Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-27, 09:24
  #1
Medlem
Aloha!

Har testat i ungefär 1 månad att regga mitt bankkort för att kunna köpa medlemsskap (lira online) och för att kunna handla online...

Jag har testat att regga 2 olika kort och uppgifterna jag skriver stämmer, fortfarande får jag ett felmeddelande "Invalid creditcard".

Har sökt på google och även läst en del på ps-forum där problemet verkar vara utbrett.
Supporten på PS är obefintlig och de ger inga tips om hur man ska lösa detta utan hänvisar till min bank...

Några fler som har samma problem? Och i så fall, hur lyckades ni?
Citera
2016-08-27, 09:28
  #2
Avstängd
Jag har samma problem jävligt störigt, jag reggade mig här https://www.paysafecard.com/sv-se/lp...vIUaAuaQ8P8HAQ och köpte sådana och betalade med.
Citera
2016-08-27, 09:28
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Hjälper detta?

(FB) Ändra kreditkort för köp på Playstation Store - fungerar inte.
Citera
2016-08-27, 09:30
  #4
Medlem
Har du kollat att du inte har någon spärr på ditt kort för online- och/eller utlandsköp? Har du aktiverat 3D secure?
Citera
2016-08-27, 09:54
  #5
Medlem
Felmeddelandet "Invalid creditcard" är inte så konstigt iom. att du försöker registrera ett bankomatkort, "debit card" på engelska. Jag har ingen aning om det kan fungera ändå men vissa bolag gör skillnad på de två och accepterar endast kreditkort.
Citera
2016-08-27, 12:59
  #6
Medlem
Sereenas avatar
1: Är det ett "uttagskort" eller kan du handla i butik/på nätet med det?
2: Om det är ett kort du kan handla på nätet med, har det utlandsspärr? (en del banker har den aktiv som standard och du måste kontakta banken för att lyfta spärren).

Dom flesta Visa/Mastercard fungerar bra (finns även utan kredit).
Visa Electron/Maestro fungerar ibland, ibland inte.
Citera
2016-08-27, 13:17
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
1: Är det ett "uttagskort" eller kan du handla i butik/på nätet med det?
2: Om det är ett kort du kan handla på nätet med, har det utlandsspärr? (en del banker har den aktiv som standard och du måste kontakta banken för att lyfta spärren).

Dom flesta Visa/Mastercard fungerar bra (finns även utan kredit).
Visa Electron/Maestro fungerar ibland, ibland inte.


Jag har ett regular VISA från Nordea och det fungerar inte.
Citera
2016-08-27, 13:20
  #8
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMaterialBoy
Jag har ett regular VISA från Nordea och det fungerar inte.

Har du kollat så att det inte är spärrat för internetköp/utlandsköp ?
Citera
2016-08-27, 13:22
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har du kollat så att det inte är spärrat för internetköp/utlandsköp ?


Jag har det kopplat till mitt Paypalkonto fungerar problemfritt.
Citera
2016-08-27, 13:24
  #10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMaterialBoy
Jag har det kopplat till mitt Paypalkonto fungerar problemfritt.

Paypal är lite speciellt, så att det funkar där behöver inte betyda att det inte är spärrat på annat håll.

Ring din bank och fråga om det ligger några spärrar.
Citera
2016-08-27, 13:32
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Paypal är lite speciellt, så att det funkar där behöver inte betyda att det inte är spärrat på annat håll.

Ring din bank och fråga om det ligger några spärrar.

Jag löste det på ett annat sätt som du ser i mitt första inlägg, ligger det en spärr där så är väl det bara bra då jag aldrig annars blir begränsad av den, jag kan handla och ta ut pengar utomlands utan problem.
Citera
2016-08-27, 14:22
  #12
Medlem
Vad är det här om att ringa överallt som första sätt att lösa problem

Logga in på bankjäveln och se kortöversikten så framgår där om kortet är öppnat eller spärrat för utlandsköp eller internetköp. Snabbare gjort än att navigera första steget i automatsvaret.

Vidare måste adressinformationen för PSN-kontot stämma exakt överens med adressinformationen banken har.


annars.. funkar det för paypal så går det väl att betala PS-store med paypal? Gjorde det nyligen iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback