Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-09-15, 17:02
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenlly88
Tack så mycket för att dela dina erfarenheter till mig. En systemanalytiker måste ha en tydlig förståelse för helheten av en projekt och kunna besluta om resurser, schema och annan relaterade saker för att maximera effektiviteten och slutföra på schemat, vilket kräver en hel del erfarenhet, tror jag. Så kanske är det bättre att bli en bra programerare först än en systemanalytiker? Man kan ha en djupare förståelse inom teknik när man tar en datateknik utbildning än en systemsvetare utbildning, rätt? Sen när man blir riktigt duktig på programering, blir det bättre att byta till en systemanalytiker, eller hur?

Det är bara namnet. De läser informations teknik eller vad det kallas. Det är tillämpat jämfört med datalogi som är mer teoretiskt. Du kan hitta båda universitet medan jag gissar att KTH håller sig till den finare datalogin.

Så när man tror systemvetaren är chef över dataloger så är man ofta fel ute.
Citera
2016-09-18, 10:36
  #74
Medlem
bengalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Att det är trams att hävda att det är nödvändigt med så enormt djup förståelse för datorarkitektur.
Nej, i teorin är det inte nödvändigt. Det jag menar är att du väljer programmeringsspråk utifrån programmets funktionalitet, olika programmeringsspråk har olika syften( eller ja, om du använder rätt programmeringsspråk för rätt sak) , så jag hävdar ingenting, jag pratar bara från mitt perspektiv.
Citera
2016-09-18, 10:42
  #75
Medlem
bengalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag förstår fortfarande inte frågan. Jag ska motivera varför valet inte står mellan dagisfröken eller KTH? TS tvekar främst pga sin ålder o utbildningstid......ergo..

Menar du förövrigt att du blir fullärd programmerare av att du läst till civ? Det är i så fall nonsens.

Det går att klara sig genom livet utan en civ.ing speciellt om målet är att bli kodapa o inte chef. Är man kass på matte är jag mer tveksam.

Själv kodar jag en del när det kniper, är chef men inte civ.ing
Kunde inte sagt det bättre själv, dock är ju programmering något du kan lära dig själv, om du har motivation nog.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback