Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-26, 20:22
  #1
Medlem
Jag har använt rogaine i ansiktet för skäggväxt ca 2-3 veckor nu. Råkade igår använda lite väl för mycket tror jag i samband med ett par starköl också, samt så råkade jag spruta lite på munnen som jag fick i mig. Efter ca 4-5 timmar så fick jag stark hjärtklappning och såg att mina fötter hade svullnat upp som fan med vätska, är 29 år. Läste att svullnad i fötter och händer kan vara vanliga symtom och nu lägger jag skiten på hyllan. Någon som haft liknande biverkningar av rogaine? Minoxidil som Rogaine var ju tänkt att vars hjärtmedicin från början läste jag men man märkte att patienterna började få mer hårväxt
Citera
2016-08-27, 02:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safosox
Jag har använt rogaine i ansiktet för skäggväxt ca 2-3 veckor nu. Råkade igår använda lite väl för mycket tror jag i samband med ett par starköl också, samt så råkade jag spruta lite på munnen som jag fick i mig. Efter ca 4-5 timmar så fick jag stark hjärtklappning och såg att mina fötter hade svullnat upp som fan med vätska, är 29 år. Läste att svullnad i fötter och händer kan vara vanliga symtom och nu lägger jag skiten på hyllan. Någon som haft liknande biverkningar av rogaine? Minoxidil som Rogaine var ju tänkt att vars hjärtmedicin från början läste jag men man märkte att patienterna började få mer hårväxt

funkar det ens för skäggväxt? vad jag förstår är minoxidil designat för att kontra konverteringen av testosteronet i skalpen vilket orsakar håravfall.. Vad jag vet har det ingen direkt hårsäcksstimulerande effekt.

Men ja det är väl en vanlig bieffekt om du nu har läst det på bipacksedeln. Jag fick nån allergisk reaktion mot det som orsakade klåda, rodnad och svullnad av öronen när jag testade det, så säkert inte ovanligt. Sket i det och rakade skallen i stället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback