Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-12-06, 20:54
  #1
Medlem
Hobbyapotekarens avatar
Händelseförloppet ni intresserade ska få ta del av utspelade sig för cirka 2,5 år sen då jag gick i nian på högstadiet.
Följande är ungefära mått för att ni ska få en bättre uppfattning om hur jag var då.
Längd:~175 cm
Vikt:60-65 kilo
Personlighet:Insiktsfull/Psykotisk/Uppspelt
Social status: Alla tycktes veta om mina små upptåg och mitt uppseendeväckande beteende.


Drogen jag skulle inta var Lepheton oral lösning (Hostmedicin) som innehåller bland annat etylmorfin och effedrin.

Inskaffande av drog:
En slump, led veckan innan av en (hör och häpna) otroligt jobbig och plågsam hosta.
Min kära moder tog med mig till doktorn som efter en relativt snabb undersökning skrev ut flaskan.

Dagen D:
En helt vanlig skoldag, skolans drygt 300 elever släpade sig till lektioner med samma livlösa intryck i sina ansikten som vanligt för att sedan sluta upp i en bred "huvudkorridor" som alla skolans elever passerade dagligen på rasterna för lite förströelse.
Vanliga rastaktiviteter inkluderade bland annat "Hobbyapotekaren drar fram sin bergsprängare ur skåpet och spelar lite ljuv Onkel Kånkel för oss", "Skrika på de små rädda sjuorna" eller den mest beprövade "Reta skolans utvecklingsstörda bibliotikarie till bristningsgränsen".

"BERÄTTA OM TRIPPEN FÖR HELVETE!" kan jag tänka mig att många tänker efter att ha kämpat sig ner hit, jag var bara tvungen att beskriva platsen och mentaliteten hos min omgivning först.

Nåväl here it goes:
Efter en veckas seriös användning kunde jag konstatera 2 saker.
1.Jag hostar inte längre.
2.Små doser gör att man känner sig "luddig" och mysig, då måste stora doser vara ännu bättre?

Med flaskan i ryggsäcken och ett leende på läpparna tog jag mig till skolan denna helt vanliga veckodag.Jag väntade ut en långrast på 3-4 timmar som kickade igång runt 11-tiden genom att gå på lektioner.(lärarna blev glatt överaskade av min närvaro.)
Så var det dags då!Går in på en toalett med flaskan och medföljande doseringskork för att koka ihop mitt djävulskap.
"Hmm, 4-5 dubbeldos borde väl göra susen?" tänkte jag för mig själv och svepte kork på kork.
Ansluter mig sedan till ett par kamrater för det sedvanliga skitsnacket och skämtmakeriet i väntan på ruset.
Sisådär trekvart en timma efter intag tar det fart.

12.00:

Känner mig allmänt mysig, orden slinker ur munnen som silke mot bomull och hela kroppen blir len.I det här stadiet vill jag inget hellre än att sitta där jag är och fortsätta med det jag gör.

12.30:

En energikick, ett uppsvep av uppspelthet kommer över mig och jag beger mig ensam ut i skolan i jakt på nåt att göra.Kommer ungefär till huvudentrén där cirka 20 pers fångar mig med blicken.Då reser jag mina armar i luften och utbrister "JAG ÄR ÅSNAN JESUS RED IN I STADEN MED!" och får en lavin av skrattsalvor som tack.(Om jag gjorde detta pga ruset eller mitt normala beteende kan tvistas om, anar att det var en blandning av båda.)

13.00:

Känner mig "flytande", som att min kropp är fylld med vatten och svajar vilt vid minsta beröring.Har nu hunnit med 2 cigg 1 kopp kaffe och en uppmaning till att sluta kopiera upp lappar med budskapet "Kiss sänker dig, två bokmal är en gam" och sätta upp i cafét.
Vet än idag inte vad som styrde mig till att göra alla dessa löjliga saker men när jag gjorde det kändes det som världens självklaraste grej.

13.20:

Nu lugnar jag ner mig en smula, lutar mig tillbaka på en bänk och sluter ögonen i ett försök att se hallucinationer.Jag ser ingenting, men jag känner hallucinationer.Ogripbar materia som passerar mellan mina ögon (som fortfarande är slutna) känns ända ner till tåspetsen och magen som känns som en bongotrumma av välbehag.

13.25:

Blir väckt ur min underbara värld av känsla av någon som undrar om jag sover.Väcker en liten diskussion med den för mig okända människan (Gick nog i åttan då) där jag hänvisar alla mina källor till "Adolf Hitlers Kommanditbolag" till den lyckligt ovetande och nu något förvånade åttan.

13.40:

Personen jag blev så pratglad med går på lektion, känner mig ensam och lämnad men skjuter fort undan alla sånna känslor för att sjunka in i mig själv igen och känna alla härliga vibrationer som verkar komma ifrån en lampa i taket.(Vid ett tillfälle såg jag även vibrationerna men de försvann så fort jag blinkade till.)

13.50:

IDÉ!Vilken briljant och fantastisk idé!Fort, fort skyndar jag mig mot caféterian igen för att komma in i skolans utkläddnadsrum och ställa till med lite lajbans.Hittar ett par fula grå byxor som känns så skönt att ha emot huden så jag bara måste ta på mig dem (Smart som jag var tog jag dem ovanpå mina jeans) och kompletterade dessa med en läkarrock och ett par skidglasögon för att sedan spatsera runt stolt i skolan.

14.20:

Efter att ha gått runt och gjort mig själv till åtlöje för i stort sett alla skolans 300 elever och seglat fram på mitt eget välbehag ("segla" var ordet jag beskrev känslan av att gå på.) snappar jag upp ett par jämngamla som har Elevens val/Fotot just då och går runt och plåtar i skolan.Vilket kanske inte behöver nämnas blev jag snabbt ett favoritobjekt för deras kameralinser och poserade stolt i mer eller mindre barnförbjudna vinklar.Efter varje blixt så höll sig blixten liksom kvar i luften vilket såg otroligt vackert ut när det blev många brevid varandra.

14.30:

Följande bilder är bevarade för forskningssyfte och tagna i skolans bibliotek.
http://img248.imageshack.us/my.php?i...10100180ge.jpg
http://img32.imageshack.us/my.php?image=p10100193le.jpg

14.50:

Nån gång här började ruset avta ganska snabbt.Sista lektionen gick segt och hemfärden kändes väldigt ansträngande.Spydde även när jag kom hem.

Observera att tiderna är långt ifrån korrekta och bara ditskrivna för att ni lättare ska kunna hänga med i läsningen.

Ruset i sig är bland det skönaste jag upplevt och det är synd att jag aldrig återupplevt det.


Första rapporten, kritik tack.
Citera
2005-12-06, 21:05
  #2
Avstängd
Själva drogerna i sig är helt ointressant (förutom etylmorfin) men du lyckades ändå fånga mitt intresse. Lät som en kul grej helt enkelt. Hyfsat skrivet också.
Citera
2005-12-07, 04:52
  #3
Avstängd
TMM_Ws avatar
Paminner ganska mycket om mig i hogstadiet ocksa. Hade tendensen att alltid flumma runt i 9an och var allmant storig.

Saknar min national-sport "papp-sko" (2 A4 papper under varje sko som jag och den andra idioten gled runt pa, sjungandes en visa som foljde tempot vi "gled" i) haha..

Nagon mer berusning an alkoholen blev det aldrig i skolan dock

Rolig lasning, tack for att du drog igang lite gamla minnen..
Citera
2005-12-07, 05:09
  #4
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Och de säger att skolan i dag har vissa problem med ordningen. Tänka sig.
Fast iofs, på min tid shottade vi gin på lunchrasterna. Och det blev ju folk av oss också..

/CW
Citera
2005-12-07, 13:44
  #5
Medlem
omega_monkeys avatar
heh, skön bild!
Påminner lite om Alex i Clockwork...
Aaaargh!
Citera
2005-12-07, 17:16
  #6
Medlem
skeggys avatar
hahaha
sjukt rolig rapport, mycket bra skriven dessutom.
EDIT: kommer att tänka på en kompis när jag läser den här som skulle kunna göra samma sak, vilket gör den ännu mer underhållande
Citera
2005-12-07, 17:17
  #7
Medlem
RosaBatmans avatar
Hahaha, det var en välskriven och rolig rapport. Håller med om att drogerna i sig kanske inte är så jätteintressanta men det var jävligt kul att läsa det du skrev.
Citera
2005-12-07, 17:22
  #8
Medlem
GaiNs avatar
Mycket bra skrivet måste jag säga! Du förmedlar på ett fint sätt något jag själv känner igen mig i, ty Lepheton var min första kontakt med opioiderna

Mycket av det du skriver känns lite som en Déjà vu, "been there, done that" för mig. Bortsett alla detaljer om kläder osv känns det precis som om det skulle vara jag själv som skrivit, då jag också var i skolan vid tillfället och kände mig som du beskriver.

Mycket trevlig läsning, man bugar och bockar och tackar för det!
Citera
2005-12-07, 18:57
  #9
Medlem
Jonas_s avatar
Dom bilderna känner jag igen kan ja säga.

Och hoppas att det va gött när du gjorde det

Hoppas du vet vem jag är. hehe
Citera
2005-12-08, 08:15
  #10
Medlem
fint skrivet... söt liten pajas
Citera
2005-12-08, 10:49
  #11
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Rolig läsning, är dock inte så avundsjuk på trippen, men rolig läsning var det..
Citera
2005-12-08, 14:12
  #12
Medlem
SpOeNdis avatar
hehe trevlig läsning, fick sig ett par goda skratt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback