Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-27, 14:32
  #13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Vad är det här om att ringa överallt som första sätt att lösa problem

Logga in på bankjäveln och se kortöversikten så framgår där om kortet är öppnat eller spärrat för utlandsköp eller internetköp. Snabbare gjort än att navigera första steget i automatsvaret.

Vidare måste adressinformationen för PSN-kontot stämma exakt överens med adressinformationen banken har.


annars.. funkar det för paypal så går det väl att betala PS-store med paypal? Gjorde det nyligen iaf.

Vissa banker lämnar en del att önska vad det gäller användarvänlighet och översikt/tillgång på onlinetjänster
Citera
2016-08-27, 14:44
  #14
Medlem
TheUnikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Aloha!

Har testat i ungefär 1 månad att regga mitt bankkort för att kunna köpa medlemsskap (lira online) och för att kunna handla online...

Jag har testat att regga 2 olika kort och uppgifterna jag skriver stämmer, fortfarande får jag ett felmeddelande "Invalid creditcard".

Har sökt på google och även läst en del på ps-forum där problemet verkar vara utbrett.
Supporten på PS är obefintlig och de ger inga tips om hur man ska lösa detta utan hänvisar till min bank...

Några fler som har samma problem? Och i så fall, hur lyckades ni?


Hos Nordea så måste du öppna ditt Visa kort för säkra internetköp, enkelt att fixa via mobilbanken. Annars kan du ringa Nordea så fixar dom det på under 2 min.
Citera
2016-08-28, 12:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vissa banker lämnar en del att önska vad det gäller användarvänlighet och översikt/tillgång på onlinetjänster

Men inte alla, så att kontrollera onlinetjänsterna borde lätt vara det första man gör innan man reser tillbaka till 80-talet.
Citera
2016-08-29, 20:27
  #16
Medlem
Fann Lösningen!

Fann svaret... Loggade in på nordea, klickade mig vidare till mitt kort och valde att möjliggöra kortköp som INTE krävde BankID eller dosa... sk "osäkra betalningar"
Men efter 60 min så stängs möjligheten automatiskt...

Så ni som har samma problem och som har Nordea som bank, kolla upp detta

Detta har aldrig behövts förut under alla år jag handlat på playstation store, så för mig är detta något nytt och därför loggade jag aldrig in på Nordea...

Men men, man lär sig
__________________
Senast redigerad av The Butcher 2016-08-29 kl. 20:30.
Citera
2016-08-29, 20:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnikum
Hos Nordea så måste du öppna ditt Visa kort för säkra internetköp, enkelt att fixa via mobilbanken. Annars kan du ringa Nordea så fixar dom det på under 2 min.


Exakt, det var just DET som var problemet...
Dock har jag aldrig behövt göra det förut, och jag har ändå använt playstation store i några år...
Men nu vet jag...

Hoppas denna tråd kan hjälpa andra som har Nordea
Citera
2016-08-29, 20:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Exakt, det var just DET som var problemet...
Dock har jag aldrig behövt göra det förut, och jag har ändå använt playstation store i några år...
Men nu vet jag...

Hoppas denna tråd kan hjälpa andra som har Nordea


Varför tror du det? Sökte du själv innan du startade ny tråd?

(FB) ps4 - Lägga till kort

Bara en vecka äldre... och fler finns, kommer nog snart en ny också
Citera
2016-08-30, 08:16
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Varför tror du det? Sökte du själv innan du startade ny tråd?

(FB) ps4 - Lägga till kort

Bara en vecka äldre... och fler finns, kommer nog snart en ny också


Jo jag sökte på google och läste en del på diverse forum, inkl playstations egna hjälpforum...
Men tipsen där var inte särskilt hjälpsamma då folk tipsade om att man skulle registrera sitt kort med stora bokstäver och inte skriva numret på sin gatuadress osv osv...
Tips som jag förstod inte skulle hjälpa, men som jag provade ändå.

Någon dag senare så lessnade jag och skapade denna tråd, för att någon timma efteråt logga in på Nordea i ren desperation.
Hade aldrig kunnat tro att jag behövde godkänna sk "osäkra köp" för under de 7 åren jag haft mitt kort registrerat har jag ALDRIG behövt logga in för att ändra något...
Citera
2016-08-30, 08:55
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Jo jag sökte på google och läste en del på diverse forum, inkl playstations egna hjälpforum...
Men tipsen där var inte särskilt hjälpsamma då folk tipsade om att man skulle registrera sitt kort med stora bokstäver och inte skriva numret på sin gatuadress osv osv...
Tips som jag förstod inte skulle hjälpa, men som jag provade ändå.

Någon dag senare så lessnade jag och skapade denna tråd, för att någon timma efteråt logga in på Nordea i ren desperation.
Hade aldrig kunnat tro att jag behövde godkänna sk "osäkra köp" för under de 7 åren jag haft mitt kort registrerat har jag ALDRIG behövt logga in för att ändra något...

Du googlade dåligt

Nordea kort psn

Alla träffar på första sidan förklarar rätta lösningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback