Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-25, 15:29
  #1
Medlem
Tagelbergs avatar
Köpte en Zyxel520. Det är en behändig lite sak men det är långt ifrån inutitivt att använda alla funktioner.

En av maskinerna är en Windows 8 maskin och den går fan i mig inte att få att ansluta annat än till mediaservern på Zyxeln. Alla andra datorer går att koppla via nätverket till varsin egen yta + några gemensamma delningar.

Nu trivs just denna användaren med Dropbox men har för länge sen fyllt sin quota. Nu hittar jag något slags Dropboxmoj på Zyxeln men jag som aldrig använt Dropbox känner mej förbryllad. Jag får känslan av att Zyxeln i princip bara synkar med den stora dropboxen ute på internet och således inte kan bli större än den quota som man redan har men jag hittar inga klara besked när jag söker.
Citera
2016-08-25, 16:20
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2016-08-25, 17:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Köpte en Zyxel520. Det är en behändig lite sak men det är långt ifrån inutitivt att använda alla funktioner.

En av maskinerna är en Windows 8 maskin och den går fan i mig inte att få att ansluta annat än till mediaservern på Zyxeln. Alla andra datorer går att koppla via nätverket till varsin egen yta + några gemensamma delningar.

Nu trivs just denna användaren med Dropbox men har för länge sen fyllt sin quota. Nu hittar jag något slags Dropboxmoj på Zyxeln men jag som aldrig använt Dropbox känner mej förbryllad. Jag får känslan av att Zyxeln i princip bara synkar med den stora dropboxen ute på internet och således inte kan bli större än den quota som man redan har men jag hittar inga klara besked när jag söker.

Jag har en Zyxel NAS540 i förrådet sedan förra året som är oanvänd. Tyvärr så har jag inga fria hårddiskar för att testa detta.

Jag har några andra modeller från Zyxel som fungerar utmärkt mot en Windows 8 dator. Förklara gärna vad du får för felmeddelanden. Kolla också loggen i NAS520 för att se vad felet kan vara. Uppgradera firmware till den senaste om du inte redan har gjort detta.
Citera
2016-08-26, 09:14
  #4
Medlem
Tagelbergs avatar
Edit: Jag talar i nattmössa och återkommer senare med en begriplig fråga



Frågan om dropboxen står ändå kvar då det endast verkar gå att koppla ett dropboxkonto till NAS:en och jag själv inte använder dropbox och användaren är teknikfientlig så jag vill inte trassla till vederbörandes dropbox.
__________________
Senast redigerad av Tagelberg 2016-08-26 kl. 09:21. Anledning: Hjärnsläpp
Citera
2016-08-26, 09:22
  #5
Medlem
Tagelbergs avatar
Kan det vara att datorn har ett "ä" i sitt namn som trasslar till det?
Citera
2016-08-26, 09:33
  #6
Medlem
Tagelbergs avatar
Out of the blue så ser plötsligt Win8-datorn NAS:en utan att någon inställning ändrats sen förra försöket. Det var nog datorspöket som var framme och spökade igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback