Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-27, 02:09
  #1
Medlem
4yoonlys avatar
Någon mer än jag som spelat spelet?

Är ju lite Sci-fi gubbe... tyckte det var sjukt bra... "gratis" på PS4'an också...

Musiken var/är ju helt underbar... helt intune med spelets karaktär...

Vad tyckte ni om det? (vet att det kanske är olika för olika plattformar, min erfarenhet gäller PS4)

Nu har jag en fullutrustad Blackgate (med Viriax MK6 grejor i princip), oneshottar det mesta... capitalships 3 shottar jag...

Som sagt älskar sci-fi och detta var helt sjukt underbart...

Några grejor jag saknar dock är hur man kommer tillbaka (om möjligt) Charon... någon som vet (spoiler markerad för dem som komma dit utan att veta).... kanske inte möjligt just nu dock på PS4...

Måste ändå säga att Blackgate är en pain in the ass när man dockar och skall lämna... fastnar ofta... och när man hamnar i ett asteroidfält...

Har det hänt något unexpected?
Minns när jag köpte min första "pro" och skulle till en station som låg bakom en stor planet... hon dog direkt... då jag stoppade och hon hann inte så sade hon adjö... sjukt irriterande...

Kan vi inte prata lite allmänt om spelet kanske? gillar det skarpt... snyggt, musikmässigt underverk... ja samt lite vibbar från andra spel/tv serier osv...

Jo har ni "upptäckt" att en av dem pratar svenska ord på engelska typ... eller tvärtom kanske...
Citera
2016-08-27, 02:30
  #2
Medlem
salxars avatar
Jag har kört det, för det mesta innan spelet patchades. Var inte vidare imponerad, då uppdrag slutade fungera titt som tätt men jag antar att det är bättre nu. Handlingen tyckte jag var riktigt svag däremot. Oj du har ett utomjordiskt hologram som kan öppna portaler, vad kul!

Gillade spelet trots svagheterna däremot, även om det är ett jävla hoppande mellan olika portalerna hit och dit hela tiden om man kör uppdrag från Mercenaries eller liknande.

Tänkte faktiskt precis på det du skrev. Hur fan kommer man till Charon igen? Är det ens möjligt? Enligt Google verkar det inte vara möjligt utan mods.

Edit: Du får gärna hitta ljudklipp på det där med svenska/engelska ord. Är det de där utomjordingarna som säger "You filthy human!" du tänker på?
Citera
2016-08-27, 02:46
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har kört det, för det mesta innan spelet patchades. Var inte vidare imponerad, då uppdrag slutade fungera titt som tätt men jag antar att det är bättre nu. Handlingen tyckte jag var riktigt svag däremot. Oj du har ett utomjordiskt hologram som kan öppna portaler, vad kul!

Gillade spelet trots svagheterna däremot, även om det är ett jävla hoppande mellan olika portalerna hit och dit hela tiden om man kör uppdrag från Mercenaries eller liknande.

Tänkte faktiskt precis på det du skrev. Hur fan kommer man till Charon igen? Är det ens möjligt? Enligt Google verkar det inte vara möjligt utan mods.

Handling är svag helt klart...
Själv fastnade jag i spelet totalt...
Uppdragen är roliga tills man inser att det är exakt samma fast med olika namn när man har kommit någon vart... men hade trots allt svår att sluta spela... det fanns ju alltid något man kunde förbättra... typ...

Charon... ok då vet jag... vad har du spelat det på? tänkte lite då jag själv spelat på PS4'an att kanske PC/Steam varianten var några versioner över...
Charon var ju rätt roligt en stund i alla fall... sedan fick man ju fly :-)

Citat:
Edit: Du får gärna hitta ljudklipp på det där med svenska/engelska ord. Är det de där utomjordingarna som säger "You filthy human!" du tänker på?

Det finns en del... men det enda youtube jag hittade var detta...
https://www.youtube.com/watch?v=2fsUwUZ5Ggk

---edit

Karaktären pratar nordiska... med vissa ord om man säger så...
Citera
2016-11-07, 02:38
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Så ingen spelar detta underbara spel???

Ok ok... har inte spelat det säkert 3-4 månader...
Men för helvete... ett sjukt underbart spel...
Citera
2019-07-23, 19:33
  #5
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så ingen spelar detta underbara spel???

Ok ok... har inte spelat det säkert 3-4 månader...
Men för helvete... ett sjukt underbart spel...

Mkt bra spel
Rebel Galaxy Outlaw, en prequel, kommer i augusti, på bög-Epic, men ändå
Citera
2019-07-24, 14:54
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Mkt bra spel
Rebel Galaxy Outlaw, en prequel, kommer i augusti, på bög-Epic, men ändå

Grymt! Jag får vänta lite till PS4 versionen dock men den skall införskaffas när den kommer!
Tack för update!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback