt som tempur för mig. Sen går det inte att skjuta under stol att köper man en hästen säng med rätt hårdhet på madrass så får du en skönare säng än om du lägger 2999:- på Jysk, så är det bara!
Citera
2016-08-28, 11:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Kolla om de har öppet köp på sängen, då kan du ju prova och lämna tillbaka ifall du inte är nöjd.

Jag tyckte dock att när man provade olika sängar, kvalité på madrasser, hårdhet etc, och fick hjälp av personal så kände man skillnad direkt när man la sig i sängen. Vissa modeller/material gick bort direkt som tempur för mig. Sen går det inte att skjuta under stol att köper man en hästen säng med rätt hårdhet på madrass så får du en skönare säng än om du lägger 2999:- på Jysk, så är det bara!

Du, denna sänk kostade 10 000 kr.

nej det går inte att lämna tillbaka den.

Varför tycker du tempur är dålig?
Citera
2016-08-28, 11:57
  #8
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
Du, denna sänk kostade 10 000 kr.

nej det går inte att lämna tillbaka den.

Varför tycker du tempur är dålig?
Efter provat flera olika sängar så kändes det obekvämt för mig att ligga på en tempur, därav tycker jag inte om den typen av madrass,
för mig passade en Jensen säng riktigt bra och var ingen skillnad mot hästen fast bara 42000:- dvs halva priset,,, men som sagt det var för mig, för en annan person kanske den säng jag köpte kändes obekväm och tempur som ligga på moln, alla är vi olika!
Citera
2016-08-28, 12:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Efter provat flera olika sängar så kändes det obekvämt för mig att ligga på en tempur, därav tycker jag inte om den typen av madrass,
för mig passade en Jensen säng riktigt bra och var ingen skillnad mot hästen fast bara 42000:- dvs halva priset,,, men som sagt det var för mig, för en annan person kanske den säng jag köpte kändes obekväm och tempur som ligga på moln, alla är vi olika!

hur tycker du att det kändes att ligga på en tempu?
Citera
2016-08-28, 21:11
  #10
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
hur tycker du att det kändes att ligga på en tempu?
Plastigt på något vis.
Citera
2016-08-28, 21:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Plastigt på något vis.

Så det var inte ergonomiskt o skönt?
Citera
2016-08-28, 21:48
  #12
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
Så det var inte ergonomiskt o skönt?
Den passade inte mig, men den kanske passar till dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback