Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-08-29, 00:34
  #37
Medlem
Hamstrutss avatar
Ta med en sån där invandrarparfym som brukade heta AXE förr och spraya ner honom som fan samtidigt som du skriker: EFTERSOM DU INTE DUSCHAR KAN DU VÄL GÖRA SOM INVANDRARNA GJORDE I SKOLAN EFTER GYMPAN

Hade jag gjort, på fullaste allvar lmfao!
Citera
2016-08-29, 00:44
  #38
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Ta med en sån där invandrarparfym som brukade heta AXE förr och spraya ner honom som fan samtidigt som du skriker: EFTERSOM DU INTE DUSCHAR KAN DU VÄL GÖRA SOM INVANDRARNA GJORDE I SKOLAN EFTER GYMPAN

Hade jag gjort, på fullaste allvar lmfao!
Hoppas du är med i A-kassan när din framtida arbetsgivare hittar dig på Lexbase.

Finns bara en sak att göra o det är att ta upp det med närmaste chef o kanske även skyddsombudet.
Citera
2016-08-29, 00:48
  #39
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Hoppas du är med i A-kassan när din framtida arbetsgivare hittar dig på Lexbase.

Finns bara en sak att göra o det är att ta upp det med närmaste chef o kanske även skyddsombudet.

Haha! Varit arbetslös sen oktober, har totalt 380 dagar a-kassa kvar då jag har en ny period som väntar när nuvarande tar slut eftersom jag hade karens mellan två jobb och gamla perioden fortsatte efter förra jobbet.

Antar att du är en sån som brukar störa dig på att folk luktar utan att våga säga något eller?
Citera
2016-08-29, 00:56
  #40
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Haha! Varit arbetslös sen oktober, har totalt 380 dagar a-kassa kvar då jag har en ny period som väntar när nuvarande tar slut eftersom jag hade karens mellan två jobb och gamla perioden fortsatte efter förra jobbet.

Antar att du är en sån som brukar störa dig på att folk luktar utan att våga säga något eller?
Nej, detta är inget som stör mig. I så fall kastar jag igelkottar i ballongbutiken då jag är stinkaren pga sjukdom. Tre duschar om dagen döljer detta.

Men du vet. Jag har över 20 år i arbetslivet. Inte fan håller jag käften om något på jobbet irriterar mig.
Först går man till vederbörande.... Sedan har problemet alltid varit över för mig.

Men jag har aldrig tagit till grov misshandel som du förespråkar. Jo, du använder ett tillhygge samt kränker honom med deon. Det är grov misshandel enl juridiken.
Citera
2016-08-29, 01:06
  #41
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nej, detta är inget som stör mig. I så fall kastar jag igelkottar i ballongbutiken då jag är stinkaren pga sjukdom. Tre duschar om dagen döljer detta.

Men du vet. Jag har över 20 år i arbetslivet. Inte fan håller jag käften om något på jobbet irriterar mig.
Först går man till vederbörande.... Sedan har problemet alltid varit över för mig.

Men jag har aldrig tagit till grov misshandel som du förespråkar. Jo, du använder ett tillhygge samt kränker honom med deon. Det är grov misshandel enl juridiken.

Sedär ja, vad är det för sjukdom om jag får fråga?

Jaså? Tänkte på din första kommentar:
-Finns bara en sak att göra o det är att ta upp det med närmaste chef o kanske även skyddsombudet.

Grov misshandel för att spreja lite parfym på ett äckel som inte respekterar andra människors luktsinnen på arbetsplatsen? Lägg ner
Skulle nästan kalla det stinkaren gör för grov misshandel också i såna fall, tand för tand.
Citera
2016-08-29, 01:12
  #42
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Sedär ja, vad är det för sjukdom om jag får fråga?

Jaså? Tänkte på din första kommentar:
-Finns bara en sak att göra o det är att ta upp det med närmaste chef o kanske även skyddsombudet.

Grov misshandel för att spreja lite parfym på ett äckel som inte respekterar andra människors luktsinnen på arbetsplatsen? Lägg ner
Skulle nästan kalla det stinkaren gör för grov misshandel också i såna fall, tand för tand.
Vad jag tycker om lagen framgår inte. Men testa gärna o återkom.

Min sjukdom är inget jag tänker diskutera då det inte hör till topic. O ska sanningen fram så vet jag inte själv va fan jag släpar runt på.
Citera
2016-08-29, 01:23
  #43
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vad jag tycker om lagen framgår inte. Men testa gärna o återkom.

Min sjukdom är inget jag tänker diskutera då det inte hör till topic. O ska sanningen fram så vet jag inte själv va fan jag släpar runt på.

Jag hade självklart inte sprejat ner utan vidare utan att kommunicera med individen till att börja med, ifall personen ifråga hade fortsatt lukta äckligt utan åtgärd eller specifik anledning hade jag sprejat honom varje dag tills han kom och luktade Family Fresh på morgonen, alternativt tagit upp det med chefen.

Fast män knackar på hos grannen och ber dem sänka innan man ringer och klagar till störningsjouren.
Citera
2016-08-29, 01:29
  #44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Jag hade självklart inte sprejat ner utan vidare utan att kommunicera med individen till att börja med, ifall personen ifråga hade fortsatt lukta äckligt utan åtgärd eller specifik anledning hade jag sprejat honom varje dag tills han kom och luktade Family Fresh på morgonen, alternativt tagit upp det med chefen.

Fast män knackar på hos grannen och ber dem sänka innan man ringer och klagar till störningsjouren.
Problemet här är att andra redan gnällt på personen. Så steg ett hjälpte inte.
Citera
2016-08-29, 01:32
  #45
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Prata med honom. Han är väl själv van vid lukten och känner den inte. Jag hyrde en sommarstuga en gång med en tvättmaskin som fick kläderna att lukta hemskt efter tvätt, nån sur fruktansvärd lukt. Förstås även handdukarna så man kunde ju inte använda dem efter dusch. Vi märkte ju detta, men blir man van vid en lukt så känner man den inte. Vissa har dåligt luktsinne óckså, min mormor tex kände nästan inga lukter alls.
Citera
2016-09-02, 18:33
  #46
Medlem
321js avatar
Födelsedagspresenttips:

http://shop.vedalila.se/se/art/pitta-detox.html
Citera
2016-09-02, 18:56
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Då tar man fram parfymen och går bananas, när chefen kommer springandes tar man upp att man försökt få personen att sköta hygienen men att han inte åtgärdat det efter kritiken.

Personen kommer förmodligen bli avskedad eller förflyttad då han skapar en otrivsam miljö på arbetsplatsen för kollegorna.

Eller så kan de väl börja mobba tills personen säger upp sig, kalla honom grisen och skrik WIIIE WIIIE WIIIE efter honom hela dagarna

lol tack för dagens skratt, detta ljud WIIIE; WIIIE, det har du tagit från den där kanotfilmen, va?
När hillbillen säger åt han att skrika som en gris samtidigt som han knullar han i röven./ursäkta stavning, lite på lyran)
Citera
2016-09-02, 19:09
  #48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Är det hans hygien eller är det en illa luktande gubbjävel bara? En del äldre har en förmåga att lukta illa så fort de svettas lite då får man leva med det bara.

Det kan jag säga samma om gällande yngre förmågor. De verkar inte duscha varje dag, och byta underkläder alldeles för sällan. Jag har en liten teori: När man tar bussen på måndag morgon, och luktar illa, tänker man fel när det gäller hygien. Fyy vad många på väg till jobbet luktar illa redan på måndag morgon! Vanliga svenssons, alltså. Inte uteliggare eller dyl.

Är de miljöparitster? "Hygien tär på naturen"?
Tycker det är helt okej att folk luktar svett efter en hård arbetsdag, men absolut inte okej när man börjar dagens jobb på morgonen!

Samtidigt håller jag med om att många "äldre" luktar illa, men de har väl blivit lurade av "Anslagstavlan" som myndigheterna tutade ut på 70-80-talen. "Duscha inte för ofta". Ungefär.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback