Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-27, 17:30
  #1
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Förstår inte riktigt hur det fungerar, men jag ser ett klart samband mellan min aktivitet på Google och på Youtube om vilka sponsrade meddelanden jag får på Facebook.

Klickar jag på Jimmie Åkesson på Facebook - då får jag sponsrade meddelanden på pepparspray och t-shirts med svenska flaggan på.

Nu senast kollade jag av ren nyfikenhet på 2 WoW videos då jag inte spelat på många år, dessa såg jag på Youtube.
Var bara nyfiken på om spelet utvecklats till det bättre eller inte.
Några dagar senare får jag massa WoW(legion) sponsrad reklam på min facebooksida...

Det känns som Google, Youtube och Facebook sitter på all information om vad jag klickat på min dator.
Är de alla 3 partners ?

Det kan vara användbart ibland men borde det inte vara mitt frivilliga val hur jag surfar och använder nätet ?
Tror de flesta inte hade delat med sig om de haft ett val...
__________________
Senast redigerad av Kalas-Kuken 2016-08-27 kl. 17:36.
Citera
2016-08-27, 17:35
  #2
Medlem
franges avatar
Jäpp, de loggar allt för att anpassa reklamhelvetet efter varje användare. Det är just det du godkänner när alla sidor vill att du ska klicka på "ok" för cookies och sådant.
Citera
2016-08-27, 17:37
  #3
Medlem
Ja det är så det fungerar idag.
Om man vill slippa det här så måste man antingen stänga av den personifierade användarinformationen och med det få random reklam, eller använda annan programvara.
Citera
2016-08-27, 17:39
  #4
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp, de loggar allt för att anpassa reklamhelvetet efter varje användare. Det är just det du godkänner när alla sidor vill att du ska klicka på "ok" för cookies och sådant.

Vilka sidor använder sig inte av dessa jäkla Kakor då ? verkar finnas överallt till och med på SVT.
Citera
2016-08-27, 17:40
  #5
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ja det är så det fungerar idag.
Om man vill slippa det här så måste man antingen stänga av den personifierade användarinformationen och med det få random reklam, eller använda annan programvara.

Vilken programvara ?

Kan man få samma hastighet och utbud via Tor/Darknet ?
måste man vara dataexpert för att kunna undvika allt detta skit ?
Citera
2016-08-27, 17:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vilken programvara ?

Kan man få samma hastighet och utbud via Tor/Darknet ?
måste man vara dataexpert för att kunna undvika allt detta skit ?

Prova Yandex läsare.

*Jaha, hur går det?
__________________
Senast redigerad av The13 2016-08-27 kl. 18:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback