Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-06-30, 19:08
Medlem
Jag åkte till Bilprovningen i Nacka och hade oturen att få en besiktningstekniker som uppenbarligen hatar amerikanska bilar.

Det första han slog ner på var bilbältena bak och sedan mönsterdjupet på däcken som han kallade slicks för att vara lustig.

Sedan åkte han ut och gasade upp i hundra km/h på ettans växel. Sedan släppte han på gasen och sade "hör hur det låter.

Jag fick nedslag på bilbältena bak, mönsterdjupet på samtliga däck, oljud från avgassystemet, samt positionsljusen på sidan.

Jag åkte sedan till Bilprovningen i Högdalen utan att fixa någonting på bilen och där gick fordonet igenom utan anmärkningar.
Citera
2025-06-30, 23:31
Medlem
När jag fick en spansk flagga på liket.. jag förstod att det var en dödsdom för min kära skrothög.. *snyft* Vila in frid, rust to rust..
Senast redigerad av bv202 2025-06-30 kl. 23:41.
Citera
2025-07-08, 10:51
Medlem
CygneRouges avatar
Farsan bad mig köra hans bil till besiktningen nåt år. Inget konstigt med det, bilen var ok trots att den gott en bit.
På vägen dit noterar jag att den låter konstigt, inget jag hört förut.
Hursomhelst, det blir nån skitanmärkning som nissen kunde släppa istället för en 2:a (det hjälper att vara artig och trevlig) ända tills provkörning då han också hör ljudet. In igen och kolla hjullagren lite nogrannare.
Inte ett, inte två utan tre utslitna hjullager. Han hade aldrig sett tre på en gång.
Och ja, det blev en 2:a på en glödlampa.
Citera
2025-07-08, 11:22
Medlem
kraftfoders avatar
Jag har varit med om att Bilprovningen har varigt löjligt toleranta i typ 20 år:

Chefen var ungrare och skulle ha sin 50-årsfest. Han kom in på Systembolaget för att köpa tio lådor billigt ungersk vin. Fem i 18:00 på en fredag, när vi tog helg.

Visst, jag fixade det, då var det 18:10..
Gubben hade glömt plånboken på bilprovningen!

Okej, okej, sa jag.. "Om du lovar och svär, du får ta och betala måndag senast kl. 09:30..". Vi hade inte lördagsöppen på den tiden.

På måndag betalade han.

-Efter detta fick jag "frikort" för mina bilar på den anläggningen i 20 år..
Allt var godkänt....
Citera
2025-07-08, 11:31
Medlem
Parkera utanför beställde drop in, batteriet urladdat, dom fick börja med starthjälp hehe
Gick bra ändå, gick igenom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in