Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-27, 18:14
  #1
Medlem
Misstänker att mitt ex gör något så att vår bäbis har diarre och kräks konstant när hon skall överlämna henne till mig.
Vad kan hon ha gjort/gör?
Citera
2016-08-27, 18:17
  #2
Avstängd
O HERREGUD STACKARs BARN!

Det är inte så troligt att ditt ex använder eran bebis som vapen, bebisar kräks och skiter gula sörjor 24/7!

Ta hand om det och håll käft!
Citera
2016-08-27, 18:31
  #3
Medlem
Varför misstänker du det? Munchausen by proxy? Ta ditt barn till läkaren för utredning så sjukdom kan uteslutas innan du börjar anklaga ditt ex. Om du kammar noll där kan du överväga orosanmälan till socialtjänsten.
Citera
2016-08-27, 22:06
  #4
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMaterialBoy
O HERREGUD STACKARs BARN!

Det är inte så troligt att ditt ex använder eran bebis som vapen, bebisar kräks och skiter gula sörjor 24/7!

Ta hand om det och håll käft!

Nej det är inte normalt hos en 1 åring att göra der hela tiden. Speciellt inte om bebisen aldrig gör det hos mamman.

Han kanske ger ungen nått den är känslig mot som du inte ger den?
Citera
2016-08-28, 16:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protcash
Misstänker att mitt ex gör något så att vår bäbis har diarre och kräks konstant när hon skall överlämna henne till mig.
Vad kan hon ha gjort/gör?

Du borde anmäla henne omgående. Ring socialtjänst och polis, hon har ju något jävligt stort fel i huvudet om hon avsiktligt gör barnet sjukt. En liten ettåring kan lätt bli uttorkad vid kräkningar och diarre, det är inget att leka med.

Fy fan
Citera
2016-08-28, 17:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protcash
Misstänker att mitt ex gör något så att vår bäbis har diarre och kräks konstant när hon skall överlämna henne till mig.
Vad kan hon ha gjort/gör?

Många varningstecken när jag såg trådens titel, men innehållet var lite bättre iallafall.

Du ska gå till en tandläkare och undersöka tänderna för frätskador på emaljen, och om det finns, be om ett intyg angående detta. Men så unga barn kräks fortfarande rätt ofta och är defintivt inget som är ovanligt, så det är otroligt svårt att bevisa att det är ditt ex som orsakar detta. Men du kan defintivt konfrontera ditt ex om det finns påtagliga sådana som tandläkaren säger har skador väldigt likt skador som uppstår hos människor med exempelvis Anorexia nervosa eller bulimia nervosa, men det är något du får fråga tandläkaren om.

Du får skriva betydligt mer utförligt om varför du misstänker att ditt ex skulle göra detta.
Citera
2016-08-28, 20:57
  #7
Medlem
Vi har varit hos läkaren som ansåg allt normalt men man undrar om det kan vara något.
Mår så dåligt när bäbisen mår dåligt.
Vad skulle hon kunna ha gjort mot bäbisen?

Jag har inget emot att hon hatar mig eller gör va fan hon vill mot mig men små barn är det lite annorlunda.

Skall kontakta Soc imorgon.
Citera
2016-08-28, 23:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protcash
Vi har varit hos läkaren som ansåg allt normalt men man undrar om det kan vara något.
Mår så dåligt när bäbisen mår dåligt.
Vad skulle hon kunna ha gjort mot bäbisen?

Jag har inget emot att hon hatar mig eller gör va fan hon vill mot mig men små barn är det lite annorlunda.

Skall kontakta Soc imorgon.

Detta är inte något en vanlig läkare kan undersöka. Om din bebis kräks ofta så kommer hon ha frätskador på emaljen, det är ett faktum. Att kontakta socialtjänsten utan att ha något mer än ogrundade misstankar kan skapa större problem för dig än vad det löser. För det första så kanske du ska fråga ditt ex om han har några problem medan han/hon är hos ditt ex. Är det fortfarande ett problem så får du kontakta en tandläkare. OM det finns frätskador på tänderna och tandläkaren påtalar detta kan du få det som intyg vilket du kan presentera till socialtjänsten tillsammans med dina misstankar så kommer dem ha betydligt mycket mer utredningsgrund än bara "jag tror att...".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback